![]() |
decentrale toets journalistiek hvu
2 april doe ik mee aan de decentrale toets van de HvU om meer kans te maken om op die school te komen,
wie hebben dit nog meer gedaan, is het moeilijk? wat kan ik voorbereiden? |
daarvoor moet je je toch bij de IB-groep aanmelden?
|
je moet actualiteiten kennis hebben (over een periode van zeker een jaar) en wat algemene kennis.
En goed motiveren waarom je die studie wil enz. ik kreeg dingen wat volgens mij een goede journalistieke vaardigheid was enz. ben uitgeloot overigens :D maar doe nu engels, kan als bijvak journalistiek gaan doen |
Ik geloof dat die toets best pittig is. Ik heb zo'n proeftoetsje een keer meegemaakt met hun opendag en sommige vragen waren echt ongelofelijk politiek en moeilijk. Ik weet bijv. echt niet alle namen van al die ministers. Ze verwachten wel zo'n beetje dat je dat allemaal weet. En verder nog een paar nieuws kwesties die bijv. bijna niet aan bod zijn gekomen of alleen in het NRC staan ofzo. Naja, ik vond die vragen best pittig.
|
Ik ben door de toets heengekomen, en ik moet zeggen dat het actualiteiten gedeelt best meeviel. De vragen waren niet bijzonder moeilijk voor zover ik me kan herinneren, als je het nieuws bijhoud is het best te doen.
Ik had bij de motivatie het minste punten, en op dat onderdeel hadden de meeste de laagste score. De media-kennis (of hoe ze dat ook noemde) is wel redelijk moeilijk, beetje kennis over radio/kranten/tv-zenders is daar geen overbodige luxe. En de moeilijkheid van het schrijfvaardigheidsgedeelte hangt vooral van het onderwerp af. De onderwerpen hebben altijd wat met journalistiek te maken, vorig jaar ging het over hoe de media omgingen met de zaak "Mabel Wisse Smit". |
Citaat:
Ik heb me ook aangemeld. Alleen ik vraag me nu af wanneer ik iets hoor van de HvU. Ik neem aan dat je gegevens door de IB-groep worden doorgespeeld. Dit houdt in dat ik nog een brief van de HvU kan verwachten, weet iemand wanneer dit is? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ben je al naar open dagen o.i.d. geweest? |
ben net terug!
was erg gaaf, veel nieuwe info gehoord. bij de actualiteitentoets had ik maar 2 fout :) wel kinda nervous voor 2april! |
Ben naar de open dag geweest, leek me leuk en ga me nog snel aanmelden voor de toets.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat moeilijk is qua actualiteiten is uiteraard erg subjectief.
Misschien kan men een paar voorbeelden geven? |
Hey Mensjes
Hoe vonden jullie de toets dit jaar dan? Ik vond de actualiteitentoets zwaar k*t Rest ging wel goed! |
Actualiteitentoets was erg goed te doen, vond ik. Echter, achteraf blijk ik toch wat meer foutjes te hebben dan gedacht (Rumsfeld bij de eerste vraag, had natuurlijk die vrouw moeten zijn).
Voor de rest goed te doen, betoog moest alleen in een veel te korte tijd. Wat veel mensen overigens, zeg! Veel meisjes ook!:p |
Actualiteitentoets ging (n)
Motivatie (y) Betoog (y) (y) INzicht in Media (y) (y) (y) |
Oh hallo, hier ook eentje.
Mja, de actualiteitentoets verwachtte ik al moeilijk en dat was die dus ook. Ik wist echt veel niet. De rest ging denk ik wel goed, vooral dat media-inzicht gedeelte (y) En dat betoog, de tijd ging zooo snel, maarja daar is ook nog wel iets redelijks uit gekomen denk ik. En idd zoveel mensen ook, pff, dat maakt het allemaal nog negatiever. |
jep, maar 180 gaan door ofzo
|
Citaat:
en stiekem hoopte ik dat er heel veel telaat binnen zouden komen zodat ik meer kans had :o :o :o :o |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:29. |