Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Hoog vlieger (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1112735)

*Eleni* 24-02-2005 15:03

Hoog vlieger

Hoog vlieger.

Bij het restant van haar eigen-
waarde en haar knuffelbeer,
zit ze stil weggestemd
haar les te leren
van gister en
daarna.
Ze droomde
duizend dromen,
die ze toen weer teruggaf
aan de meester die verklaarde
dat een mens niet vliegen kon.

Eleni

dark*dizzie* 24-02-2005 18:21

Eerlijk gezegt vind ik het niet zo'n mooi gedicht. Van gisteren en daarna vind ik niet zo. Net alsof je niet wist wat je er wilde schrijven en gewoon maar wat opschreef. De vorm daarin tegen vind ik wel mooi, altijd leuk als je eens een andere vorm neemt dan wat normaal gedaan wordt. (y)

Ik vind hem wel heel erg op je andere gedicht lijken :eek:
Eerste woord afgebroken, zelfde vorm. :D

Dreamerfly 24-02-2005 23:14

Citaat:

dark*dizzie* schreef op 24-02-2005 @ 19:21 :
Eerlijk gezegt vind ik het niet zo'n mooi gedicht. Van gisteren en daarna vind ik niet zo. Net alsof je niet wist wat je er wilde schrijven en gewoon maar wat opschreef. De vorm daarin tegen vind ik wel mooi, altijd leuk als je eens een andere vorm neemt dan wat normaal gedaan wordt. (y)

Ik vind hem wel heel erg op je andere gedicht lijken :eek:
Eerste woord afgebroken, zelfde vorm. :D

Ik kan met deze reactie Zeker Niet instemmen. Jee zoals je inhoudelijk het hebt verwoord, mooi zeg en mij komt het juist heel doordacht over; een duidelijke "boodschap". Knap gedaan (y). De vorm is idd leuk; die afbreking vind ik gaaf in dubbele betekenis. Gaat zo door! (y)

Anne 25-02-2005 09:08

De vorm is leuk en de inhoud is ook erg mooi. :) Geeft me wel een rustig gevoel. Heb wel één opmerking: 'verklaarde'. Ik vind het daar vreemd staan, alsof het er niet hoort.

=zwart wit= 25-02-2005 10:37

ik vind ‘m goed! vooral het eerste gedeelte, de afbreking en dan waarde en haar knuffelbeer. de boodschap is mooi denk ik, duidelijk, overdacht. en ik vind je slot aan de meester die verklaarde ~ dat een mens niet vliegen kon ook goed, het maakt je gedicht helemaal af.

*Eleni* 25-02-2005 15:24

Bedankt allemaal.
Het gedicht lijkt idd nogal op de andere, maar dat is eerlijk gezegd perongeluk zo gegaan, later was het me ook wel opgevallen, maar toen had ik het gedicht al af. Gister en daarna heb ik wel expres daar neergezet.
@ Anne; Vind je het beter als ik er: Beweerde, van maak?

xineof 25-02-2005 15:44

Ik vind 'van gister en daarna' echt héél goed. Verder is het een leuke vorm die je niet gedwongen hebt uitgewerkt. Het doet me een beetje denken aan een opstel die bij de meester wordt ingeleverd. Leuk (y).

Reem 25-02-2005 16:27

Wat leuk gedaan zeg! Ik vind het knap hoe je die vorm hebt uitgewerkt zonder dat het geforceerd overkomt. Ook je woordgebruik vind ik mooi, erg fijn om te lezen. :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:15.