![]() |
propaganda in Leni Riefenstahl's Olympia
Hallo, heeft iemand hier deze film(s) toevallig ooit gezien? en zo ja, wie kan me helpen met propagandische aspecten in de film, ik heb deze tot nu toe:
• Hitler wordt van onderaf gefilmd. Zo lijkt hij veel groter dan hij in werkelijkheid was, zodat de kijker hem als een grootse leider gaat zien. Dat was in ieder geval zijn bedoeling. • De openingsceremonie wordt erg mooi in beeld gebracht. Duizenden mensen brengen tegelijkertijd de 'Hitlergroet', wat er zeer indrukwekkend en mooi uitziet. • Er werden mooie slowmotion beelden in gemonteerd van het zuivere Arische ras; grote sterke blanke mannen, zeer gespierd en breed gebouwd. en verder? alvast erg bedankt! |
Die film is een en al propaganda..
|
ja, maar ik moet een aantal dingen opnoemen..
|
eehm misschien heel simpel het feit dat overal van die vlaggen hangen etc.
|
Heb zowel "Olympia" als "Triumph des Willens" gezien.
Riefenstahl kreeg praktisch carte-blanche van Hitler en heeft heel veel gestaged, voornamelijk door montage en filmtechnieken die duidelijk invloeden hadden aan Eisenstein, die in Rusland, de cinematografie heeft veranderd, door te laten zien wat je met montagetechnieken kan doen. Lees gewoon een biografie over Riefenstahl en Eisenstein en lees wat boeken over filmtechnieken om er echt iets goeds over te schrijven. |
dank u.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:41. |