![]() |
Hamas was het voorbeeld voor Mohammed Bouyeri
'Hamas voorbeeld voor Mohammed Bouyeri'
AMSTERDAM - Mohammed Bouyeri, de vermeende moordenaar van Theo van Gogh, is een fervent aanhanger van de Palestijnse terreurbeweging Hamas. Hij zou 'tot in detail' zelfmoordaanslagen van deze beweging op Israëlische doelen hebben bestudeerd. Dat meldt De Telegraaf naar aanleiding van een rapport van een militair analist van het Noorse ministerie van Defensie. De analist, Peter Nesser, schreef een rapport naar aanleiding van de moord op Van Gogh en de oorzaken van het islamitisch terrorisme in Nederland. Nesser zegt zijn informatie te hebben gekregen van een 'hoge Nederlandse inlichtingenfunctionaris'. Zijn naam wil Nesser niet noemen. De AIVD laat weten dat het in elk geval niet om een medewerker van die dienst gaat. De Nederlandse bron van Nesser zou ook hebben verklaard dat de voortvluchtige Syriër Redouan al-Issa, bijgenaamd Aboe Khaled, op de dag van de moord op Van Gogh nog in Nederland was. Daarna zou hij naar Syrië vertrokken zijn. Al-Issa wordt gezien als inspirator van de Hofstadgroep. Hirsi Ali Volgens het Noorse rapport vertoont de dreigbrief aan Ayaan Hirsi Ali, die Mohammed Bouyeri op het lichaam van de filmmaker stak, sterke overeenkomsten met haatpreken van de Britse moslimextremist Aboe Hamza al-Masri. Hamza wordt verdacht van rekrutering van terroristen en van betrokkenheid bij het terreurnetwerk Al-Qaeda. Nu.nl Nou ja zeg, ik had wel verwacht dat Hamas enz. inspiratie waren voor die uilskuikentjes in Nederland, maar dat het zo erg zou zijn... Nederland zou actief mee moeten werken aan het ontbinden van bewegingen als Hamas, Hizballah, Fatach etc. Wat vind jij daarvan? |
Citaat:
Je moet met deze organisaties praten, hoe verwerpelijk hun acties ook zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
Ze zouden eigelijk actief moeten meewerken aan de stopzetting van Israelisch staatsterreur :) |
Citaat:
|
Hamas, Hamas, Hamas?
|
Als de Nederlandse staat legitimatie zou hebben om Hamas aan te pakken dan zou ook opgetreden moeten worden tegen Duitse Rote Armee-fansites, tegen sites die de acties van de Rode Khmer ophemelen en tegen Amerikaanse sites over hoe een schooljongetje een spijkerbom kan maken.
|
En wat dacht je van de schurkenstaat Israel? Daar zouden ze ook wat sancties voor kunnen bedenken..
En bovendien vind ik de vergelijking wel erg vreemd. Hamas strijdt voor eigen staat, Mohammed B. is geschift.. |
Voor zover ik weet heeft Hamas nog geen politicus vermoord. Daarentegen heeft een Joodse extremist de vroegere Israelische premier Rabin vermoord. Ik begrijp niet precies hoe ze dan bij Hamas komen. En hoe groot die rol is.
Verder sluit ik me aan bij Makelvillle. |
Laten we wel even voorop stellen dat de bron van dit nieuws de telegraaf is :rolleyes:
Maar ik denk we eerst maar eens de problemen in nederland moeten gaan oplossen voor we ook de groeperingen in et buitenland aan gaan pakken (Als dat ooit mogelijk wordt wettelijk gezien) Je moet de mensen die hier proberen te recruteren voor de Jihad e.d aanpakken dat helpt beter dan dingen als Hamas die al tientallen jaren bestaan proberen uit te roeien. (naar mijn mening) |
Tuurlijk. Nederlandse vertakkingen van organisaties moet je aanpakken als die vertakkingen hier strafbare feiten plegen of bevorderen, maar daar is iedereen het ook wel over eens.
