![]() |
Onderzoek discriminatie bij discotheken
Het ministerie gaat onderzoeken hoe vaak het voorkomt dat bepaalde bevolkingsgroepen geweigerd worden en door welke portieren bij discotheken.....Volgens mij gaan ze er nog hard van schrikken......Ik vind het een goed plan, maar de portieren moeten wel blijven denk ik......
Wat vinden jullie? |
Ik denk dat het op zich wel een goed iets is, maar aan de andere kant vind ik dat er niet te snel conclusie getrokken moeten worden. Het weigeren van allochtonen die met z'n tweeen of drieen zijn of samen met Nederlanders lijkt me discriminatie, maar ik ben wel eens in een kroeg geweest in Groningen waar echt grote groepen allochtonen rond lopen. Steeds weer meegemaakt dat die jongens hun handjes niet thuis kunnen houden tegenover de vrouwen en ruzie lopen te zoeken. Ik kan me dus heel goed voorstellen dat een horecagelegenheid niet te veel allochtonen wil.
|
Kan geen kwaad lijkt me.
|
Citaat:
|
Citaat:
Nederlandse jongens zijn trouwens allemaal braaf :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Misschien zien we dan nog eens een schifting tussen goede en slechte moslims :)
|
Citaat:
|
Disco's trekken gewoon in hun algemeenheid tuig aan, zowel moslimtuig, negertuig als blank tuig :)
|
Citaat:
Liever naar een altokroeg ofzo. Gezellig alto's onder elkaar :) |
Nee, studentenkroeg. Gezellig je eigen soort onder elkaar :o
|
Ik heb een hekel aan van die echte studententypes. Helaas kom ik ze te veel tegen in het studentenleven :o
|
Nouja, wat zijn 'echte' studententypes? De trieste figuren die al vierentwintig zijn en nog steeds derdejaars omdat ze alleen maar op hun sociëteit hangen en dronken worden, daar ga ik toch niet mee om. We hebben het even over normale, serieuze studenten die van een biertje en gezelligheid houden, dus niet de loserige bralballen die eigenlijk alleen het aanvragen van een bijstandsuitkering voor zich uitschuiven.
|
Citaat:
|
Shees, lighten up.
|
Als je niet hip genoeg bent kom je ook veel tenten die een imago op te houden hebben niet in hoor. Een portier selecteert zijn doelgroep, want de uitbater wil een leuke vlotte gezellige discotheek zonder problemen en met de juiste mix van mensen, want daar verdient-ie zijn geld mee. Het is geen gesubsidieerd buurthuis, als een tent een slechte naam krijgt kan hij zijn deuren sluiten.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Lange tijd problemen gehad met groepen Marrokanen zonder iets te doen die prompt begonnen te schelden als je dat vertelde, dan was het opeens discriminatie en waren ze op hun pik getrapt zodat een vechtpartij onvermijdelijk werd. En tja, wie week na week mag helpen ze even hard van de trap af te gooien als ze erop rennen krijgt nu eenmaal negatieve beeldvorming. |
Ik vind dat zo'n onderzoek best mag komen ik denk dat het reuze meevalt, maar wat valt er onder discriminatie (op grtond van huidskleur of geloof ofzo). Want ze denken niet zo: 'Jij bent zwart, dus je mag niet naar binnen' Maar zo:'jij loopt rond met een houding waaruit blijkt dat je ruzie zoekt, dat hebben we liever niet dus blijf maar buiten' En dus is het grotendeels hetzelfde als bij lonsdale-losers en neonazituig
Citaat:
maar ze draaien er ballenmuziek dus ga ik liever naar een cafe ofzo |
Tja, niet vreemd dat disco's volk weren waarvan 90% tuig is. Het is niet voor niets dat Marokkanen (en soms turken) structureel worden geweigerd. Ik kan genoeg praktijkvoorbeelden geven van overlast veroorzaakt door Marokkanen. Ze hebben de nare gewoonte meisjes lastig te vallen en vechtpartijen te veroorzaken. Je hoeft maar 2 seconde naar ze te kijken en ze komen met z'n 5e naar je toe om te vragen ofdat je 'problemen' hebt. Blijkbaar blijven alle goede Marokkanen thuis op vrijdag- en zaterdagavond, want het is elke keer weer raak als de portiers zo aardig zijn geweest, om voor deze éne keer die paar zeurende marokkaantjes binnen te laten. Elke keer weer raak, elke keer weer.
Een discopas zorgt er alleen maar voor dat hele volksstammen allochtonen een pas gaan aanvragen zodat een disco helemaal leegloopt met autochtonen. Maar dat maakt niet uit, want Cola-drinkende Marokkanen brengen veel op (y) |
Citaat:
Ow ja, ik ben geen rascist, want die kazen zijn nu eenmaal zo. |
Ziet het vaak genoeg gebeuren waar ik uitga. De buitenlanders komen er niet in en de andere wel. niet dat ik het erg vindt wel lekker rustig.
Me oom is ook portier, en daar weigeren ze altijd buitenlanders, omdat gewoon die altijd de meeste ruzie maken, en rotzooi uithalen. En er is altijd wel een reden te verzinnen dat ze niet worden toegelaten. |
Citaat:
|
Citaat:
Niet dat dit stelselmatig weigeren goed kan praten, maar doe aub niet alsof er nooit iets gebeurd. |
Portiers zijn in veruit de meeste gevallen zelf ook hersenloze apen, die kunnen ook helemaal niets behalve rammen :)
|
Citaat:
|
Citaat:
Tja, alle autochtonen die er geen les hebben of niet opgegeven zijn voor de avond ook, maar vertel dat maar eens als een van die opgefokte gasten zonder leven aan de deur komt. :o |
Werkelijk een onzinonderzoek. Bedrijven moeten vrij zijn om mensen te weren.
|
Citaat:
Een onderzoek zou op zich niet heel veel kwaad kunnen (maar dat is toch al es vaker gedaan?), want een samenleving is niet gebaat bij het structurele weigering van bep. bevolkingsgroepen, imo. Je zou dan maatregelen kunnen nemen. Weet ik veel,.. advies geven over hoe je tumult kunt voorkomen en hoe je de echte raddraaiers eruit kunt weigeren (net zoals een stadionverbod gedt bij bep. voetbal"supporters"). |
Citaat:
|
Nou, ik baseer me op de discotheken waar ik geweest ben in mijn leven - en dat zijn er vrij veel - en nog nooit ben ik een portier tegengekomen waar een zinnig woord uitkwam. Vaak denken ze dat ze alles zijn omdat ze de mogelijkheid hebben om naar hun inzicht mensen te weigeren, en als je achteraf geen fooi geeft omdat zij zo 'hoffelijk' zijn om de deur voor je open te houden kun je nog een grote bek verwachten ook. Dus nee, ik denk niet dat ik iedereen ken, ja, ik baseer me wel op mijn eigen ervaringen als ik zeg dat uitsmijters dom zijn.
|
Citaat:
|
Nou boohoo. Dan lees je in mijn posts voortaan '...althans van degenen die ik ken' erachteraan. :)
|
Ik heb zo het gevoel dat de nette migrantenjongeren nieteens naar discotheken willen, maar hun eigen uitgaansgelegenheden hebben. De types die dat te duf vinden gaan naar discotheken achter de vrouwen aan.
Even de boel opstoken... |
onzin, dat ze die gasten maar mooi buiten laten. Die paar die wel met goede bedoelingen komen gaan maar ergens anders naar toe. Wel een nadeel is dat zo die gasten op straat rond hangen waar helemaal geen toezicht is.
|
Citaat:
|
mujahideen heeft gelijk
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:31. |