Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   gaatjes in je oren (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1110608)

Gothic 22-02-2005 08:56

gaatjes in je oren

Ik heb nu een 2 maanden oid gaatjes. Sinds kort doe ik ook andere in dan die knopjes. Maar als ik bv hangoorbellen in doe om 12 uur en ik doe ze uit om 6 uur dan zijn die gaatjes al bijna dichtgegroei en smaller geworden waardoor ik met moeite die dikkere knopjes er nog in krijg...

Is hier wat aan te doen? Of moet ik gewoon geduld hebben? Of moet ik accepteren dat ik altijd die knopjes moet indoen om ze open te houden?

Het liefste wil ik van die knopjes af omdat ik ze niet echt mooi vind en ik hoopte dat ik 's nachts en met sporten gewoon kleine ringetjes inkon, maar als ze dan dichtgroeien is dat ook niet geweldig :s...

x-spekkie-x 22-02-2005 09:08

Ik dacht dat je sowieso 6 weken die knopjes in moest houden, en er elke dag aan moest draaien.

Maar na 2 maanden (is 8 weken), moet je ook nog steeds oorbellen inhouden anders groeien (blijkbaar) je gaatjes dicht.

Ik zou even nagaan (desnoods bij een juwelier) wat de dikte is van je knopjes (x mm), en met deze dikte dan ringetjes kopen.

Ik heb zelf nu al meer dan 10 jaar mijn gaatjes en ik kan echt máánden zonder oorbellen (y)

Qamra 22-02-2005 09:14

Zweerknopjes zijn een heel stuk dikker dan gewone ringetjes. Zolang je in je gaatjes hebt zitten kán het niet dichtgroeien, maar dus wel smaller worden. Je moet wel nog een paar maanden zo regelmatig mogelijk oorbellen in hebben, hoe langer je dat doet, hoe langer je ze later uit kunt houden :)

Als je je zweerknopjes zo graag wilt dragen zul je die altijd in moeten hebben.

Gothic 22-02-2005 09:25

ik heb ze idd 6 weken ingehouden... nu dus af en toe dunnere oorbellen, maar dan worden de gaatjes al meteen smaller. Ik zorg nu dus wel dat ik altijd oorbellen inheb. Maar kennelijk moet ik wat meer geduld hebben nog :o...

Mara 22-02-2005 09:35

Bij mij worden de gaatjes ook dunner. Als ik nu m'n knopjes er in doe gaat het wel, maar doet wel pijn. Gaat soms ook bloeden.

M'n gaatjes groeien echter niet dicht, dus gewone oorbellen kan ik altijd wel indoen. Heb er dus geen 'problemen' mee ofzo :)

Gothic 22-02-2005 09:58

Citaat:

MeelFriek schreef op 22-02-2005 @ 10:35 :
Bij mij worden de gaatjes ook dunner. Als ik nu m'n knopjes er in doe gaat het wel, maar doet wel pijn. Gaat soms ook bloeden.

M'n gaatjes groeien echter niet dicht, dus gewone oorbellen kan ik altijd wel indoen. Heb er dus geen 'problemen' mee ofzo :)

dus het zou geen probleem zijn denk je als ik gewone ringetjes koop die ook dun zijn? Dan blijven die gaatjes klein, zou dat geen problemen opleveren dat ze sneller dichtgroeien? Ik hoopte namelijk dat m'n gaatjes hetzelfde gat zouden houden als de dikte van de knopjes die ik 2 maanden inheb :s...

Lorelei 22-02-2005 10:00

De zweerknopjes zijn dikker. Zodra je die uit doet en andere oorbellen gaat dragen (of dat nou hangers of knopjes zijn) wordt het gaatje iets dunner. Als je je zweerknopjes wil blijven dragen, zal je ze vaak in moeten doen want anders gaat het na een tijdje pijn doen om ze in te doen. (je rekt het gaatje dan op) Dat je gaatjes smaller worden is dus niet erg of bijzonder. Je moet alleen wel voorlopig oorbellen blijven dragen anders groeien ze dicht. Maar dat had je vast zelf ookal wel door. ;)

Gothic 22-02-2005 10:01

Citaat:

grl schreef op 22-02-2005 @ 11:00 :
De zweerknopjes zijn dikker. Zodra je die uit doet en andere oorbellen gaat dragen (of dat nou hangers of knopjes zijn) wordt het gaatje iets dunner. Als je je zweerknopjes wil blijven dragen, zal je ze vaak in moeten doen want anders gaat het na een tijdje pijn doen om ze in te doen. (je rekt het gaatje dan op) Dat je gaatjes smaller worden is dus niet erg of bijzonder. Je moet alleen wel voorlopig oorbellen blijven dragen anders groeien ze dicht. Maar dat had je vast zelf ookal wel door. ;)
ik vind die knopjes lelijk, dus het liefste draag ik die nooit meer, ik was dus alleen bang dat ze dan veel sneller dicht zouden groeien en dat die gaatjes zo heel klein worden...