Als het gaat om een buitenlandse terreurorganisatie die door televisiebeelden of internetsites Nederlanders inspireert strafbare feiten te plegen kun je er weinig tegen beginnen. Die opnamen en websites van zelfmoordaanslagen zijn er namelijk ook helemaal niet op gericht om mensen in Nederland te inspireren. |
Ach, het aanpakken van terreurorganisaties voor zover ze in Nederland voorkomen moesten we toch al.
Al dat gezeik over "isrealische staatsterreur" mag ook wel eens afgelopen zijn, Israel is een soevereine staat, gesticht nadat van twee even schuldige strijdende partijen eentje won, leef er maar mee. |
Citaat:
Hij zegt dat bouyeri de zelfmoordaanslagen van hamas gedetailleerd heeft bestudeert. Maar wat valt daar aan te bestuderen? Het enige wat hij van hen zou kunnen leren is hoe je een bom maakt, maar die heeft hij niet gebruikt. Ik vind het een typich-Telegraaaf-verhaal. |
Citaat:
Dus als je een strijd wint mag je doen wat je wilt zo kun je de daden van Hitler ook wel goed praten. |
Citaat:
Citaat:
Als twee partijen elkaar tegelijk in de haren vliegen zijn beiden de agressor, dit in tegenstelling tot een conflict met een enkele agressor. |
Citaat:
Er zou heel wat leed bespaard zijn gebleven als ze niet perse Israel wilde oprichten. Citaat:
Maar goed dus de Irakese opstandelingen staan in hun recht omdat Amerika hun land binnenviel? :) |
Citaat:
Verschuiven van schuld de gekste.. :rolleyes: |
Citaat:
Nee logische conclusie getrokken na analyse van feiten (y) |
Joden heben tot de diaspora heel fijn in het stukje van de wereld gewoond dat nu Israel heet. Daar zijn ze uit weggejaagd. Logisch dat ze dat terug wilden. In de landen waarnaartoe ze waren uitgezwermd waren ze hun leven ook niet bepaald zeker. Pogroms waren vooral in Oost Europa onderdeel van het dagelijks leven. Joden werden stevig gediscrimineerd, antisemitisme was volkomen normaal, zelfs bij de hogere klassen. In Duitsland kreeg je toen een of andere gek die besloot het hele volk uit te roeien, dus ik kan me levendig voorstellen dat er weer een plekje op aarde kwam waar joden niets te duchten hadden van jodenhaters. Dat werd Palestina, historisch gezien toch hun land van herkomst. Aanvankelijk werd land eerlijk gekocht en betaald aan de lokale grondbezitters, maar toen er teveel joden kwamen, vielen de omringende landen Israel binnen met als doel om alle joden in zee te drijven en te verzuipen. Pure jodenhaat.
En die leeft bij veel moslims, ook buiten het midden oosten, nog steeds. Het westen heft zijn lesje geleerd, is erg geschrokkem van de gaskamers, maar in de arabische wereld zouden ze Hitler het liefst en lintje geven en Auschwitz weer heropenen. |
Ik vind het ook wel leuk dat het immigratie argument tevens betoogt voor een soort shoot-on-sight immigratiebeleid.
Daar zou Verdonk mee aan moeten komen... Go dubbele moraal. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Gewoon uit interesse. :) |
Citaat:
|
Citaat:
Trouwens, hoe kom je aan het feit dat de grondbezitters werden betaald? Wil je zeggen dat de Palestijnen daar oorlog voeren om niets? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Palestijnse doden worden ook genoemd, je hoort vak genoeg dat de Israeliêrs de Gaza-strook binnentrekken etc.. Waarschijnlijk ziet iedereen net zo veel of weinig over Israêl/Palestina als de ander hier, dus dat gezeur over objectiviteit is ook bullshit, een volkomen neutrale en objectieve zender bestaat niet, niet in de Arabische landen en ook niet hier. |
We gaan trouwens offtopic.
|
Citaat:
Site? Welnee, boeken lezen. |
Maar boeken belichten toch alleen maar de Israêlische kant. :(
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
En over welke wereldvisie heb je et? :|
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
En ja, ik kijk Aljazeera, en nu? Wilde jij beweren dat jij een veel betere kijk hebt op zaken in het Midden-Oosten? :|
@ Hydrogen soms is het beter niet te discussieren, al helemaal niet als zelfs een forumbaas je de mond probeert te snoeren.. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat: