![]() |
poezen en honden gedichten
kennen jullie nog leuke gedichtjes over hondjes en poesjes? Ik zoek ze, maar ik kan ze nergens vinden, ook niet met google:(
|
Bedoel je gewoon gedichten in het algemeen, of echt gepubliceerde gedichten?
Een hond met ijzeren ogen had mijn hand in zijn mond genomen. Ik wilde niet dat dit gebeurde maar was bang te scheuren als ik mij verzette. Luister hond, zei ik, laat me los en ik geef je wat je verlangt. Maar wat hij wilde was alleen dat ik niet verder ging en met mijn andere hand hem streelde. Zo. Dagen en nachten in zijn ogen zag wie van ons sterker scheen. Eva Gerlach, Uit: Daar ligt het Er groeien bloemen op de poes Er groeien bloemen op de poes. Op het zakje met de zaadjes stond: groeit goed op voedselrijke bodem. Tijdens de begrafenis las ik dat en dacht: dat is dus goed. De bloemen op de poes zijn paars en blauw - ze hadden geen grijze. Op de wit met zwarte poes, die ook al in de tuin ligt, groeien zwart met witte viooltjes, die hadden ze wel bij de tuinderij. Op de lapjeskat groeit een tuiltje met van alles. Al die poezen al die bloemen ik word er maar verdrietig van. De een die eet de ander, ik weet dat wel. De natuur is zo. En ik weet dat het goed is, maar bloemen die poezen eten, ik vind dat eigenlijk teveel van het goede, bovendien een bloem geeft geen kopjes en de viooltjes kijken me hooghartig aan. Sylvia Hubers |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:53. |