![]() |
jongerentaal
Misschien een domme vraag maar ik moet voor nederlands een opdracht maken over jongerentaal. En nu was mijn vraag: Waarom word jongerentaal eigenlijk gebruikt?
|
Wat versta je onder jongerentaal?
|
Taal wordt trouwens vrijwel uitsluitend gebruikt om te communiceren. Dat is met jongerentaal niet anders. Dat het enigszins afwijkt van de standaardnormen, is een ander verhaal. Dat wordt veroorzaakt door taalontwikkeling, misschien luiheid, afzetting tegen de gevestigde orde, dat soort dingen. ;)
|
Dat tussentaaltje waar sommigen zich van durven te bedienen.
|
Citaat:
JE HEBT HET WERKWOORD 'WORDEN' VERKEERD VERVOEGD. HET IS NIET WAAROM WORD JONGERENTAAL EIGENLIJK GEBRUIKT, MAAR WAAROM WORDT JONGERENTAAL EIGENLIJK GEBRUIKT. DOM HOOR ZO'N FOUT IN HET MODERNE TALEN-FORUM |
Bedankt voor deze zinnige bijdrage. (y)
|
...en alles met Caps Lock schrijven is behoorlijk irritant. Getuigt ook niet echt van een goede schrijfstijl. Bovendien laat je interpunctie te wensen over. Niet zo zeiken dus.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Zullen we nu allebei maar kappen met deze onzin, het is nogal offtopic.. ;) |
afzetten, stoer doen, erbij horen.
Maar dat dan in 500 woorden. |
Citaat:
Deze gast heeft een goed punt!!!! Im not kidding you! (y) |
Citaat:
|
Citaat:
Ontopic: omdat jongeren vinden dat ze zich daar beter in uit kunnen drukken. De reguliere woorden dekken niet de lading die zij aan een zin willen geven. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar toch, Niet erg zinnige vraag vind ik dit .. en ik ben volgens mij niet erg op tijd voor jouw Nederlandse opdracht.. Niet dat mijn bijdrage zinnig was......... :| :confused: |
Citaat:
Een nutteloze Up... :P |
Citaat:
|
Citaat:
PS. anders zou het ook nog jongeren taal zijn :rolleyes: |
Ik heb hier eens een presentatie over gehouden, en daar toen ook Amerikaanse (neger)jongerentaal in betrokken.
Ik denk dat jongerentaal een natuurlijke voortzetting van de taal is. Waar volwassenen elkaar vaak ontmoeten in formelere kringen en zij gewend zijn aan formeel taal gebruik, hebben jongeren veel tijd om in groepen bij elkaar te zijn. Waar mensen zijn, ontstaat taal. Op het moment dat er veel mensen bij elkaar zijn die in bijzondere mate geven om flitsendheid, snelheid en coolheid, ontstaat er denk ik een bepaalde vorm van taal, namelijk een flitsende, snelle en coole vorm. Dit is denk ik hét kenmerk van jongerentaal. |
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:47. |