![]() |
tech. aardwetenschappen en/of tech. wiskunde - student(e) gezocht ivm m'n studiekeuze
Haay,
ik ga binnenkort studeren in Delft, maar ik kan maar niet beslissen welke van de 2 studies (TA of TW) ik nou uiteindelijk zal kiezen. Heb mentale voor/nadelen-lijstjes, baat vooralsnog niet. Dus misschien dat msnnen (liefst) of mailen etc, me iets meer op weg kan helpen. Alvast bedankt, - Tamar |
mjah? :)
|
Weet je al wat je later wil doen? Echt zeker?
Je weet vast wel wat je later zoal met aardwetenschappen kan. Wil je perce zoiets doen? Als niet, doe dan wiskunde. Ik had eerst ook een specifieke technische studie gedaan. Maar ik kwam er vrij snel achter dat ik nog helemaal geen richting wil kiezen. Daarom studeer ik nu natuurkunde en wiskunde |
Ik studeer technische natuurkunde, dat komt in het eerste jaar voor zo'n 75% overeen met technische wiskunde. Bevalt me prima. (zit nu in het tweede jaar)
|
Hoi, ik studeer TW (eerstejaars) en kan je er van alles over vertellen :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat hadden jullie op je eindexamen voor wisk ?
|
Citaat:
Resultaten op de middelbare school zeggen bijzonder weinig over je resultaten op de universiteit. Zelf sta ik nu nominaal minus één vak en heb ik 73 ECTS, waarmee ik beter scoor dan de gemiddelde TN-student. |
Citaat:
|
Citaat:
|
he,
Ik studeer dan geen tech aardwetenschappen, maar gewoon aardwetenschappen aan de UU. Aardwetenschappen zelf is behoorlijk breed en je kan er ook veel kanten mee op. Zowel "olie zoeken" als analyeren van aardbevingen etc. Je kan binnen aardwetenschappen ook nog verschillende kanten op. De meest "wiskundige kant" is geofysica. Dat is de natuurkunde van de aarde. Moet je denken aan seismologie. En zo zijn er nog meer kanten, zoals geologie etc. Aardwetenschappen is verder nog een relatief jonge wetenschap. Zijn nog veel dingen onduidelijk, en dus nog genoeg kansen voor onderzoek. Verder is het gewoon een leuke opleiding, genoeg kans op werk later en het is overal om je heen te zien. Dat overgens wel een nadeel ook. Een berg zie je nadat je bent begonnen met aardwetenschappen niet meer als als een simpele berg....... ;) Mocht je nog vragen hebben kun je pm en |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:19. |