![]() |
Duitse vertaling
Ik heb mijn best gedaan, maar ik kom toch niet overal uit, ook niet met hulp van mijn vrienden Interglot en Van Dale, en ik ben ook benieuwd of waar we wel uit gekomen zijn wel klopt. Is er iemand die mijn vertaling door zou willen lezen en eventueel aan zou willen vullen (de originele tekst staat er onder)? Heel erg bedankt alvast. :)
Citaat:
Origineel: Citaat:
|
-Frühförderung betekent ongeveer zoiets als vroege stimulatie
- voor zover ik kan bepalen is (Kinder-)Tagesstätten wel goed. - de volgende 2 woorden kan ik weinig over zeggen. - de zin "Die Räume..." de ruimtes zouden in gronde genomen aan de speciale inhoudelijke vereisten en ruimtelijke gegevens (omstandigheden?) aangepast moeten worden. pfff, tis wel een lastige tekst zeg.... ik hoop dat je er wat aan hebt |
Ik dacht ook iets als "vroege stimulatie", zal dan wel goed zijn (of iig iets in die richting). :)
Dank je wel iig. :) |
Sorry voor de up, maar is er misschien nog iemand die er even naar wil kijken? :o
|
pfui doch, Leonoor!
Bevor ich mal einen Versuch unternehmen will, auf deine Fragen eine Antwort zu geben, kannst du mir vielleicht erklaeren, genau was dir noch im Unklaren ist, damit ich mich nicht unnoetigerweise bemuehe, Fragen, an deren Loesung du gar nicht interessiert bist, mit einer Antwort zu versehen. :D |
Hetzelfde als wat er in mijn eerste post staat, DeuS was ook niet van alles zeker. ;)
|
Citaat:
|
Oder nur die Teile, bei die du rot gefaerbte Saetze gestellt hast?
|
Citaat:
|
Ziet er anders best goed uit, die vertaling. (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
De rest lijkt ook mij in orde. (y) nog een puntje: DeuS schreef voor "sollten" -> zouden moeten. Dat is ook juist, maar in het Nl. zeg je dat minder snel, denk ik. Wij zeggen niet: de ruimte zou en dit en dat moeten voldoen. Wij zeggen toch eerder: de ruimte MOET, sec. Kwestie van deutsche Hoeflichkeit, denk ik. Of Nederlandse onbehouwenheid. :D |
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:05. |