![]() |
Cyborgificatie: EU ondersteunt ontwikkeling brilcamera voor slechtzienden
Citaat:
Wat vinden jullie ervan? Er worden steeds meer technische hulpmiddelen bij ziekten en genezingen gemaakt. Dit is een echt implantaat en ga je richting Cyborgisme. |
Dit bestaat allang. Ze zijn wel nog bezig om de resolutie te verbeteren (nu zien de blinden/slechtzienden ongeveer 100 pixels). Dit vind ik meer iets voor W&F, trouwens.
|
Waar het menselijk lichaam gebruik maakt van mechanismen die vrij eenvoudig na te bootsen zijn met de huidige technologie zie ik geen probleem dat te doen bij mensen die anders ernstig gehinderd worden in hun functioneren (protheses e.d.).
|
Implantaten zijn al langer een geweldige oplossing voor doven. Dat het nu ook met blinden kan, vind ik een goede ontwikkeling. Cyborgisme is niet iets wat mij zorgen baart. Ik zie het principiele verschil niet tussen een kroon op mijn kies of een kaakimplantaat of een nieuwe heup en zo'n apparaat. Doof en blind zijn, dat is pas erg.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Yes!!!! Er is nog hoop voor mij. (y)
Alleen hangt er wel een duur prijskaartje aan. (n) |
niets mis met cyborgificatie. denk pacemaker, botspalken, oorbuisjes, lenzen, verband, gereedschap?
allemaal om de mens te verbeteren. zal niet ophouden denk ik ;) |
Zolang het hulpmiddelen zijn, oké (zoals hier) .
Als je echt allerlei dingen gaat vervangen sta ik er niet positief tegenover. Voorlopig slaan we nog niet door, maar dat zou kunnen... |
Citaat:
|
cyborgisme (y)
|
Citaat:
en moet het nuttig zijn? als ik een 3e arm wil hebben, of een papagaaikop op mijn rug, of gewoon blauw anime-haar, wat is daar mis mee? |
Ik bedoelde maar te zeggen dat je wel ergens een grens moet trekken. Inderdaad is het lastig om te zien wanneer iets een hulpmiddel is. Als iets je kunstmatig in leven houdt, iets essentieels verandert, is het mijns inziens geen hulpmiddel meer. Maar ik weet zelf ook niet in hoeverre ik het daar mee eens ben. Als je de mogelijkheid hebt om mensen te redden moet je dat natuurlijk doen. Maar als het 'zomaar' is, om beter te kunnen zien, om minder uren per dag te hoeven slapen (ik noem maar wat), dan vind ik dat we doorslaan.
|
Citaat:
|
Ik zie het punt niet zo? Als die mensen daarmee geholpen worden, mooi zo. :)
|
Citaat:
|
Mja *ziet beelden van robotachtige mensen voor zich* Zó'n vaart zal het ook weer niet lopen.
|
doen, ik zien geen problemen. Gehoorapparateb zijn nu normaal, lenzen ook. En echt vreemd opkijken van een pacemaker doen we ook niet meer.
Wat maakt het uit als we over 50 jaar bijvoorbeeld van 50 meter afstand een krant kan lezen? Of dat iedereen 500 kilo kan tillen. Alleen jammer dat waarschijnlijk de rijken dat dan alleen kunnen betalen. :( |
Citaat:
mischien is het wel eerder dan verwacht ;) |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:28. |