![]() |
puisten en roken
kan meer roken voor meer puisten zorgen? of heeft dat niets met elkaar te maken?
|
Citaat:
|
In de rook zitten is al zeker niet goed voor je huid (kruipt vuiligheid in). Ander weet ik alleen (zoals iedereen wel, denk ik) dat je er zo'n rookrimpels en verouderde huid kan door krijgen op latere leeftijd.
|
Als je rookt en je huis gewoon goed reinigt is het volgens mij niet zo erg. Maar jah, roken is natuurlijk helemaal niet goed en vooral niet voor je huid.
|
op zich zorgt de rook wel voor meer vuiligheid op je huid, waardoor porien sneller verstopt en geinfecteerd raken, maar ook voor minder vet (door het uitdrogen), dus misschien maakt het wel niets uit. Als je gewoon 's avonds je gezicht met water wast, hoort 't geen verschil te maken.
|
Acne hangt samen met hormonen, daar heeft roken geen invloed op.
|
Bij sommige mensen zal het invloed hebben, bij andere mensen niet. Net als met vet eten.. sommige mensen gaan constant naar de snackbar, roken.. en hebben geen enkele pukkel. Andere mensen hebben veel eerder last van puistjes en bij hen kan roken het wel verergeren denk ik.
|
Citaat:
@coopergirl: Roken vertraagt het genezingsproces, dus ook de ontstekingen aan de talgklieren. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:38. |