![]() |
Doe ik een goede koop?
Okee, wat computers betreft ben ik zo blond als maar kan, dus ik wil even van jullie weten of dit een beetje een goede koop is... Hij is tweedehands, en ik ben van alleen van plan om hem te gebruiken voor mijn studie. Verder heb ik er niets op nodig...
compaq armada 1530 D - Pentium 1 MMX - 16 mb RAM - 1,3 GB harddisk - 1mb videokaart - 12 inch tft - Floppy drive - Cd speler - Infrarood - Serieel, printerpoort - Geluidskaart en speakers ingebouwd - 2 pcmcia sloten - Microfoon - Externe utigang voor microfoon en speakers - Nieuwe Edimax 10/100 Mbit PCMCIA netwerkkaart in doos met alles erbij - Windows 98 SE geinstalleerd en andere programma's zoals Word en Excel - Accu (+/- 2 uur), transformator in de laptop ingebouwd, netsnoer wordt bij geleverd Ik hoor het graag!! :) |
prijs?
Let wel op, deze is erg 'oud' en zal zeer weinig aankunnen. 't is leuk als tik machientje maar veel meer kan je er echt niet mee... |
190....
|
Die PC is (n)
|
Hoezo dan? uitleg graag?
|
Ik wil alleen een beetje verslagen erop typen ed.
|
ik vind 190 euro veel voor een machientje waar je alleen maar verslagen op typt! Verder heb ik niet zo verstand van wat je wel of niet moet aanschaffen!
|
Citaat:
dat ding is hoogstens een symbolisch bedrag a' la 10 euro waard. En verder hopeloos verouderd, hier kun je écht niks meer mee. Zie nu net dat het een laptop is, maar zelfde verhaal. Dit is gewoon te oud om nog iets mee te kunnen. Die harde schijf zit trouwens al ongeveer vol als je die software geinstalleerd hebt. Lekker is dat. |
*agrees*
|
houd er rekening mee dat die computer erg oud is.
Als je alleen typ werk ermee wilt doen zal die het wel trekken maar stel verder geen enkele eis aan dat apparaat want het staat bijna in het oudheidkundig museum ;) . maar kortweg zal hij wel voldoen, wat is de prijs eigenlijk? want echt veel waard is ie echt niet meer. niet goed gelezen vragen ze 190?? lijkt me wat veel 19 is voldoende |
Citaat:
|
Citaat:
En voor 190 euro voor een systeem van ik schat zo'n 7 jaar oud.. omg. |
Okee, dankzij jullie doe ik m maar niet :) ik vertrouw dus blind op jullie! :D
Is dit wel wat? HP OMNIBOOK XE3 Specificaties: - Celeron 500 Mhz - 128 MB geheugen - 5 GB Hardisk - S3 videokaart (VGA + Composite video uitgang) - ESS Allegro geluidskaart ( Mic + Line out ) - NEC Cd-rom - Diskette station - Infraroodpoort - 56K modem - Laptop Display Panel (800x600) - Touchpad - 10/100 Ethernet PCMCIA kaart - USB (2x) - Printerpoort - Com port Software: - Recovery CD HP Disk 1 en 2 - Driver CD van de Ethernetkaart - Geldige productkey van Microsoft 98SE Randapparatuur: - Adapter Verkeerd nog in goede staat en is al 3 jaar in gebruik op de thuiswerkplek. Jaa, het is via marktplaats ;) Maar heb er snel een nodig! |
Wederom: prijs? :D
Tis iig al beter dan je eerste optie :p, maar tblijft natuurlijk een budgetding om mee te typen een een klein beetje mee te internetten. |
ik heb nog wel een oude kast staan met pentium 2 (geloof in de buurt van 300 Mhz) 64 mb ram. de harde schijf is eruit, geen videokaart. Je krijgt er wel een monitor en speakers bij.
Gratis af te halen. |
Met die pc moet wel te werken zijn, ik heb er nu zelf een met een schijf van 7 GB en 64 MB geheugen en daar kan ik ook nog muziek mee afspelen, internetten, msnen en eenvoudige spelletjes spelen. Alleen teksverwerking moet dus zeker kunnen. :)
|
Bedoel je die eerste of die tweede?
|
Op de kleine harde schijf naar is dat systeem best leuk.
Wat gaat dat kosten? |
Verder zou ik voor pc apparatuur voor een wat eerlijkere prijs op www.tweakers.net kijken bij de vraag&aanbod.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zet die eerste iig uit je hoofd. |
Hahahaha okee. Die eerste zet ik uit mijn hoofd.
Ik kijk nu op tweakers.net. Wat moet ik bij productomschrijving zetten? (sorry hoor, maar wil er volgende week een hebben, en ik ben er zo ontzettend sloom mee;)) |
Citaat:
|
http://www.tweakers.net/aanbod/advertentie/1925
Is vrij minimaal, maar kun je wel het een en ander mee wbt tekstverwerken. Van die prijs moet je ook wel wat af kunnen krijgen als je het wat slim speelt. http://www.tweakers.net/aanbod/advertentie/3927 Wel stukje duurder, valt vast wel wat af te dingen, maar wel even een stukje sneller. Bijvoorbeeld :) |
Citaat:
Maar wil je persée een laptop? |
Koop gwoon een gsm met goed toetsebord ,tekstverwerker en beetje geheuge. Daar kun je teminste nog wat mee.
|
Citaat:
zeg dan niks... :X |
2e systeem lijkt me wel netjes. Als je wilt internetten en tekstverwerken is dat snel zat. Ik internet zelf nog regelmatig op een P1 133 MHz met 64 mb edoRAM, en dat gaat prima. Volgens mij kun je nog wel iets proberen af te dingen €125 zou een mooie prijs zijn, maar €150 is zeker niet te veel.
|
dat tweede systeem komt redelijk overeen met mijn p3 hier. doet het prima voor internet en office programma's (Y)
|
Ik raad het tenzeerste af, wat heb je aan een miskoop, waar je toch in geinvesteerd hebt?
Zie het, als een verrotte auto kopen van €1000,- waarvan de APK nog 3 mnd geldig is, en dan niet meer door de APK komt. Zonde zonde, en je geld = .... idd toch weg voor iets nutteloos. Koop of een goede pc, of een fatsoenlijke laptop, die je voor €700 tot €750 ook kunt kopen. 2e hands laptops, errrrg leuk, maar de accu's zijn butt. Niet voor nix dat ze hem dan weg doen. |
190 voor een P1? Kijk eens op Marktplaats kun je ze gratis afhalen. :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:21. |