![]() |
Tweemaal weer gedichten!
Voor mij begint de week op maandag, en ik ben nog steeds een dichteres-zonder-ritmegevoel, dus:
Liefdesverdriet Het leek alsof we samen waren maar dan waren we alleen, onze dromen bij elkaar gekropen - zo zongen wij ons zomerlied. Zo van: "Vergeet mij niet!" terwijl we beiden heuswel weten dat onze liefde toch vergaat. Ik besefte dat helaas pas laat, de zon ging té vroeg onder "Het was mij, ik of jij" - NEE! - Het waren wij die ons verliet. Zoals in: "Liefdesverdriet." Omarm het / mijn verdriet Op het bankje in het park waar wat onduidelijk ingekraste woorden het sprookjesachtig taf'reel verstoorden. Zat hij en maakte een bedroefd geluid dat steeg en sneller dan ik ooit had durven dromen, Het omarmde mijn gevoelens en ontzoog al mijn geluk maar tegelijkertijd ontdekte ik dat slechts één arm ontbrak, of had of nodig had, en met wijsheid en het sneller stijgende geluid in zijn zak, stapte hij mijn wereld binnen: Op het bankje in het park waar wat onduidlijk ingekraste woorden het sprookjesachtig taf’reel verstoorden. --- Die laatste is gewoon een probeersel, schoot in m'n hoofd en heb het maar snel opgeschreven, niet al te serieuze reacties misschien, liever gewoon 'goed' of 'fout' :) Dat geldt dus overigens niet voor de eerste :D |
Oeh, de eerste vind ik echt erg leuk. Heb wel t gevoel alsof dit beeld vaker terug komt in jouw gedichten maar ok :)
Citaat:
Over die tweede: Ik vind 'm echt leuk en origineel, maar ik weet niet zo goed wat ik van de herhaling vind. Vind m n beetje irritant, maar hij voegt ook wat toe... |
Maar vind jij daar dan van, dat die weg moet omdat hij irritant is of omdat hij toch maar moet blijven, omdat ie iets toevoegt?
Verder: bedankt! :) |
Mja, zo werkt het dus eigenlijk niet he. Het was de bedoeling dat het in 7 dagen was, maar nu weet ik het ook niet meer.
Je krijgt het voordeel van de twijfel hierin en ik bespreek het nog even met mijn medefbs. |
Een week houdt 7 dagen in, en daar kunnen we moeilijk vanaf wijken. Vandaar dat we je vragen om in één week maar 3 gedichten te posten: die week begint natuurlijk vanaf je eerste post in die week, en niet vanaf een bepaald moment tot het begin van de week (maandag dus).
|
oeh, als ik fb+ was had ik het wel geweten! :evil:
Spoiler
Het voelt zo flauw om topics te sluiten; doe het gewoon niet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nee dus.
Je hebt je 1e gedicht de 17e gepost, maw, tem de 24e mocht je er maar 3. Ondertussen heb je al nummer 4 omdat de week 'voor jou op maandag begint'. Dus dat wordt nu tem de 25e niets posten. |
Zeg, is het nietveel makkelijker om bij te houden dat iedereen gewoon 3 gedichten mag posten van maandag t/m zondag?
(krom nederlands trouwens..) |
Nee.
Dan krijg je dus toestanden dat je vrijdag, zaterdag, zondag, maandag, dinsdag en woensdag achter elkaar kunt posten en is het nog een overvloed van bepaalde mensen in een keer. En als er dat meerdere net doen dan heeft het nog steeds geen nut. |
Citaat:
|
Citaat:
Dus bij jouw voorbeeld: na je vierde post op zondag, zou je weer moeten wachten tot vrijdag, omdat je anders van vrijdag tot vrijdag meer dan drie gedichten zou hebben gepost. |
Citaat:
Als dat zo is, snap ik het :) |
Citaat:
Trouwens, over het beleid is al gediscussieerd en door de fb's is daarover een beslissing genomen. Mocht je commentaar hebben op het beleid, verwijs ik je gaarne naar beleidszaken. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:23. |