Lorelei 22-02-2005 10:05

Citaat:

Gothic schreef op 22-02-2005 @ 11:01 :
ik vind die knopjes lelijk, dus het liefste draag ik die nooit meer, ik was dus alleen bang dat ze dan veel sneller dicht zouden groeien en dat die gaatjes zo heel klein worden...
Als je gewoon oorbellen blijft dragen, zullen ze niet dichtgroeien. :) Maar het duurt best lang voordat je makkelijk 1 of 2 dagen zonder oorbellen kan. Bij mij heeft dat wel een paar maanden geduurd. :)

Mara 22-02-2005 10:05

Citaat:

Gothic schreef op 22-02-2005 @ 11:01 :
Gaatjes worden wel kleiner ja, maar dichtgroeien gebeurt niet zo snel volgens mij.

Anders kan je misschien die knopjes 'snachts indoen?

Balance 22-02-2005 10:51

Bij mij groeiden ze in het begin ook snel dicht. Heb ze zelfs een keer open moeten prikken :o Later gaat dat wel weg. Ik kan nu maanden geen oorbellen dragen en dan zijn m'n gaatjes gewoon nog intact.
Overigens: mijn zweerknopjes waren ook erg dik, maar die van anderen niet. Dat verschilt dus. Als ik jou was zou ik oorbelletjes gaan kopen die je goed vindt om snachts in te hebben en die dunner zijn. Dan doe je gewoon díe in ipv je zweerknopjes.

bugge 22-02-2005 14:03

Bij mij duurde het nog een jaar ofzo voordat ze niet meteen dichtgroeiden...

kirsten 26-02-2005 23:05

Koop dan oorbellen (zoals die zweerknopjes) van dezelfde dikte die je wel mooi vindt en draag die dan ipv die zweerknopjes. Dan heb je ook geen punt die in de huid achter oor prikt als je in je bed ligt... Het kan toch geen probleem zijn om oorbellen te vinden van dezelfde dikte...
Ik heb dat ook hoor, en ik heb al meer dan 10 jaar gaatjes...

kwebbel 27-02-2005 12:33

je moet nog een jaar oorbellen in houden. Maakt niet uit wat, maar je kan 's nachts niet zonder oorbellen slapen want dan groeit het dicht.

Heb net een 2de gaat vorige week laten zetten. Toen zeiden ze dat.

dark*dizzie* 27-02-2005 13:10

Ik zou ze 's nachts dragen, dan heb je minser kans op dichtgroeien.

Maar ff een vraagje: Hoe komt het dat ik niet tegen zweerknopjes kan, als ik zweerknopjes in heb dan gaan altijd mijn oren ontsteken (n)

Lorelei 27-02-2005 16:24

Citaat:

dark*dizzie* schreef op 27-02-2005 @ 14:10 :

Maar ff een vraagje: Hoe komt het dat ik niet tegen zweerknopjes kan, als ik zweerknopjes in heb dan gaan altijd mijn oren ontsteken (n)

Ligt het aan de zweerknopjes?

Als je er teveel aan draait, gaan ze ook sneller ontsteken. Als je het niet goed schoon houdt ook. Als je er te weinig aan draait ook. Als je.. :)

Qamra 27-02-2005 17:44

Citaat:

dark*dizzie* schreef op 27-02-2005 @ 14:10 :

Mijn zweerknopjes bleken ook verguld, daaronder zat gewoon koper. Werden mijn gaatjes ook niet blij van.
Gewoon die dingen erin laten voor 6 weken, daarna toch echt verwisselen.

Zozo 27-02-2005 19:17

Heb 2 gaatjes in ieder oor. 1e heb ik zo'n 10 jaar en die groeit na jaar nog niet dicht. De 2e heb ik zo'n 3 jaar en die moet ik eens in de week doorprikken omdat ze anders dichtgroeien.

