Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   euhm,,, help! :'( (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1112171)

liz007 23-02-2005 20:06

euhm,,, help! :'(

hooi..

ik euhm.. ik durf voor dit niet echt naar de dokter, ik ben bang dat het erg is ofso, of dat het raar is.. maar..

ik heb al tijden last van een bobbeltje, in me oorschelp, en dan niet waar je een oorstokje insteekt, maar daarboven, in dat kuiltje zal maar zeggen.. en als ik het aanraak ddoet het vreselijk pijn!! en ik weet niet wat ik ermee aan moet.. een vriendin zei dat zo'n bobbeltje kanker kan zijn.. ik weet niet wat ik moet doen!!

help!!!

lizzie

Balance 23-02-2005 20:08

puistje misschien?

liz007 23-02-2005 20:11

nee ik weet bijna zeker dat het geen puistje is,, hij is zooo enorm, en er komt gene pus uit en hij is ook niet wit puntje ofso maar hij doet wel heel erg pijn, en bij andere puistjes heb ik nooit last van,, !

MevrouwM 23-02-2005 20:17

Wel grote kans dat het een puistje is, volgens mij is die kans groter dan kanker...

En voelt die groot of ziet die er ook groot uit? Verder een puist kan ook onderhuids zitten, en dan hoef je er dus niks aan te zien. Laat anders je moeder ofzo er even naar kijken/ voelen.

Leonoor 23-02-2005 20:18

Ik heb ook zo vaak "bobbeltjes" in mijn oor die soms ook enorm veel pijn doen, soms zijn ze ook enorm en er komt ook niet altijd pus uit en/of er zit ook zelden een wit puntje op. En toch is het vaak gewoon een puistje. Dat het in je oor wel pijn doet en ergens anders niet zo, kan liggen aan dat er bij je oor amper vet zit en het dus meteen op bot, zenuwen en weet ik het wat allemaal meer drukt en dat doet meer pijn dan wanneer het op vet drukt. Plus dat de grote ook mee speelt.

Als je het niet vertrouwt: ga dan naar de dokter.

duivelaartje 23-02-2005 20:50

Puistje denk ik hoor. Heb ik ook wel eens, die vallen niet uit te drukken.:p Doen wel erg pijn als je erop drukt, dus even niet teveel aankomen en dan trekt het, als het goed is, vanzelf weg.:)

Mara 23-02-2005 20:52

Denk ook een puistje.

Als dat zo is kan je dit doen: Dit klinkt eng, maar pak een (dunne) naald en maak 'm goed schoon en ontsmet hem. Steek hem erin (snel doet minste pijn ;)). De pus zal er dan uitlopen en dan is de druk eraf en doet 't veel minder pijn :)

ekki 23-02-2005 21:19

Hoe lang zit dat er al?

nursexx 23-02-2005 21:25

veel mensen hebben die bobbeltjes. Het zijn geen puistjes. Maar ze gaan vanzelf over, niks om je zorgen over te maken.
En als je het echt niet vertrouwd even naar de dokter gaan.

Luminous 24-02-2005 14:15

ik hep dat vettjes vaak.. en ik leef nog.. nix om je zorge over te make :cool:

heavyukkie 24-02-2005 14:27

Citaat:

liz007 schreef op 23-02-2005 @ 21:06 :
hooi..

ik euhm.. ik durf voor dit niet echt naar de dokter, ik ben bang dat het erg is ofso, of dat het raar is.. maar..

ik heb al tijden last van een bobbeltje, in me oorschelp, en dan niet waar je een oorstokje insteekt, maar daarboven, in dat kuiltje zal maar zeggen.. en als ik het aanraak ddoet het vreselijk pijn!! en ik weet niet wat ik ermee aan moet.. een vriendin zei dat zo'n bobbeltje kanker kan zijn.. ik weet niet wat ik moet doen!!

help!!!

lizzie

ik heb precies het zelfde, en de ene keer word dat groot en is het pijnlijk en dan is het weer een tijdje klein en niet zo gevoelig..

Cytherea 24-02-2005 14:51

Lekkere vriendin om meteen met kanker aan te komen. Ga gewoon naar de dokter, daar zijn die mensen voor.

MyrnaMeiszje 24-02-2005 21:15

Citaat:

liz007 schreef op 23-02-2005 @ 21:11 :
nee ik weet bijna zeker dat het geen puistje is,, hij is zooo enorm, en er komt gene pus uit en hij is ook niet wit puntje ofso maar hij doet wel heel erg pijn, en bij andere puistjes heb ik nooit last van,, !

Ja maar die in je oor zijn hele rare puistjes, Keb het laatst ook gehad ik ging naar de dokter ermee en ik kreeg soort zalfje en binnen een week was het weer foetsie.
Ga er ook echt niet aan zitten wordt het alleen maar erger. Ik zou gewoon ff naar de dokter gaan.....die ziet wel vaker nare en vreemde dingen.

heavyukkie 24-02-2005 21:49

het is waarschijnlijk wel een puistje of een irritatie van je oor. gaat vanzelf weg.

Missy1234567890 24-02-2005 22:57

Citaat:

liz007 schreef op 23-02-2005 @ 21:06 :

Er zijn wel raardere dingen om naar de dokter voor te gaan, dus maak je geen zorgen. Hij kan je in ieder geval geruststellen. :)

netram 24-02-2005 23:32

Citaat:

Missy1234567890 schreef op 24-02-2005 @ 23:57 :
Er zijn wel raardere dingen om naar de dokter voor te gaan, dus maak je geen zorgen. Hij kan je in ieder geval geruststellen. :)
ik ken iemand die een keer midden in de nacht naar de eerste hulp is gegaan omdat ie pluisjes in zn navel had :D (n)

Melig-Meissiej 25-02-2005 07:31

op mn 12/13e jaar had ik alleen maar puistjes in mn oren
echt dood van de pijn!
gwn niks aan doen, niet aanzitten oid
gaat vanzelf wel weer weg
en als je er niet aan zit en niet aan denkt dan voel je het ook niet zo

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:10.