![]() |
In je ogen.../Why...
Wat vinden jullie van deze gedichten? Ik nummer ze wel ff
(1)In je ogen... Op je gezicht een lach Alleen maar vrolijk gedrag Niks anders schijnt erdoor Van verdriet lijkt geen spoor Maar daar, in je ogen Daar is je blijdschap vervlogen Daar is alleen plek voor verdriet Maar anderen zien het niet In jou ogen is het dof, geen enkele glinstering Is die pijn heden, of herinnering? Je hebt zo veel aan je hoofd En ik wil weten, wat de vlam in jou ogen dooft Ik wil weten wat het is Probeer je te halen, van deze hindernis Als ik het maar wist Maar in jou ogen, zie ik alleen mist... 7 Februari 2005 (2)Why...? You are asking things from me Which I can't make true I am a person myself And am proud of it But why? Why are you trying to change me? Why don't you just accept me? I want to know... I know, I am not perfect But nobody is Why don't you accept it? I want to know 'Cause, I don't like you this way... 31 Januari 2005 (3)Oorlog Waarom oorlog Waarom pijn Kan er niet eens vrede zijn?! Een kind Grote onschuldige ogen Een te zwaar geweer in z'n armen De liefde kwijt om zich aan te verwarmen Het positieve uit hem weggezogen... Een moeder Wanhopig zoekt ze rond Dan zakt ze neer in het slijk Daar...haar dochter's lijk Een moeder in haar hart gewond Een oude man Soldaat bij de frontlijn Hij denkt: "Dit kan niemand aan" Waarom moet de oorlog zo tekeer gaan Overal pijn... Kunnen we oorlogen niet stoppen En bij de vrede aankloppen Want als de oorlog ophoudt Is het hart van de mens nog steeds ijskoud... Waarom oorlog Waarom pijn Kan er niet eens vrede zijn?! Nou, kom maar op met die kritiek! Kan ik wel gebruiken denk, want ze zijn niet zo super (n) (btw, ik heb er nog wel meer hr) |
ok, een beetje kritiek
(1) Je rijm is heel geforceerd. (je hoeft niet elke zin te laten rijmen) (2) Niet in het Engels schrijven, ik heb niet verder gelezen dan de eerste strofe (3) Vind ik erg cliché (de andere eigenlijk ook wel, maar minder) Ik ben een beetje in een kritiekleverbui, dus vat het niet te zwaar op. |
Je eerste gedicht spreekt me het meest aan, al is de rijm inderdaad geforceerd. Een gedicht met de titel 'Why...?' vind ik bij voorbaat al niet interessant en het derde gedicht doet me denken aan locale inzamelacties voor onbekende goede doelen waarbij iemand met een zo dramatisch mogelijke stem zo'n gedicht opleest welke aanzet tot vooral geen geld storten. Ik dwaal af.
Citaat:
|
Citaat:
Maar in jou ogen, zie ik alleen mist... vind ik de beste zin van alle drie gedichten |
dankje weet ik wat ik kan veranderen :)
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Probeer dit gedicht nog eens maar dan in het Nederlands. en 't is natuurlijk jouW ogen |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:09. |