Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Nieuw stukje (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1112239)

Delicate 23-02-2005 21:06

Nieuw stukje

Die drie woordjes leken te galmen door de kamer. "Voor altijd," dacht hij, "is dat niet een beetje lang?" Het meisje keek hem nog steeds vol vertrouwen aan, met lichtjes in haar ogen en die verzaligde uitdrukking op haar gezicht die nog het meest deed denken aan iemand die heel fijn droomt. Verliefde mensen lijken steeds zo te kijken. De jongen had het al uitgeprobeerd in de spiegel, maar de weerkaatsing van zijn eigen gezicht maakte hem nu niet bepaald verliefd. Hij probeerde zichzelf er ook op te betrappen, door op een "onverwacht" moment in de spiegel te kijken, maar alles wat hij zag was nieuwsgierigheid.

Toch was hij heel graag bij haar. Misschien was dit geen liefde, maar het was in ieder geval het dichtste in de buurt dat hij ooit had meegemaakt. Haar aanwezigheid wekte een deeltje binnenin hem tot leven waarvan hij niet had geweten dat het bestond. Wanneer hij eerlijk was tegen zichzelf, wist hij best wel dat dit geen liefde was. Hij kon echter niet ontdekken wat het dat wél was, dus noemde hij het maar zo. Het enige dat hij wist was dat hij maar al te graag in haar ogen verdronk, dat hij de manier waarop ze door zijn tekortkomingen heenkeek enorm apprecieerde en dat - hij was per slot van rekening een jongen - de seks heerlijk was. Ze leek hem helemaal geïdoliseerd te hebben en eigenlijk voelde dat wel fijn. "Is liefde dan zo belangrijk, kunnen twee mensen niet gewoon bij elkaar zijn en gelukkig zijn," vroeg hij zich af in stilte.

Toch fluisterde hij, met zijn gezicht in haar haren verstopt, de enige woorden die zij wilde horen: "Ik hou ook van jou."

Uitzicht 23-02-2005 21:20

(y) Geweldig!

Astuanax 23-02-2005 21:40

hahaha (y)

Type 23-02-2005 21:43

mooi (Y)

Sartre 24-02-2005 12:08

Mooi hoor. Ik vind alleen het woord 'apprecieerde' nogal misplaatst hier..

Zut Alors! 24-02-2005 12:16

Het raakt me niet. Ik weet niet waarom, het zijn niet alleen de onvolkomenheden. Ik vind het gewoon lang niet zo mooi.

Om ze toch maar even op te noemen, hier een aantal van de dingen die mij opvielen:
"Die drie woordjes leken te galmen door de kamer."
Waarom ging het hier?

Hij probeerde zichzelf er ook op te betrappen, door op een "onverwacht" moment in de spiegel te kijken...
Waarom moet "onverwacht" nou weer tussen aanhalingstekens? Je legt teveel nadruk op de "grap".

"Is liefde dan zo belangrijk, kunnen twee mensen niet gewoon bij elkaar zijn en gelukkig zijn," vroeg hij zich af in stilte.Hij vraagt het zich af. Waarom staat er dan nergens een vraagteken?

Daarnaast viel het me op dat je tot twee keer toe een nieuwe alinea begint met "Toch". Met "toch" verwijs je op een voorafgaande zin, dus hoort deze niet thuis in een nieuwe alinea. Misschien kun je er de eerste keer mee wegkomen, maar bij die laatste losse zin vind ik het uitermate slordig staan. Ik vind die afsluitende zin sowieso niet aansluiten op de rest van de tekst.

Ik denk dat al het positieve commentaar van bovenstaanden gebaseerd is op deze ene zin:

"Het enige dat hij wist was dat hij maar al te graag in haar ogen verdronk, dat hij de manier waarop ze door zijn tekortkomingen heenkeek enorm apprecieerde en dat - hij was per slot van rekening een jongen - de seks heerlijk was."
Hij is mijns insziens een beetje te lang, dan weet je dat ook alvast.

Daar laat ik het bij.

Vogelvrij 24-02-2005 15:33

Geïdoliseerd, is dat een woord? Ik zou er idolaat van maken, maar als geïdoliseerd een normaal woord is, is het ook goed;)

Verder vind ik het wel een heel mooi verhaaltje, het raakte mij op zich ook wel:o

Alleen ben ik het met Zut Alors eens: welke drie woordjes?

Uitzicht 24-02-2005 15:39

Citaat:

Vogelvrij schreef op 24-02-2005 @ 16:33 :

Alleen ben ik het met Zut Alors eens: welke drie woordjes?

AAAAAaaaaaaiiiii Loooooooooooooooooooooov joeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee :)

Vogelvrij 24-02-2005 15:40

Citaat:

Grim schreef op 24-02-2005 @ 16:39 :
AAAAAaaaaaaiiiii Loooooooooooooooooooooov joeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee :)
Engels :nono:

En dan nog, waarom denkt hij dan: voor altijd, is dat niet een beetje lang? Dat is dan toch onlogisch?:o

Uitzicht 24-02-2005 15:55

Citaat:

Vogelvrij schreef op 24-02-2005 @ 16:40 :
Engels :nono:

En dan nog, waarom denkt hij dan: voor altijd, is dat niet een beetje lang? Dat is dan toch onlogisch?:o

Verzin wat anders, puzzel mee.

*enkele kreten onderdrukt*

Vogelvrij 24-02-2005 15:58

Citaat:

Grim schreef op 24-02-2005 @ 16:55 :
Verzin wat anders, puzzel mee.

*enkele kreten onderdrukt*

Ik weet het niet, ik ben slecht in puzzelen:p

Liefde voor altijd zou kunnen?:o

Uitzicht 24-02-2005 16:02

Citaat:

Vogelvrij schreef op 24-02-2005 @ 16:58 :

Spoort niet met laatste zin?

Vogelvrij 24-02-2005 16:03

Citaat:

Grim schreef op 24-02-2005 @ 17:02 :
Spoort niet met laatste zin?
Verliefde mensen zeggen voortdurend onlogische dingen?

Mja, ik weet het ook niet hoor:D

Type 24-02-2005 18:48

Citaat:

Vogelvrij schreef op 24-02-2005 @ 16:58 :

'love you always'

Delicate 25-02-2005 12:33

Hehe, ik had eerst een titel: Liefde voor altijd..
Maar die had ik eruit gelaten..

vandaar :)

Vogelvrij 25-02-2005 18:08

Citaat:

Qwuartz schreef op 25-02-2005 @ 13:33 :
Hehe, ik had eerst een titel: Liefde voor altijd..
Maar die had ik eruit gelaten..

vandaar :)

Dus dan had ik toch gelijk?

Maar die titel moet je dus wel opschrijven, hè;) Want verder is het een mooi verhaaltje:o

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:23.