![]() |
CKV-onderzoek
Hallo allemaal,
Wij zijn twee studenten aan de universiteit Utrecht en wij moeten een lespakket maken voor het vak CKV. Daarom willen we graag weten van mensen die het vak volgen: Waar zou je nou echt wat over willen leren? Zou je het leuk vinden om een lespakket over film te krijgen? Hoe zou dat eruit moeten zien? Wil je bij het vak creatief werken of juist wat meer theorie en uitleg krijgen? Wat krijg je nu voor onderwerpen bij CKV en wat vind je daar wel en niet leuk/boeiend aan? Jullie zouden ons erg helpen met een serieus antwoord! Groetjes |
nu krijg ik een saaie opdracht over waar ik woon, en da tik mijn omgeving moet beschrijve.. een voorbeeldje
tja das super saai.. doe dan iets van deze tijd qua film iid en niet te veel leren.. het is al erg genoeg dat het verplicht is, vind ik. iets wat meer bij onze smaakt ligt denk ik dat dat wel leuk zal zijn en dan doe je wel je best. we doen nooit iets eigenlijk bij ckv :| |
Nou het grootste gedeelte van de tijd doe je gewoon helemaal niets bij ckv omdat het een niet boeiend vak is. De culturele dingen die jij doet zijn niet goed en de stomme dansvoorstellingen van school we.
Films van Theo van Gogh mag je nog net kijken, maar bijvoorbeeld Vet Hard, Phileine enzo mag je niet meer zien omdat dat al te commercieel wordt. Ik vind het onderscheid dat bij ons wordt gemaakt tussen havo en vwo debiel. Havo mag naar de bovenstaande films dus wel, en vwo niet. Niet eerlijk gewoon :p Maar om even over een lespakket over film te praten. Het lijkt me leuk om een lespakket te hebben wat over film gaat waarbij jezelf ook praktische dingen moet gaan doen (stukjes decor in het klein nabouwen, dingen over belichting uitzoeken) Als inleiding van het project naar de plaatselijke bioscoop gaan om daar een bepaalde film te zien, en dan vanuit die film verderwerken aan praktische en theoretische dingen. Een lespakket moet voor mij niet lang duren. 3 weken is al meer dan genoeg.. Mijn moeder geeft les aan kleuters en ze moets iets doen met "Sprookjes en Ballet" nouja dan krijg je wel een dom liedje "Keukenrap" maar je krijgt vanuit een heel ander onderwerp allerlei dingen te weten over de grote ballet componisten en hoe ballet werkt. Dus als je een lespakket zou maken waarbij je leerlingen vanuit alledaagse onderwerpen "criminaliteit" ofzo eerst zelf een beeld laat schetsen van wat ze er van vinden en erover denken en dan krijg je de vraag "criminaliteit in de kunst" om vervolgens een film te zien die een aparte inslag heeft over criminaliteit dan doe je iets waarbij je van alles behandeld. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:55. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.