![]() |
Voorrang verlenen?
stel je hebt een doorgaande weg en d'r is een zijstraat rechts van die weg. En in die straat staat een drempel. Heeft een auto die van rechts komt dan voorrang of niet? :confused:
|
Als het trottoir wordt doorgetrokken over de snelheidsdrempel wel, dat is namelijk een uitritconstructie.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Die drempels zijn er toch om de snelheid te verminderen. Niet om voorrang te regelen, toch? |
Als er sprake is van deze constructie, zit je in een 30 km zone en dan heeft rechts altijd voorrang.
|
Citaat:
Alle verkeer moet je voorlaten. |
Citaat:
In mijn eerdere reply bedoelde ik natuurlijk dat door de uitritconstructie een auto van rechts geen voorrang zou hebben. :D |
Even voor de duidelijkheid: een drempel ( geen uitritconstructie!) in een zijstraat aan de rechterkant betekent dat de auto op de doorgaande weg moet stoppen.
Ja of nee? |
Citaat:
Dus antwoord op je vraag is: ja. |
Citaat:
Er staan verder - neem ik aan - geen borden die aangeven dat rechts voorrang heeft, dus jij op de doorgaande weg hebt geen voorrang op de auto van rechts. Maar als je met drempel een verhoging bedoelt die stoep met stoep verbindt, dan is er waarschijnlijk sprake van een uitrit uit een 30km/h zone ofzo en dan is er geen gelijkwaardig kruispunt en heb je als je op de doorgaande weg zit, voorrang. [edit: bleugh,.. kromme zin even aangepast] |
Citaat:
tenzij er haaientanden op de weg uit de zijstraat van rechts staan :) |
Citaat:
Ja of een stopbordje of je in een militaire colonne rijdt. etc ...... bla bla bla |
nee je hoeft de rechts aankomende bestuurder geen voorang te verlenen, want hij/zij komt van een uitrit. laatst instructie gehad van politie want ik had bijna een aanrijding veroorzaakt. ik vond het begrip uitrit ook vreemd, ik zag het meer als een ongelijkwaardig kruispunt, maar ik had het mis, aldus meneer agent.
|
Citaat:
Afijn: :rolleyes: |
moest het ff kwijt :)
|
ja en dan hoef je niet wéér een maand later het topic te uppen.
slot |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:53. |