![]() |
Titelloos stukje
Ik keek je na, en het spoor van zingende kleuren dat je achterliet. Ik wilde het aanraken, me er door laten overspoelen, het als een deken om me heen slaan.
Ik wilde je achterna rennen en je alles vertellen. Woorden en zinnen borrelden in mijn keel en dreigden als een stormvloed naar buiten te barsten. Als luchtbellen, kwetsbaar en doorzichtig. Het waren woorden die uit elkaar zouden spatten wanneer ze de lucht raakten, al hun inhoud en betekenis verliezend. Ik hield mijn hand voor mijn mond en zweeg. |
De eerste zin is nogal, vreemd.
Verder ene mooi stukje! |
Mooi compact. Leuke, passende laatste zin.:)
|
Citaat:
Je kan het beter veranderen naar iets als: "Ik keek je na, evenseens het spoor [...]" Verder wel een mooi stukje. Er zit een gevoel in, knap voor zo'n kort stukje. :) |
Hoewel ik het soms niet echt mooi vind lopen (die eerste zin is natuurlijk al tig keer gezegd, maar daarna loopt het voor mijn gevoel ook niet helemaal mooi), vind ik het toch wel een leuk stukje. Want inderdaad, er zit gevoel in:)
|
Misschien bedoelde ze/hij ''en zag het spoor van zingende kleuren. ;) Zoja, gewoon een woord vergeten. Leuk gedaan verder.
|
Citaat:
|
Ja is dat zo? Nu er toch weer over wordt begonnen, ik vraag me nog steeds af, na zoveel lessen Nederlands, of de komma na de ''en'' nu fout is of niet. Want in deze constructie zeg je eerst dat je iemand ziet, daarna kijk je naar het pad. Dat is toch een andere handeling? Bovendien, volgens mij hoort er ook als je die zin zo correct zou lezen ook een rustpauze na het woord ''na''.
|
Citaat:
LUH? Jij hebt link. Ik ook... http://www.onzetaal.nl/advies/kommaen.html |
Citaat:
|
Citaat:
|
Mooie woorden, maar dat is dan ook zo'n beetje alles.
Dit soort meuk kan iedereen schrijven, bijzonder is het niet. Okee, het is mooie meuk, maar toch. |
Ik weet dat de eerste zin niet goed loopt, maar iets beters kon ik er op dat moment niet van maken. Zonder komma vond ik het eveneens niet goed klinken. Als ik na 'na' een ander woord zette, leek het vaak of dat spoor van kleuren ook keek.
Bedankt voor het commentaar. :) |
Citaat:
Ontopic: Ik vind het... ehm... een beetje... vreemd, maar wel mooi. |
Oja, om even op die discussie over de eerste zin in te haken; hij is perfect op deze manier.
'Ik keek je na, en (ik keek) het spoor van zingende kleuren dat je achterliet (na).' @roosje: Ik bedoel natuurlijk iedereen die kan schrijven. |
Die conclusie trok ik ook over deze zin... maar misschien kan hij mooier. :)
|
Maar dan is de zin niet meuks meer!
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:50. |