![]() |
[algemeen] Apple verlaagd iPod prijzen
De iPod mini 4GB is ten eerste flink in prijs gedaald naar € 199,-. Ook is (zoals eigenlijk al een beetje verwacht) een nieuwe iPod mini uitgekomen met 6GB, welke zelfs goedkoper is dan de oude prijs van 4GB, namelijk € 249,-. De iPod mini koste voorheen €269,-.
De batterijduur iPod mini is verhoogd van 8 uur naar 18 uur. Ook zijn de iconen in het clickweel van de iPod mini nu gekleurd. Opvallend is dat de gouden iPod mini niet meer te verkrijgen is. De iPod Photo is ook in prijs verlaagd. De 40GB iPod photo is niet meer verkrijgbaar. Er is nu een 30GB en kost € 359,00, de 60GB kost € 458,99. Apple lijkt daarnaast de "normale" iPod-lijn wat versimpeld te hebben door maar één soort aan te bieden, namelijk de 20GB. Welke nu van €329,- verlaagd is naar € 309,-. Alle genoemde prijzen zijn incl. BTW. De nieuwe iPods zijn al verkrijgbaar via de Apple Store. [bron macosx.nl -------- Goede reden nu een 20gb iPod te halen voor €309 euro of zijn er tegenwoordig betere goedkopere 20gb mp3 spelers op de markt? |
http://www.mp3spelers.nl/?produkt&hcat=4&id=251
Hoppa, onder de 300 euro en stukken beter dan een ipod. http://www.mp3spelers.nl/?produkt&hcat=4&id=237 Net zo duur als de ipod maar kleurenschermpje. Ketjing! |
Ja, maar de prijsdaling van de mini is minimaal, want je krijgt er geen firewire kabel meer bij, en geen oplader. En alleen de oplader kost al €29.-.
|
Citaat:
'De iPod Photo is ook in prijs verlaagd. De 40GB iPod photo is niet meer verkrijgbaar. Er is nu een 30GB en kost € 359,00' Deze is nu wel aantrekkelijk, zeker als je studentenkorting hebt. |
Citaat:
alleen al omdat iPod er stukken beter uitziet en ten tweede vanwege de goede apple garantie... |
Citaat:
|
Citaat:
Geluid van de irivers is gewoon beter, garantie bij die dingen zit ook gewoon goed. Maargoed, eigen keuze. |
volgens vergelijk.nl scoort iPod beter op geluidskwaliteit?
|
Citaat:
Beetje kinderachtige reactie, maar zoek maar eens wat serieuze reviews op wbt de Iriver spelers. |
Citaat:
|
iRiver en iAudio hebben wel degelijk betere geluidskwaliteit. Een iPod is zeker niet verkeerd als huis, tuin en keuken gebruiker-mp3speler. Ik heb zelf een iPod mini, een vriend van me heeft een iRiver 799, een andere vriend van me heeft een iAudio 4. Het verschil in geluidskwaliteit is echt te merken, ook wat je kan instellen qua equalizers enzo. iPod heeft een stuk of wat vooraf ingestelde equalizers, maar deze vind ik persoonlijk lang niet zo goed als de instellingen die je kunt maken bij de 2 andere genoemde mp3spelers. Voor de iPod is de enige equalizer met een beetje goede bas Loudness. Bij een andere instelling zoals bv Meer laag worden de tonen enorm vervormd.
De bass die je hebt met de iRiver en iAudio is echt een stuk beter. En voor mensen die een mp3speler willen kopen: Haal er ook gelijk een stel fatsoenlijke oordopjes bij. De standaard oordopjes die worden meegeleverd vind ik kwalitatief niet echt goed. Dit geld zowel voor de iPod, als de iRiver en iAudio. Zelf gebruik ik een Sennheiser H202 headphone, een vriend van me gebruikt de Sony EX-71 inear plugs. Je bent er zo wel iets meer geld aan kwijt, alleen dit is zeker wel aan te raden voor mooi geluid. |
Tom... Amen :) (ik ben de iriver vriend ^^)
|
Citaat:
& over dopjes, bij Iriver krijg je neem ik aan nog steeds sennheiser mx400's ? Zijn en blijven hele fatsoenlijke dopjes, maar tuurlijk, beter kan altijd. |
Citaat:
|
Heb zelf een iRiver H120 (black edition :p) in combinatie met de sony EX-71 oordopjes. In mijn ogen het gouden koppel. Zelfs mn 128 kbps mp3's zijn nu nog aan te horen.
