![]() |
Toen de lente zich vermeldde en weer één
Toen de lente zich vermeldde
Toen de lente zich vermeldde die zich járen had ver/geborgen hield ik mijn vreugde juist voor morgen maar van springen hield ik evenveel. 'Onthoud het pad waar je voor kiest van links en langs de vijver lopen' - Ja, ik had het wel gesnopen - en heb maar vaag naar haar gelacht. Het bordje ijsbaan was gesloten de bloemen groeien kalmpjes voort, Maar reeds toen ik mij had doorboord hoorde ik de jonge lammeren - jammeren - Zij waren immers in de winter ontsproten. Een gebroken tegel en zes krokodillentranen Ons huis had zeven raampjes - vier onder, en drie boven - En iedere zondagochtend schoven wij aan op zeven stoeltjes. Zeven glaasjes, zeven borden en ons huis staat in een straat, Maar zoals ieders naam vergaat stond ons huis in Zevensloten. En toen langzaam brak een tegel - van de zeven, uiteraard - mijn vader was inmiddels bejaard Het was de zijne die was overleden En we huilden met z'n zessen verdrietige krokodillentranen. |
Je houdt er rekening mee dat je aan je limiet zit (y)
|
Citaat:
Maar reeds toen ik mij had doorboord pleeg je hier nou zelfmoord? ik snap de krokodillentranen ook niet echt |
Citaat:
oid. |
oh, op die manier, ok :)
|
Citaat:
|
Citaat:
Het tweede gedicht vind ik wel leuk, met steeds het getal 7. Ik weet niet of je er een diepere betekenis in hebt gelegd, maar dat hoeft hier ook niet vind ik. Het doet me een beetje denken aan dat liedje over de Bibelebontse berg van Mies Bouhuys (op een positieve manier) Je eerste gedicht begrijp ik denk ik niet helemaal, kun je misschien uitleggen waar het precies over gaat? |
Citaat:
Dat gaat over de lente. Over nieuw leven en vrolijk zijn, over nieuwe dingen 'ontdekken' (2e strofe) en dat de lente veel fijner is dan de winter. Geen diepe betekenissen, oid. |
Ok, in dat geval vind ik 'm wel leuk, hoewel het zich wel leent voor een diepere gedachte denk ik, vooral met die laatste zin.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:37. |