Konijn 27-02-2005 19:21

Citaat:

grl schreef op 22-02-2005 @ 11:05 :
Als je gewoon oorbellen blijft dragen, zullen ze niet dichtgroeien. :) Maar het duurt best lang voordat je makkelijk 1 of 2 dagen zonder oorbellen kan. Bij mij heeft dat wel een paar maanden geduurd. :)
Bij mijn gewone gaatjes weet ik niet hoe lang het heeft geduurd, maar ik was 5 of 6 toen ik ze kreeg, en kan ze nu een jaar niet inhebben ofzo.
Maar ik heb nu al een jaar een derde gaatje, en daar kan ik amper één dag niks in hebben..
Weet niet waar dat aan ligt, misschien groeit het bij de één sneller dicht dan bij de ander.

Eend 27-02-2005 21:07

Bij mij was dat ook in het begin, dus heb ik ze er in gehouden, totdat alles helemaal genezen was en dus ook niet meer dicht ging groeien. Ik heb nu al weken meer oorbellen ingehad en het kan prima zo.
Je moet alleen niet je oorbellen er uit halen tijdens het genezen, omdat ze dan inderdaad dicht kunnen groeien. En zweer knopjes zijn sowieso veel breder dan normale oorbellen.

Ik heb namelijk daarna ringetjes ingedaan (sommige gaatjes bleven ontsteken en toen kreeg die 'wond' veel meer frisse lucht en zo zijn mijn gaatjes helemaal genezen. Zweerknopjes gaan inderdaad niet meer, maar alle andere oorbellen wel!

Lorelei 27-02-2005 21:55

Citaat:

Konijn schreef op 27-02-2005 @ 20:21 :
Bij mijn gewone gaatjes weet ik niet hoe lang het heeft geduurd, maar ik was 5 of 6 toen ik ze kreeg, en kan ze nu een jaar niet inhebben ofzo.
Maar ik heb nu al een jaar een derde gaatje, en daar kan ik amper één dag niks in hebben..
Weet niet waar dat aan ligt, misschien groeit het bij de één sneller dicht dan bij de ander.

Ik weet het ook niet. Ik heb in beiden oren 2 gaatjes en ik kan m'n eerste gaatje een jaar zonder oorbellen laten zonder problemen.. de ander ongeveer 2 a 3 maanden. Maar die heb ik ook pas korter. Sinds 3 jaar of zo. M'n eerste gaatjes sinds 5 jaar.

Alicia Silverstone 27-02-2005 22:45

Ookal worden ze nu misschien iets smaller, naarmate je langer gaatjes hebt worden ze vanzelf wel breder. Bij mij iig wel.. ik heb ze al heel lang, maar ik heb vroeger gewoon precies 6 weken die zweerknopjes ingehouden volgens mij en daarna had ik van die roze knopjes met konijntjes ofzo.. :D (die bekende dingen) en die hield ik gewoon altijd in. Dus zoek anders een paar knopjes uit die er wat leuker uitzien en die je de hele tijd in kunt houden.. of doe elke nacht weer die zweerknopjes in.

Als je over een tijdje een beetje zware oorbellen in doet worden ze vanzelf groter. :p Toen ik dit topic las heb ik ff m'n oude zweerknopjes gepakt om te kijken en ze passen er heel ruim in.

Balance 27-02-2005 22:53

Citaat:

Alicia Silverstone schreef op 27-02-2005 @ 23:45 :
Ookal worden ze nu misschien iets smaller, naarmate je langer gaatjes hebt worden ze vanzelf wel breder. Bij mij iig wel.. ik heb ze al heel lang, maar ik heb vroeger gewoon precies 6 weken die zweerknopjes ingehouden volgens mij en daarna had ik van die roze knopjes met konijntjes ofzo.. :D (die bekende dingen) en die hield ik gewoon altijd in. Dus zoek anders een paar knopjes uit die er wat leuker uitzien en die je de hele tijd in kunt houden.. of doe elke nacht weer die zweerknopjes in.

Als je over een tijdje een beetje zware oorbellen in doet worden ze vanzelf groter. :p Toen ik dit topic las heb ik ff m'n oude zweerknopjes gepakt om te kijken en ze passen er heel ruim in.

maar waarom zou je gaatjes willen die zo ruim zijn als zweerknopjes? Het is toch juist de bedoeling dat ze langzaam aan kleiner worden, zodat je niks ziet als je andere oorbellen in hebt?
Ik weet nog dat ik het de eerste keer heel lelijk vond toen ik dunne oorbellen in had na m'n zweerknopjes. Het gat was te groot en het zag er heel anders uit dan bij andere meisjes :D

dark*dizzie* 28-02-2005 10:47

Citaat:

grl schreef op 27-02-2005 @ 17:24 :
Ligt het aan de zweerknopjes?

