![]() |
De combi van de eeuw
Als ik aan et koken ben of gewoon een boterham smeer probeer ik vaak "vreemde" combi's uit.
Mijn moto is. Als twee dingen appart lekker zijn, zijn ze dat samen ook :D ok dat gaat natuurlijk niet altijd op, maar vaak wel. Voorbeelden (sommigen zijn waarschijnlijk best algemeen bekend) (ook niet allemaal zelf verzonnen btw) Op brood: - Kaas,mosterd,tomaat - Pindakaas,kaas - Brie, groene pesto - Pindakaas,banaan - brie, gewone kaas - kaas,komkommer - roomkaas, salamie komkommer Overig, - Spaghetti met schnitzel Hebben jullie nog een paar voorbeelden die het proberen waard zijn? |
Voor degenen die geen bloemkool lusten:
Prak het met aardappelen en doe er mosterd bij. Bloemkool + mosterd = net eetbaar! |
Pindakaas met hagelslag.
Ham met augurk en ketchup (ook op brood dus). Beiden zijn heerlijk (Y) |
Citaat:
Pindakaas met hagelslag idd. Pindakaas en honing. |
Bier en spekjes (snoep).
|
Pindakaas met komkommer en eventueel een likje sambal.
|
spaghetti met boter en suiker (y)
|
boterham met pindakaas en chocoladepasta en daaroverheen plakjes banaan (helemaal lekker als de boterham getoast is)
wij hadden bij de bloemkool altijd pindasaus en dan was het altijd heel veel pindasaus en een beetje bloemkool en dan was het wel redelijk te eten |
Citaat:
Maar ik moet eerlijk bekennen dat als je alles door elkaar prakt de combinatie op geen van de oorspronkelijke ingredienten lijkt (y) |
Pindakaas met hagelslag is heilig :cool: (y)
Kroepoek met satésaus is ook heerlijk! |
pindakaas met van alles zoets (jam, appelstroop, noem het maar)
champignons overal doorheen :D |
pistoletje met ham en philadelphia bieslook (y)
|
Citaat:
Jaaa wij ook, ik dacht dat wij de enige waren ;) |
banaan met jam
jam in chocolade vla ham met piccalilly ham met honing |
Chocoladepasta met banaan
|
Ik heb ooit eens gehoord dat twee vaak gebruikte producten niet zomaar door elkaar mogen worden gegooid, omdat dat giftig zou zijn. Ik weet helaas niet meer welke producten dat waren, maar ik ben toch best benieuwd. Weet iemand of dit überhaupt waar is en zo ja, welke twee producten dat dan waren?
|
- smeerkaas met appel
- kaas met curry - pindakaas met aardbeienjam - philadelphia met pruimenjam - chocopasta met banaan - pindakaas met komkommer - vanillevla met tumtummetjes (kreeg ik altijd van mijn oma) - melk drinken en erna pepermunt eten (of andersom) - witlof met mandarijn of vruchtencocktail |
Citaat:
Citaat:
|
kaas - aurgurk
kaas - olijven kaas - sellerieslade kaas - ananas :o |
Pindakaas en banaan. :D
Curry en ketjap. :o |
kaas hagelslag :)
|
Citaat:
|
Cola met citroen :)
|
Citaat:
|
haring met slagroom
|
pindakaas met hagelslag <3
|
pannekoeken met erwtensoep
de combi, vooral met dit weer (y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Niet raar, wel een erg lekkere combi:
pannenkoek met kaas en aardbeienjam :) (Doe pannenkoekenbeslag in de pan, tot het van boven droog is, draai hem om, leg er een plak kaas op, klap hem dubbel en bak beide kanten mooi bruin. Dan smeer je er jam over, :) ) |
pindakaas en hagelslag
kaas en chocopasta witlof en kaas pannekoek met aardbeienjam en banaan drop en pepermunt |
Ja joh, soms ga ik thuis 's avonds laat wel eens een broodje maken en daar komt toch wat creativiteit bij kijken. :p
- Lappie kaas - Plakje salami - Plakje van ander vlees - Blaadje sla - Mayo - Dressing - Eventueel mosterd :p - Geraspte worteltjes - Eventueel een schijfje tomaat Lekker man. :cool: |
Citaat:
|
Brood met jam en een beetje mueslie :p
Ontbijtkoek met pindakaas zie ik ook niemand eten. Yoghurt met kleine stukjes schuimpjes. Vleesbeleg met mosterd. Tomaat met suiker. Ik ken een meisje die tarwebiscuitjes met leverpastij heel lekker vind, dat heb ik nog nooit geprobeerd... :rolleyes: |
Combinaties die ik wel eens eet, of wel eens geprobeerd heb:
* Banaan met chocopasta/vlokken/hageslag * Roomkaas met ijsbergsla * Kaas met komkommer * Kaas met appelstroop * Appelmoes met jam Niet eens zo heel raar allemaal, volgensmij. :p |
tostie maken, aan de andere kant pindakaas & basterdsuiker (niet te veel basterdsuiker) in het tostie-ijzer / de pan et voila, zaligheid2k6,5 :cool:
|
Citaat:
|
Biscuitjes met slagroom.
O, en spruitjes worden eetbaar met pindasaus (y) |
brood met metworst en knoflooksaus :bloos:.
Doe dit alleen als je voor de rest van de dag geen mensen meer tegenkomt :rolleyes: |
ik doe altijd tomtenketchup bij mijn aardappels in plaats van jus.
Maar of dat nou zo bijzonder is.. |
Ik at heel lang shaslik-saus bij mijn spinazie, vond iedereen een vies idee, maar als er íets lekker is... *mjam*
|
Chocolade (Wel op basis van een rund of kalfs saus/glace) sausjes bij verschillende soorten rund en kalfs vlees.
|
Citaat:
Verder: Stoofvlees (ja, met sausje met daarin ui, beetje mosterd etc etc) mengen met geprakte aardappellen en verse (lauwe) appelmoes. Owh, dat is zo lekkerrrr. Er begeeft zich nu een waterval in m'n mond van het water dat erin loopt. |
omelet met poedersuiker
|
tosti:
-kaas -ham -rode paprika -bieslook -mosterd God's creation :) :D (y) |
Dining Hall-creations:
- "Ketjap Delight": dressing van ketjap, mosterd en peper - Honey-mustard: dressing van een beetje azijn, twee lepels slaolie, een grote lepel honing en twee lepels mosterd. Zout & peper erbij en roeren maar... Lekker over je salade, maar ook op je brood, over vlees (zegt men), etc. - roggebrood met pindakaas en komkommer - roggebrood met boter, kaas, komkommer, tomaat, peper en eventueel wat "ketjap delight" - meergranenbrood met kaas en appelstroop! - witbrood met ontbijtkoek en hagelslag. :) ... en nog veel meer. Gewoon alles combineren. |
Oh, en als je eens decadent wil doen: "tosti's" maken van wraps, cottage cheese en rivierkreeftjes. Ook de combi kipfilet-sambal (badjak bij voorkeur)-abrikozenjam is erg lekker op een tosti (één van de weinige vlees-dingen die ik nog wel eens wil missen :))
|
Eet eens yoghurt terwijl je op zoute drop kauwt :)
De boterham-met-pindakaas icm plakjes banaan was al genoemd, maar what about appelstroop ipv pindakaas! |
Tonijn, appel, ui en mayo -> tonijnsalade.
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:20. |