![]() |
het grote "ik heb spijt" topic
sorry :o
als je kijkt hoeveel mensen latijn of grieks laten vallen, dat blijft verbazen. in de tweede klas hebben we nog wat mensen, maar vooral bij grieks is er in de 6e niets meer te vinden. wat zijn of waren de redenen? was het te moeilijk? kwamen we in tijdnood? leek de nuttigheid net te ver te zoeken? of kwamen we in de problemen met de lust? |
Een leraar die dacht dat je alles al wist, voordat je het gehad had :o . En lessen waar je heel de les niets anders deed dan klieren. Dus de reden was: Niets leren en de verkeerde leraar. Daarom is bij mij in de klas iedereen gestopt met Grieks en doorgegaan met Latijn (y)
|
ik heb er juist spijt van dat ik niet met Latijn doorgegaan ben, achteraf had ik liever Latijn gehad dan mijn bijvak nu, biologie.
|
ik moest wel.. anders moest ik van school af
|
Ik heb alleen Grieks laten vallen, Latijn heb ik nog... Maar ik heb er absoluut geen spijt van. Eerst dacht ik nog: Leuk! Grieks! Een soort geheimschrift :) Maar toen kwamen al die grammaticarijtjes...
Latijn is nog wel leuk, en ik zou het sowieso zonde vinden om dat te laten vallen na al die moeite die ik er nu al voor gedaan heb... |
Hm, ik heb wel spijt dat ik Grieks bíjna wilde laten vallen. Niet vanwege de moeilijkheid, misschien wel de tijdnood en de nuttigheid. Grieks leek me nergens echt nuttig voor, dan had ik liever een ander vak waar ik meer aan had. Ik denk dat veel anderen dat ook dachten.
Blij toe dat ik ze allebei gehouden heb. Je hebt heus niet zo veel meer aan Latijn dan aan Grieks, en Grieks is gewoon leuk :cool: Later had ik wel even bijna spijt dat ik Latijn wel gehouden had... Nou ja, kort gezegd heb ik in dit topic niet zoveel te zoeken dus :o |
aan het eind van de derde besloot ik met grieks en latijn allebei door te gaan, aangezien ik een 8.3 voor grieks stond en een 7 voor latijn, maar ik latijn leuker vond. in de vierde heb ik na 5 lessen grieks alweer laten vallen en vervangen door biologie. nu vind ik dat wel zonde, omdat ik er altijd wel hoog voor stond, en het wel leuk was geweest als ik twee klassieke talen had gedaan.
|
Erg groot wil ie niet worden. :D
|
Nee, die mensen zullen ook niet zo snel op dit subforum kijken. :p
|
Ik heb grieks al na 1 jaar laten vallen omdat ik die lettertjes oervervelend vond. Latijn heb ik tot in de 5e gehad, toen ben ik ziek geworden en van school gegaan. Ik ben toen terug gegaan naar een andere school en ik doe het nu niet meer omdat ik al een ander extra vak had afgerond en ik het dus niet per se hoefde te doen. Ik vond het ook een rotvak gadverdamme veel te veel werk.
|
krijg je bij havo Grieks of Latijns?
|
Nee. En het is Latijn.
|
Citaat:
|
alletwee laten vallen
grieks na een jaar. latijn na drie jaar. Nooit spijt van gehad. Niveau was het probleem niet. Stond voor latijn een 9, grieks een 8. Maar het leek me niet nuttig. Mijn tijd heb ik veel beter besteed aan andere keuzevakken (y) . |
Citaat:
|
Ik heb er spijt van dat ik door ben gegaan met Grieks. Maar dan vooral vanwege de leraar.
|
Wij classici zeggen dan 'mea maxima culpa' :o
|
Ik kon wegens omstandigheden niet doorgaan met 't gymnasium. Ik kan dus niet zeggen dat ik spijt heb, het was niet m'n eigen keuze, maar ik mis Latijn wel. :)
|
Citaat:
|
Ik was een wandelende ramp in Grieks, maar ik moet ook zeggen dat ik er nooit veel voor gedaan heb. Vond het niet leuk, niet interessant. De cultuur ook niet, op het politieke gedeelte na. (JAAAHAAAA... ik weet dat de Romeinen van de Grieken vanalles hebben gejat)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:13. |