![]() |
Gitaar 2e hands kopen?
He lui, i
k wil een akoestische gitaar kopen en overal op internet bieden mensen allerei soorten gitaren 2e hands aan. Waar moet ik nou op letten stel dat ik een 2e handse gitaar koop online? :confused: thanx 4 the help |
Yo. Dat vraag je niet op de goede plek.
|
Citaat:
|
http://forum.scholieren.com/forumdis...?s=&forumid=94
Kijk daar eens :). Maar ik neem het je niet kwalijk hoor. Blijkbaar is de naam er kut. |
als we rhinus toch niet hadden :cool:
|
Let op rechte hals! Hoe check je dit? Zet de gitaar op je voet en kijk vanaf de headstock (kop) recht naar onder of er geen extreme kromming in de nek zit. Verder zijn barsten/scheuren natuurlijk ook dingen om op te letten, voor elektrische gitaren, check ff of de jackinput goed is, de pots niet extreem kraken en of de pickups en de toggleswitch werken. Ook ff allle stemmechanieken proberen, kijken of er niet eentje slecht draait of ineens losschiet als je eraan komt.
|
Citaat:
|
Elke snaar eens bij de 12de fret omhoog trekken, cd of 2 boven de toets, beetje trekken/rekken, kijken of de gitaar dan nog een beetje gestemd blijft, ontstemd ie als de ziekte, dan weet je dat je tuners aan de crappy kant zijn. Dingen zoals slechte mechanieken zijn enorm irritant op gitaren :)
|
Ken je trouwens iemand in je buurt die er verstand van heeft? Zelfs als alles in orde is, kan een beetje gitarist alsnog horen of het ding zijn geld waard is qua klank/speelgemak.
|
Haal je hand vlak langs de zijkanten van de hals. Als je je poten openhaalt aan scherpe randjes heb je een slecht afgewerkte gitaar.
(en als zelfs de frets al slecht afgewerkt zijn is er bijna zeker nog wel meer mis aan de gitaar) |
Dat is mij gebeurd met een Gibson Les Paul Classic, seriously :D
|
Citaat:
Je vraagt je echt af hoe zulke dingen door de QC heen komen. Zeker bij zo'n duur merk. (top die niet gematched is, slecht afgewerkte bindingen, scherpe frets, scheve tuners.... Dingen waar ik niet op let als de gitaar maar 200 euro kost maar die op een gitaar van dik 2200 euro ineens bepalen of ding goed of gewoon kut is :P) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:40. |