![]() |
[Windows XP] Dmp bestanden zomaar aangemaakt.
Mijn C schijf raakt vol, doordat er steeds een dmp-bestand oid, wordt aangemaakt. Die bestanden komen in -> C:/Program Files/Common Files/Symantec Shared/ en de bestanden hebben namen zoals: ccApp-103.0.1.26-2004-11-23-14-44-22-834.dmp Heeft iemand een idee waarom dit wordt aangemaakt (bijna elke dag, op verschillende tijdstippen) en of het veilig is om deze te verwijderen? Want ze nemen per bestand iets van 50 mb in.
|
.dmp staat waarschijnlijk voor dump. Waarschijnlijk is het een soort virus-troep die Norton heeft gevonden, of crash-rapporten.
In beide gevallen kan het waarschijnlijk geen kwaad om ze te verwijderen. |
Citaat:
Want ik heb wel ruimte nodig, maar ik heb er ook geen zin in dat mijn antivirus niet meer werkt of dat mijn c-schijf naar de klote is. |
Citaat:
|
Citaat:
Als je dit programma opstart zal hij meteen gaan scannen, maar verwijdert dan nog niks. Vink nu alles aan behalve "delete backup files" en "empy windows event logs" en klik dan op "Cleanup". Na het verwijderen van al deze tijdelijke bestanden zal hij je nog zeggen hoeveel hij in totaal heeft verwijderd. of Of ff cleandisk gebruiken.
|
Ja, schijfopruiming heb ik ook al gedaan, maar het probleem is dat deze dmp bestanden steeds maar worden aangemaakt en dat neemt zoveel ruimte in.
Ik ben erachtergekomen dat deze bestanden worden aangemaakt als ik op msn, bijv. de webcam aanzet en norton dan een melding geeft van internet worm protection. Dan druk je gewoon op toestaan en dan doet 'ie het, maar dan worden dus ook die bestanden aangemaakt. Die bestanden kan ik dan wel verwijderen, maar weet iemand ook hoe ik kan zorgen dat ze niet meer aangemaakt worden? |
N.A.V zo instellen datie geen dumps meer maakt.
En hoe je dat doet? Geen idee, ik gebruik al maanden geen nav en/of een offline virusscanner meer. Offtopic: Dit is een bewuste keuze, omdat:
De makkelijkste oplossing is nav te verwijderen, en een andere virusscanner gebruiken. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:40. |