![]() |
waarom zegt ie nou nooit hoi terug?
Zelf vind ik t behoorlijk maf, maar ik kan me voorstellen dat er zat mensen zijn die ook wel eens tegen god praten..Lig ik 's avonds in bed een beetje in mezelf tegen god te praten, maar ik vind t zo stom hè...dat ik nou nooit eens antwoord krijg op mn vraag!
Niet dat ik echt een antwoord verwacht ofzoiets...weet niet eens of ik wel in god geloof. Soms is t wel goed om te denken dat er iemand is die naar je luistert.. Maar ik vind t nog steeds klote..dat ie nooit es hoi terug zegt.. |
anders zou ons leven te gemakkelijk zijn
|
Maar een kleine hint...dat moet toch wel kunnen?
Ik bedoel maar, niet dat ik bliksem of een engel verwacht.. |
|
heel egoïstisch i know, maar wel eerlijk. Ik wil antwoord op mijn vragen...en ik vind zo'n waterval ook echt prachtig, maar daarmee heb ik nog geen antwoord gekregen...
|
Citaat:
Kijk, twee plaatjes die overduidelijk bewijzen dat god niet bestaat. :rolleyes: Afijn, het is op zich niet onlogisch dat god nooit antwoord, het is zeer onwaarschijnlijk dat er goden bestaan, en onmogelijk dat goden bestaan volgens de huidige definities. Neem god met een korreltje zout zou ik zeggen, of verwerp het idee volledig, anders raak je alleen maar verward door de tegenstelling dat god wel bestaat, maar weigert jou te horen. |
God spreekt vooral door Zijn woord!
Als ik de bijbel lees springt er vaak genoeg een tekst uit die dan precies op mij van toepassing is. De bijbel heeft heelveel antwoorden! |
Er zijn 6 miljard mensen op deze aarde, en een veelvoud daarvan aan dode zielen in het hiernamaals, die allemaal aan zijn kop zitten te zeuren...pfff, die man heeft het al druk genoeg.
Maar praat lekker met hem als je daar behoefte aan hebt. Je mag altijd hopen dat hij je hoort. Geloven is hopen. Trek je maar niks aan van een cynicus als ik. |
Geloof heet geloof omdat het geloof is. Simpeler kan het niet.
|
er zijn zes miljard mensen die wel antwoord geven, anders ga je daar tegen praten
|
Citaat:
En nog voor Nanahara: http://www.q101.com/pics/tony_photos/ugly_person_03.jpg http://www.age-of-chaos.co.uk/img/ph...h2003/ugly.jpg Bewijzen dat god niet bestaat (y) Volgens mij is die laatste trouwens een bekende Lifestyleforummer. |
Beide soorten plaatjes zijn juist het bewijs voor het bestaan van god. Dat er een verschil bestaat tussen goed/kwaad en mooi/lelijk is voor mij sluitend. :)
|
een foto is geen bewijs van god!!!! godsamme zeg!!!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het bestaan van god blijkt mijns inziens uit het volgende, hoe kunnen mensen mooie dingen en slechte dingen, goede en kwade dingen van mekaar scheiden? |
Citaat:
Mensen kunnen goede en kwade dingen van elkaar scheiden omdat we niet onkwetsbaar zijn en dus moeten kijken naar wat goed en slecht voor ons is om te kunnen overleven. Dit gaat van het verschil herkennen tussen een eetbare en een giftige vrucht, tot het herkennen van de mooiste vrouw voor het gezondste nageslacht. |
Geweldige brief stond in de National Geographic van deze maand:
"Voor mij is het geen verrassing dat bijna de helft van de Amerikanen geloven dat 'God alleen en niet de evolutie de mens heeft voortgebracht'. Als ik kijk naar mijn drie prachtige kinderen, is het maar moeilijk voorstelbaar dat zij uiteindelijk zijn voortgekomen uit een algenlaag uit het Eoceen. Mijn schoonvader daarentegen zou best eens het bewijs kunnen zijn waarnaar u op zoek bent." Tobi Pitts - Baltimore, Maryland, VS :D :D :D (y) On-topic: ik heb geen idee |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
