Ik kom nu net thuis vanuit het ziekenhuis, ben daar 1˝ dag behandeld voor een overdosis betreffende de combinatie methadon en flunitrazepam (ofwel Rohypnol®)...
Geen grapje. Maar mijn ervaring ermee... is dat het eigenlijk niet echt te vergelijken is met andere benzo's. Het opvallendste is dat je achteraf niets kan herinneren van wat je gedaan hebt en daarom valt er weinig over te zeggen, behalve dat je je naderhand, als het uitgewerkt is, heel erg helder en 'vers' voelt, alsof je meer kleuren ziet.
Je slaapt er ook heerlijk op.
Ik raad je
met klem aan om andere benzo's te kiezen om recreatief te gebruiken zoals Valium® of Seresta® (diazepam of oxazepam resp.), mocht je met benzodiazepines willen experimenteren. Roopies
(roopies, spreek uit op zn Engels, is de straatnaam voor flunitrazepam) zijn erg gevaarlijk. Een overdosis zit er zo in, je gaat er gauw out van...
Bovendien! Er zijn recreatievere dingen... Waarom geen jointje roken? Wat is je reden om aan extreem zware medicijnen te gaan, ook al is het mss eenmalig? Deze dingen zijn vooral in omloop ofwel als rape-drug ofwel om de kater van bv. een amfetaminenachtje op te vangen. Of dus als zware slaappil.
Mocht je ze toch gebruiken, dan moet je het zo doen:
- Ik ga er van uit dat je geen grote tolerantie hebt voor benzodiazepines.
- Zorg voor een sitter die weet wat je precies allemaal gebruikt en kan bellen als het mis gaat, of als je het alleen gebruikt schrijf het dan op een blaadje of op je hand en borst, zodat, mocht het misgaan, hulpverleners weten wat er aan de hand is en ze je meteen kunnen helpen zonder eerst onderzoeken te doen. In je eentje gebruiken raad ik je wel af.
- Zorg dat je helemaal clean bent, dat je geen opiaten, marijuanaprodukten, alcohol of andere drugs in je systeem hebt. Let ook op medicijnen.
- Je schrijft dat je 1 mg pillen hebt. Die hebben een breuklijn, maar daar gebruik van en slik eerst een halve, liefst op een niet te volle maag. De meeste pillen kun je ook onder je tong laten oplossen voor een snellere opkomst, maar ik weet niet of dat voor deze ook geldt.
- Wacht een half uur tot een uur op het effect...
- Als je je ontspannen voelt, kan je er nog wel een halfje bij nemen.
- Wacht weer dertig tot zestig minuten op het effect.
- Nu heb je waarschijnlijk moeite om wakker te blijven en voel je je dronken.
- EVENTUEEL: Als je naar de klote wilt gaan kan je er wat alcohol bij gebruiken, of nog meer slikken, of zelfs opiaten of marijuana erbij gebruiken, maar houd er dan rekening mee dat je misschien een uurtje of twintig kan gaan slapen en niet wakker te krijgen bent en misschien opgenomen wordt in het ziekenhuis. Schade of dood is ook mogelijk, zeker bij combinaties!
Ik garandeer totaal niet dat je hier levend vanaf zult komen :p , maar dit lijkt me de veiligste manier voor een beginner. Ik weet je ervaringen niet, maar als je alleen nog maar wiet/hasj/pillen/alcohol ervaring hebt, zou ik echt heel voorzichtig zijn met roopies.
Ik kan het niet genoeg benadrukken natuurlijk via internet, maar
wees verstandig!!!
Dan nog een kleinigheidje: als je out gaat, is er
meestal niet zo veel aan de hand, en slaap je gewoon een uurtje of 15-25, maar neem het zekere voor het onzekere en rijdt naar de eerste hulp als je sitter (ik hoop dat je die hebt) ook maar de geringste onregelmatigheid in je ademhaling of hartslag ontdekt, of ook maar twijfelt.
Benzodiazepines worden vaak onderschat! Ze zijn te vergelijken met GHB en morfine. Wees asjeblieft voorzichtig!