![]() |
waarom pijn
je voelt pijn
maar waar vandaan? is het je hart? die pijn is gedaan? is het vuur die door je bloed stroomt is het die jongen waar je al zo lang over droomt of is het iets anders waarvan je het niet weet? het zijn dingen die je vergeet. Of heb je het toch opgekropt? omdat je wou dat het eindelijk stopt je voelt je hart die nog klopt je vraagt je alsmaar af waarom die pijn? zou je er ooit nog achter komen? of waren het allemaal dromen.. dat je eigen familie is omgekomen |
er staat:
is het je hart? die pijn is gedaan? Moet je die vraag teken niet weghalen achter hart? Ik weet het niet :confused: |
Ik vind het niks. De opsomming is nogal oninteressant, ook een beetje onsamenhangend.
Je gebruikt steeds 'die' waar je 'dat' moet gebruiken (die hart, die vuur), je gebruikt sowieso nogal vaak 'die'. Je hoofdlettergebruik is niet consequent. Dat vraagteken klopt inderdaad niet, en je gebruikt er ook wel heel veel. De .. in de op een na laatste regel zou ik weghalen. |
Citaat:
|
Ik neem aan dat je nog een beginnend dichter bent. Die maken over het algemeen een paar grote fouten die je nooit zou moeten maken :)
Ik zou de lijst nog wat langer kunnen maken, maar wat ik je vooral wil aanraden is: vasthouden wat je wilt zeggen en ga ermee aan de slag! |
Wat Halogeen zegt. Als je met zijn "tips" nogmaals naar je gedicht kijkt, dan begrijp je vast wat je beter had kunnen doen.
En daarmee kun je doorgaan. :) |
Citaat:
|
Citaat:
ik zal maar niets zeggen :P |
Citaat:
|
Citaat:
Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat je niet zou moeten proberen om maar zo origineel mogelijk de dingen te verwoorden. Ik denk niet dat het goed werkt als dát je hoofddoel is. Je moet proberen zo oprecht mogelijk te verwoorden wat je voelt/ziet/meent/wilt overbrengen. Dat je dat soms heel sierlijk (lees: een beetje omslachtig :D) doet, dat hoort bij het dichten. Maar als je uit alle macht probeert iets neer te pennen wat niemand nog ooit heeft bedacht, doe je het denk ik toch verkeerd :). |
Ik vind het niet zo mooi uitgewerkt.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:58. |