![]() |
Wat vond je de beste oorlogsfilm
Ik vond persoonlijk Guns of Naverone het beste. Gewoon al die tactieke enzo spraken me erg aan.
|
ik vind oorlogsfilms niet zo boeiend. wel als ze echt een verhaal hebben en dat ze een soort van meing verkondigen ofzow :confused:
|
The Thin Red Line en Full Metal Jacket.
|
Apocalypse Now, Platoon, Full Metal Jacket.
|
The pianist.
Het is toch een oorlogsfilm. |
De tweeling
|
saving private ryan
o, en de last samurai vond ik erg leuk om naar te kijken |
Apocalypse Now.
Einde discussie. |
Citaat:
|
Ja, ligt dus aan je definitie van oorlogsfilm? :s
Ik zeg Schindler's List en als dat niet mag van Dinalfos dan ga ik voor Full Metal Jacket. |
Citaat:
|
Troy.
:p |
Band of brothers maar dat is natuurlijk een serie dus saving private Ryan.
|
De serie Band of Brothers vond ik èrg indrukwekkend. Ook Apocalypse Now en Full Metal Jacket. En als nieuwkomer (voor mij, dan) wil ik ook Conspiracy nomineren, hoewel 't misschien iets uit de toon valt hier.
|
braveheart :o
|
schindler's list
|
Schindler's List & Band Of Brothers
|
Citaat:
|
Schindler's list.
|
Der Untergang en Apocalypse Now
Lekker verschillend :p |
Ligt er aan wat je definitie van oorlogsfilm is, maar zo op dit moment zou ik zeggen Hotaru no Haka (Engelse titel: Grave of the Fireflies); bij verre de allerbeste vind ik.
|
Schindlers List vond ik persoonlijk erg mooi. :)
|
Saving private ryan
Apocalypse Now |
Paths Of Glory
All Quiet On The Western Front (1930) Glory |
apocalypse now en platoon.
|
All Quiet On The Western Front & Schindler's List, alletwee op school gezien (y)
|
Saving private ryan. En het is dat band of brothers een serie is, anders zou ik daarvoor gaan (die landingsscene... wow )
|
Ik vind ze allemaal zwaar kut, maar Schindler's List is helemaal zwaar klote.
|
De beste was met stip Schindlers List.
Verder Bridge Over The River Kwai & FMJ |
Citaat:
Zolang het een film is en oorlog als hoofdthema heeft....... En daar hoort Troy bv ook bij. |
der untergang !!
|
Citaat:
|
hotaru no haka
|
cross of iron/battleground/band of bro's/patton...eigenlijk alles waar het 'soldaat zijn' centraal staat en al die morele crap achterwegen word gelaten
|
Apocalypse Now, Saving Private Ryan
|
The Deer Hunter + Apocalypse Now + Platoon + Band of Brothers
|
Full Metal Jacket & Band of Brothers
|
Citaat:
|
The Longest Day
Platoon |
Citaat:
|
Schindler's List en The Pianist
Ook Der Untergang was erg indrukwekkend |
nou..... valt me wel een b-tje tegen dat niet meer mensen de tweeling zeggen. La vita es bella is trouwens ook erg goed!
|
Tears of the sun vind ik bruut, maar ook windtalkers en the pianist.
|
Citaat:
|
the deer hunter (y)
|
Ik vond De Tweeling erg mooi, maar ik had ook een keer een film gezien van Anne Frank. Geen idee hoe die precies heette, er zijn zoveel Anne Frank films. Het was opzich niet eens zo heel bijzondere film, maar ik heb er echt heel erg bij gehuild.
|
Ik vond Taegukgi wel een zeer goede oorlogsfilm, de ondertiteling deed niets af van de meeslependheid, zeg maar. Het is namelijk een Koreaanse film.
voor meer informatie : http://us.yesasia.com/en/PrdDept.asp...ection-videos/ |
La vita e bella (als ik het goed schrijf).. super mooi verhaal blijft de beste vind ik(y)
|
Films als The Painist vind ik prachtig. Het is meer een emotionele film, anders dan Saving Private Ryan.
SPR is nog altijd de beste oorlogsfilm. Toen ik em vier jaar geleden zag, was ik echt onder de indruk. Tot die tijd keek ik altijd films zoals The Longest Day en Battle for Bulge. Je kent dat wel, John Wayne met een dikke sigaar, schreeuwend dat ze die moffen een vreselijke trap gaan geven. Soldaten die met handen in de lucht doodvallen. Band of Brothers is ook meesterlijk, maar in SPR hecht je je toch meer aan de personages. |
bob blijft de beste
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:38. |