![]() |
gevallen verliefdheid
Een heel nieuw woord,
kwam mij te nader. Als een toereikende hand. Vol van liefde tilde zij me op, naar een ander kader. Weer van een noot naar de dop. In veilige huizen word ik gesloten, weer naar een heerlijk gebied, waar ik zo heb genoten. De hele wereld voor mij , is weer een prachtig gezicht. Maar het zal niet verhouden. ik val verstoord naar beneden, als een kerend gewicht. Waar ik hoop op antwoord op mijn verharde gebeden. Hmmm ik vond hem opzich wel oke,maja opbouwend kritiek graag? :) en de titel vind ik niet echt pakken (N) mss heeft iemand nog ideeén over hoe ik dat mss beter kan doen ?:) |
verliefDheid, snel veranderen, nu het nog kan
|
Citaat:
toerijkende = toereikende keerend = kerend Het is wel een lief gedichtje maar het 'pakt' me op de een of andere manier niet. Het loopt niet lekker. |
Ik heb er niet echt een mening over.
Maar ik ben wel benieuwd naar dat nieuwe woord. |
Citaat:
|
nog bedankt voor het verbeteren :)
ik twijvelde al bij sommige woorden :D |
twijfelen :nono:
|
Citaat:
|
Ik weet het, maar het stoort me gewoon, ik ben zo'n persoon die een hekel heeft aan de verloedering van de Nederlandse taal. :D
Ik vind het trouwens wel jammer dat de uitleg die je geeft over het nieuwe woord niet terugkomt in het gedicht, tenminste, voor mij niet. |
Citaat:
en als je goed kijkt,zie je in het tweede gedeelte de keerzijde van liefde als het verbroken wordt.en in de eerste juist het tegenovergestelde daarvan ;) |
Citaat:
|
Citaat:
Over je gedicht... Het eerste wat me opviel, was de geforceerde rijm. Op - dop bijvoorbeeld, en verder moet je er zelf maar even naar kijken, ik denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel. Verder raakt het me niet echt, eigenlijk. Ik vind het gewoon teveel om te rijmen, meer kan ik er niet echt over zeggen. De inhoud komt nogal wanhopig over, maar dan wel in positieve zin. :) |
Citaat:
|
Citaat:
Buiten dat kun je het nog aan iemand laten lezen voor je je in het openbaar vernedert. Het notendop-idee vind ik leuk, de rest vind ik nogal alledaags en niet echt verbijsterend. |
Citaat:
en iid heb ik moeite met de nederlandse taal ,maar dat weerhoud mij er niet van te dichten,schijven of wat dan ook :) dan zou ik mezelf toch tekort doen ;) |
Onthoud dat dit de derde in zeven dagen is hè. Ja ik denk, ik zeg het maar even :o.
|
Citaat:
|
Geldt die "3 per week" regel ook voor het topic "Kettingreactie" trouwens??
|
Citaat:
Kettingreactie is al geopend. :p ontopic: Wat een raar eindigende zinnen. Meestal zeg ik 'gebruik interpunctie, zet eens een punt achter een zin', maar in dit geval raad ik je aan er een paar weg te halen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:32. |