![]() |
Verfilming Odyssee
Is er eigenlijk een goede verfilming van de Odyssee?
|
Enige die ik zo ken id de miniserie met Armand Assante...ik weet niet of ie kwalitatief eigenlijk echt goed is, maar zeker goed bruikbaar om de grote lijn en de bekende Odyssee verhalen ns in beeld te zien
http://www.imdb.com/title/tt0118414/ |
Citaat:
naar wat ik me ervan kan herinneren, was het een redelijk goede film. In ieder geval, vergeleken met andere verfilmingen die er van de Odyssee bestaan... :p |
wij zijn nu bezig met een musical van Odyssee! is wel geen film maar ik zet t tog ff neer ;)
het is een examen stuk van havo 5 (voor muziek) we hebben zelf muziek en liedjes gemaakt, verder is de myte onderverdeeld in 5 bedrijven (natuurlijk worden niet alle verhaalonderdelen gebruikt maar wel de belangrijkste) momenteel ben ik bezig met het decoor van de tuin van calypso.. |
de band symphony X heeft een liedje over de odysee gemaakt, misschien ook grappig een keer te luisteren of de tekst te lezen :)
The Odyssey part 1. Odysseus' Theme/ Overture part 2. Journey To Ithaca part 3. The Eye part 4. Circe (Daughter of the Sun) part 5. Sirens part 6. Scylla and Charybdis part 7. The Fate of the Suitors/ Champion of Ithaca (24:09) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:58. |