![]() |
Kinderpoëzie...
Omdat ik pabo doe, ben ik geïnteresseerd in kinderpoëzie. Wie heeft er nog leuke gedichtjes, als bijvoorbeeld hieronder?
____________________________________________________ Ruzie Ik speel vandaag met de knikkerbaan. Nee ík! Ga weg! Ga jij eens gauw ergens anders staan. Ik niet Hé zeg. Moet je een klap op je kop? Laat met los Hoepel op. Hier, een schop tegen je been Trap ik lekker op je teen. Stomme griet! Ikke niet! Rare kip! Dikke lip! Olifant! Hihihihihihihi. Zullen we weer vriendjes zijn? Apentoet? Das goed! M. van Hooft. Uit: Allemaal naar de speelzaal. (jonge kind) |
Marc groet 's morgens de dingen
Dag ventje met de fiets op de vaas met de bloem ploem ploem dag stoel naast de tafel dag brood op de tafel dag visserke-vis met de pijp en dag visserke-vis met de pet pet en pijp van het visserke-vis goeiendag Daa-ag vis dag lieve vis dag klein visselijn mijn (paul van ostaijen ;)) ------------------------ maar je bedoelt dus geen gedichten door kinderen zelf geschreven? das namelijk ook een mogelijkheid. |
Nee dat bedoelde ik idd niet.. dank dat je me er op wees..
Mag ik nog even vragen of je toevallig weet uit welke bundel van Paul van Ostaijen komt? |
uit nagelaten gedichten
|
Uit jij bent de liefste van Hans en Monique Hagen:
'liefste' Ik zoek een woord een heel nieuw woord een woord dat niemand kent ik zoek een woord dat zeggen wil dat jij de liefste bent 'Grote voeten' mijn nieuwe schoenen zijn zo groot de hele wereld past eronder Maar eigenlijk moet je gewoon dat bundeltje kopen, al zou het zijn om de leuke prenten erbij. (goed te gebruiken in je stage trouwens, heb ik ook gedaan!) |
Om maar arrogant te doen, één van mezelf :p:
Kinderkikkergedicht Spelend langs de waterkant verbluffend snel voorbij een tintelend gevoel - en dan - danselend 'plons' langs de rand Lieve Groenerd, waar ben je nu? daarnet was je nog hierboven 'kwaak en kwaak, ik spring en duik' zo snel en niet te geloven Gelukkig was je erbij, vandaag met je grote blauwbruine ogen je volgde zijn roep, en 'floep!' een sprong in de sloot, ingeto-gen |
Doe ik met je mee Xineof-Han;)
Al dan deze geen echte vrolijke is en of ie "leuk" is, is niet aan mij te beoordelen. Stamvoetend roos, rood, blozende wangen boos, blauw, bevroren verlangen En zwaai ik niet naar, de waaiende wind Ben kwaad, voor even geen lieflijk kind. Trap Bonkt, deur slaat Dicht. Mach-te-loos Boos!. Tranen in-zicht; huil drupjes water uit zwijgende kraan Laat mij maar eventjes staan Alleen. |
Ik heb Leonoor toen een heleboel knipooggedichtjes aangeleverd die zij op een site voor kinderen heeft geplaatst. Ik ga even kijken of ik de link nog heb, daar zul je er een aantal vinden.
|
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik vind die van die schaap geniaal. echt geniaal, kan er nog steeds niet over uit.
|
Citaat:
|
wat een leuke site:)
Nog meer tips? |
Citaat:
Dit gedicht heb ik op een grote poster op mijn kamer hangen, ik vind 'm erg leuk! Lui Ik ben lekker lui vandaag. Ik heb een slome bui vandaag. Denk maar niet dat ik iets doe. Ik ben liever lui dan moe. Lekker liggen op mijn bed. met geen mens die op mij let. Alles wat ik anders moet, gaat vandaag niet door - net goed. |
Citaat:
|
Trouwens Muut, waarom heb je bij dat gedicht van Rozen, niet het origineel gepost? De foto van het schilderij bedoel ik dan. Zo'n echte 'Mutant' is natuurlijk miljoenen waard. Schilder je er een voor mijn verjaardag? xD
|
Citaat:
Het schilderij heb ik na die site pas geschilderd ^^. En wanneer verjaar je? |
Ik bedenk me net
dat ik eigenlijk wel weer, terug wil naar mijn bed. Die heb ik zelf gemaakt, in groep 5 :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ook in groep 5:
Ik gaap Ik heb slaap Ik zie een rat Ik denk aan mijn hangmat Ik gaap Ik heb slaap Dan zegt de juf die op mij let: "Wie moe is moet vroeg naar bed." :cool: :p |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:25. |