Ik hebiRiver gekozen boven Apple, ondanks de 20 euro extra die ik toen had betaald (350 voor H120 en 330 voor iPod). Je krijgt gewoon 10× meer waar voor je geld met (optische) line in/out, radio, voicerecorder, plug&play, winamp playlists, ab met display, leren beschermhoesje, 16 uur batterijduur (ok, apple heeft nu 18, maar dat komt effectief neer op 14 Apple kennende) en vast nog wel iets wat ik vergeten ben te noemen. Al die extra accesoires kosten een paar 20 euro's bij elkaar als je ze allemaal voor de iPod wil kopen. |
Als je een beetje goed geluid wil moet je natuurlijk niet gaan voor van die sukkelige oordopjes, maar gewoon voor een fatsoenlijke koptelefoon.
|
Citaat:
Ze zijn ook noges super geil, want ze gaan je hele oor in :cool: |
Citaat:
IIG kunnen ze toch niet tippen aan een koptelefoon. Lekker warme oren in de winter, je hoort al die zeiklui niet zo rond je heen en het zijn geen tsjing tsjing spetter spetter gevalletjes. Nog geen dopje tegengekomen die beter of minstens zo goed was als mijn cheap-ass vivanco koptelefoon. En het echte geile werk: http://www.avland.co.uk/beyer/dt880/dt880.jpg |
Citaat:
|
Citaat:
btw meeste mensen nemen een hd-jukebox om veel muziek in een kleine behuizing te vervoeren en beluisteren, een full size hoofdtelefoon past hier dus niet echt bij ;) |
Citaat:
vriend van me heeft ook de EX-71 maar ik vind ze bijzonder onprettig zitten. verder is het geluid wel aardig, net alsof je standaard dopjes diep in je oren drukt wat resulteert een dikke bass. leuk als je van trance oid houdt maar niet voor normale muziek http://images-eu.amazon.com/images/P...3.LZZZZZZZ.jpg goed en niet te duur; 30 euro (sony mdr-268lp) |
De iRiver H10 5 GB zakt qua prijs ook steeds ietsje. Ook al zijn t maar steeds een paar euro's :p Hij is nog niet eens uit. Wanneer gaat dat nou eens gebeuren.
Ow op een andere site kan je m wel al bestellen. |
Citaat:
Maar een iPod is een lifestyle product :) |
Citaat:
hoe zit dat precies? Jij deed dat toch ook? :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
word toch maar tijd om er een aan te schaffen dan.
maar er schijnen veel problemen te zijn, met de batterij hoorde ik. dat ie steeds uitvalt , terwijl die nog vol is etc. iemand hier ook ervaring mee? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Deze is iig een stuk lichter dan dat gare ding wat ik in een paar uurtjes in elkaar heb gezet, met ouwe 10 cm pc speakertjes.. Ok, je had wel bas, de Sisters of Mercy waren wel erg geil zo. |
Citaat:
|
Citaat:
En ik vind die van mij oko niet echt spetter spat, je ziet ze zo goed als niet, dat is juist het mooie eraan. En mss is het wel lekker warm buiten in de winter, maar als het wat warmer is zweet je je oren eraf :) |
Citaat:
|
Bij de V&D - ElectricCity afdeling kost de iPod mini 179,- :)
|
Citaat:
En aangezien dit niet verkocht wordt en ik het zelfs niet eens zou kunnen verantwoorden als nuttig voor het bedrijf :p kan ik geen btw terug vragen.. :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
die Beyerdynamic is erg mooi maar heb je geen hoofdtelefoon-versterker nodig als je em aansluit op bijvoorbeeld de iPod of iRiver jukebox?
|
Citaat:
hmm lol :) je kan ook zeggen: smaken verschillen ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:11. |