Als je er teveel aan draait, gaan ze ook sneller ontsteken. Als je het niet goed schoon houdt ook. Als je er te weinig aan draait ook. Als je.. :)

Ik doe er niks mee en ik daar af en toe en ik maak ze goed schoon :)

Lorelei 28-02-2005 10:50

Citaat:

dark*dizzie* schreef op 28-02-2005 @ 11:47 :
Ik doe er niks mee en ik daar af en toe en ik maak ze goed schoon :)
Dan weet ik het niet. Een soort allergie voor iets. :) Kan de juwelier (of waar je ook gaatjes laat schieten) je er niets over vertellen?

dark*dizzie* 28-02-2005 11:17

Citaat:

grl schreef op 28-02-2005 @ 11:50 :
Dan weet ik het niet. Een soort allergie voor iets. :) Kan de juwelier (of waar je ook gaatjes laat schieten) je er niets over vertellen?
mwah ik heb geen zin om het te vragen, ik heb er alleen last van met zweerknopjes en die draag ik nooit. Ik was er alleen ff benieuwd naar of iemand het wist hoe dat komt :)

Vaj 28-02-2005 22:59

Citaat:

grl schreef op 28-02-2005 @ 11:50 :
Kan het gaan ontsteken door allergie?

Mijn linkeroor gaat altijd weer dicht en rechts niet. Ik heb geen idee waarom daar verschil in zit. Ik heb er spijt van dat ik gaatjes heb laten schieten in m'n oren, het is zo'n gedoe om te zorgen dat het niet gaat ontsteken of dichtgroeien en als ik geen oorbellen in heb vind ik het lelijk.

Alicia Silverstone 01-03-2005 08:29

Citaat:

Vaj schreef op 28-02-2005 @ 23:59 :

Ik heb met bepaalde oorbellen wel gehad dat het ging ontsteken. Echt alleen maar bij die oorbellen, heel vreemd.. terwijl ik toch nooit ergens allergisch voor ben.
Als ik ze 1 dag in had merkte ik nog niks, maar wanneer ik ze 2 dagen of langer in had werd het rood en pijnlijk.
Dan deed ik ze weer uit en dan ging het snel weer over. En als ik ze dan weer wat te lang in deed kreeg ik het weer.
Het zal toch iets met het materiaal te maken hebben denk ik.. :)

Lorelei 01-03-2005 10:43

Citaat:

Vaj schreef op 28-02-2005 @ 23:59 :

Mijn linkeroor gaat altijd weer dicht en rechts niet. Ik heb geen idee waarom daar verschil in zit. Ik heb er spijt van dat ik gaatjes heb laten schieten in m'n oren, het is zo'n gedoe om te zorgen dat het niet gaat ontsteken of dichtgroeien en als ik geen oorbellen in heb vind ik het lelijk.

Ik denk het wel. Ik ben geen arts of deskundige of zo. Maar ik heb regelmatig van mensen gehoord dat ze niet goed tegen zilver konden en als ze dan zilveren oorbellen in deden, dat het dan ging ontsteken. Na een tijdje.. niet meteen binnen een minuut. Maar aangezien je je zweerknopjes 6 weken in moet houden, lijkt me dat dat nou weer wel lang genoeg is. ;)

Qamra 01-03-2005 10:55

Citaat:

Alicia Silverstone schreef op 01-03-2005 @ 09:29 :
Ik heb met bepaalde oorbellen wel gehad dat het ging ontsteken. Echt alleen maar bij die oorbellen, heel vreemd.. terwijl ik toch nooit ergens allergisch voor ben.
Als ik ze 1 dag in had merkte ik nog niks, maar wanneer ik ze 2 dagen of langer in had werd het rood en pijnlijk.
Dan deed ik ze weer uit en dan ging het snel weer over. En als ik ze dan weer wat te lang in deed kreeg ik het weer.
Het zal toch iets met het materiaal te maken hebben denk ik.. :)

Zal wel nikkel of zilver-allergie zijn. Of allergie is misschien een groot woord, misschien meer een intollerantie. Komt erg vaak voor hoor :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:06.