(1) Check out the world/universe/giraffe. Isn't it complex? (2) Only God could have made them so complex. (3) Therefore, God exists. ARGUMENT FROM BEAUTY, aka TELEOLOGICAL ARGUMENT (II) (1) Isn't that baby/sunset/flower/tree beautiful? (2) Only God could have made them so beautiful. (3) Therefore, God exists. |
Citaat:
|
Citaat:
wasniet voor jou maar die ene boven je |
Citaat:
Citaat:
|
* je luistert niet goed
* je zoekt niet naar een antwoord * je wilt te snel antwoord * je hebt het niet goed gevraagd uit de juiste positie * je vraag was niet goed * je vraag was niet duidelijk * je hebt geen antwoord verdiend * je verwacht geen antwoord, je staat er niet voor open * je geloof is niet sterk genoeg * je verwacht iets wat te bijzonder is * god vind je vraag niet redelijk * god weet beter wat goed voor je is dan jij * god verhoort geen gebeden * god bestaat niet zie daar :). |
Citaat:
|
We hadden eens een discussie op school; als God bestaat, waarom 'beantwoordt' hij dan sommige gebeden (door actie) en andere niet? Een meisje opperde dat hij misschien op één dag slechts een bepaald aantal gebeden kon verhoren en dat het dan op was. Toen suggereerde ik dat ze dan maar vroeg moest bidden 's morgens, omdat ze dan de meeste kans had.
En dan nog; volgens welke tijdzone begint en eindigt Gods dag? Ik zou willen wedden dat de Amerikanen de Washington tijdzone claimen, omdat de oorlog in Irak toch ook gewonnen is (:D). Poetin claimt zijn tijdzone, omdat zijn haar altijd zo goed zit. Berlusconi is blij dat zijn plastische ingrepen geslaagd zijn en zegt dat het wel ergens tussen Poetin en Bush in moet zitten, zeker omdat de Heilige Vader ook ergens daar zetelt. Zelf zijn vaak gebeden van mij verhoord de laatste maanden. Waarom? Had ik er recht op? Nee, dat zal het niet geweest zijn. Waarom dan wel? Ik denk omdat elk gebed een stukje energie is, een stukje liefde. Zeker als je voor anderen bidt, komt die steun aan, denk ik. Als je voor jezelf bidt, wordt je misschien ook wel energie teruggeven. Ik denk niet dat gebeden altijd beantwoord worden door "hoi" of door het winnen van de loterij. Dat zit wat complexer in elkaar. Je moet niet vergeten dat alles onderdeel is van het geheel. Een gebed is vaak een soort poging tot communicatie tussen de materie en iets wat die materie kan beïnvloeden, iets wat daarboven staat. Ik denk niet dat dat kan. Het is allemaal één met elkaar. Bidden is voor mij niet een manier om contact te maken met God en God dan allerlei weldaden te vragen. Dat gaat niet lukken. Ik denk dat bidden een manier is om contact te maken met het universum en om bepaalde energie bepaalde kanten op te sturen. Ik denk dat het vaak aan de persoon in kwestie kan liggen of dat aankomt; je moet er wel in geloven, en je moet het wel voelen. Het moet je wel na aan het hart liggen. |
Citaat:
Het gaat mij erom het misverstand uit de wereld te helpen dat er zoiets bestaat als een tekst die 'voor zichzelf' spreekt. Ook dan ben je aan het uitleggen. :) |
Tsja, ik heb al eerder geopperd dat het doodsimpel is te bewijzen dat bidden nutteloos is.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Soms zie je niet gelijk wat Gods bedoeling is met iets wat Hij in je leven doet maar als je er later op terugkijkt zie je duidelijk wat Hij bedoelt heeft. Ik denk dat je gewoon op Hem moet vertrouwen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
volgens mij schrik je je behoorlijk dood als ie ineens wat terug zegt...
|
Als God bestaat zal Hij dit topic heropenen
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:10. |