![]() |
Arretjescake
Ik wil weer eens een arretjecake gaan maken, maar nu zegt mijn moeder dat ik er beter geen ei in kan doen (i.v.m. Salmonella). Op internet vind ik alleen recepten voor arretjescake-zonder-ei die niet echt meer op arretjescake lijken heb ik het idee. Iemand een idee? Kan ik gewoon mijn eigen recept gebruiken en dan het ei weglaten of iets anders ervoor in de plaats doen, of gaat dat niet werken?
|
opzich zit maar in 1 op de 1000 eieren salmonella, en dan nog, een gezond jong persoon kan echt wel een bacterietje hebben, dus wat mij betreft gooi je dat ei er gewoon in :P
moet er een heel ei in of alleen het wit? in plaand van een heel ei zou je misschien twee dooiers kunnen gebruiken. Oh, en je kunt schaaltjes met gepasteuriseerd geklopt ei kopen, daar zit ook geen salmonella in, zijn wel duur, liggen in de supermarkt bij de kaas enzo. |
Er moet een heel ei in (of 2, weet het niet precies). Ik vind zelf ook wel dat ik best een ei erin kan doen, maar mijn moeder durft er dan niet van te eten :p
Maar anders stop ik ze er wel snel in als ze niet kijkt ;) |
Bij de ah verkochten ze altijd eieren die salmonella vrij waren.... weet niet of dat nog steeds zo is.
|
zelfs in die eieren kan salmonella zitten, maar ze worden extra gecontroleerd oid.
|
Je kan ook onder een auto lopen. ;) Al dat gezeur dat je ergens ziek van kan worden.
Gewoon lekker ei erin doen en wil je iets meer zekerheid dan koop je inderdaad die gepasteuriseerde eigeel of wit (volgens mij verkopen ze dat apart). |
Ik ga gewoon dat ei erin doen ja. En m'n moeder overhalen dat het geen kwaad kan ;)
|
Was een tijd terug ook al een topic over :o
http://forum.scholieren.com/showthre...t=arretjescake Zie alleen net pas dat ie al vrij oud is. Maar ach, het gaat om het antwoord, toch? :) |
Huh, wat is dat dan? :confused:
HUH :confused: HUUUH :confused: |
wat is arretjescake?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|