![]() |
PC samenstellen
Voor me verjaardag heb ik te horen gekregen dat ik een nieuwe pc kan gaan aanschaffen, als cadeau. Ik heb gekozen voor het laten samenstellen van een pc. Waar kan ik het best en voordeligst een goede uitgebreide game-pc laten samenstellen? En welke merken van hardware gaan goed samen en welke niet.
Ik ben een leek hierin dus vandaar het topic, en het liefst posten in wat begrijpbare termen graag :). Alvast bedankt. |
Post eens je:
-Budget -Wat je ermee wilt gaan doen -Welke dingen er in moeten zitten -Lief hebber van: (Intel, Amd, Nvidia, Ati, etc) Bij voorbaat dank, |
Citaat:
|
Tja, dat kan ...maar als hij liever Intel heeft...buh ik haat fanboys! :D.
Maar jah, we moeten toch zowizo weten wat ie mag uitgeven. Anders kan je hem met een FX-55, Dual 6800 Ultra, 1,6 Terrabyte, 4 Gig geheugen opschotelen, zou zijn beurs alleen minder vinden... |
Citaat:
|
Citaat:
|
even serieus...
WTF moet ik met een terrabyte.... 180/200 gig vind ik genoeg, en wat bedoel je met intel? Elke computer heeft toch pentium? |
Citaat:
Maar post eens je budget. Anders komen we geen steek verder. Want dan weten tot hoe ver we kunnen gaan, ik doelde met die terrabyte omdat je nog geen budget had, dus het duurste van het duurste, etc. Anyway, budget posten!. |
Citaat:
|
Dus:
- Niet zelfbouwen - Inclusief monitor/muis/toetsenbord? - Game PC - Budget 700/800 euro. Nu hoef ik alleen nog te weten met monitor/muis/toetsenbord? |
Citaat:
|
Ga je er flink mee gamen of wordt het vooral een werk computer? Maw hoe goed moet hij zijn in 3D graphics?
|
Citaat:
Moet lukken, vanavond eens kijken wat ik kan vinden. Zowizo: - Athlon 64 3000+ 110 - 1024 mb geheugen 130 - Moederbord 100 - 6600 GT 180 - 160 gig 80 Totaal 600 Dan ongeveer nog 200 euro voor monitor en muis. Zowizo een CRTtje. Wordt krap. Maar lager dan een 6600GT zou ik zowizo niet gaan, zonde.... |
Citaat:
http://www.pcvergelijk.nl/showproduc...?idx=2441&cel= :) |
Ik heb het niet zo op tftjes met gamen. Maar het zou kunnen.
Ligt eraan of ts, een tft of crt wilt. Ow voordat ik het vergeet, de keuze van de kast.. |
Citaat:
|
idd, wordt dus toch iets minder, eigenlijk jammer. Maar het moet lukken. Dus dat wordt geen Spreed Premium geheugen en een iets kleinere HDD.
Alleen de 3d kaart. Ik vind het zonde om lager te gaan dan een 6600 GT. Je performance keldert meteen als je een 6600 of X700 koopt. Voor de 9x00 of de 5x00 serie ga ik niet meer omdat ze te verouderd zijn. |
bij gistron zit je rond dit bedrag
AMD Athl64 3000+2.0GHz 512kb So754 125,90 2x512 MB DDR/400 PC3200 TwinMos 129,80 Asus A8V Deluxe Socket 939 114,90 Sapphire 9800Pro Atlantis AGP 128M 209,90 160GB 7200 Maxtor 6Y160PO 8 MB 81,90 AOpen MidiTower H600(B) 350W zw/zi V 89,90 Assembleren / Testen van systemen 29,90 Verzendkosten: 5,50 Totaalbedrag (inclusief 19% BTW): 797,70 maar iets duurdere videokaart en mb, heb je beetje een idee :) letop hier moet nog wel een keyboard,muis en scherm bij... |
dus moeten idd lager hmm ik had al geen winnie genomen...
|
754 zou ik zowizo niet doen, is end of life. Oke prestie verschil met dual channel en zonder valt ook wel mee.
En al helemaal geen 9800 pro meer geven :P. 200 euro voor tft 50 voor tobo + muis 550 in totaal voor de pc, inclusief kast. Tegen 125 euro voor een crt 50 voor tobo + muis 625 in totaal voor de pc, inclusief de kast. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
En wat voor systeem heeft hij dan?
Voor 1000 euro kan je misschien niet het nieuwste van het nieuste maar toch een redelijk game systeem hoor. - Athlon 64 3000+ 110 - 1024 mb geheugen 130 - Moederbord 100 - X800XL 320 - 160 gig 80 Totaal 740 Dus exlusief monitor, kast, muis en toetsenbord. Ik weet niet wat jij mooi vind, maar met deze hardware kan je zeker wel gamen. |
koop gewoon een computer man .gelul... :o
|
Citaat:
Voor 400,- heb je nog niet eens een mid-end PC :p |
Goedkoopste pc die ik pas zag was een Sempron 2400+ met 256 MB RAM, 40 GB HD, en onboard video. Daarbij kreeg je ook nog een 17"TFT en een toetsenbord, muis en boxen. Dat alles voor 499,-, Ik denk dat je niet voor 400,- een goede pc kan krijgen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
..zonder monitor helaas. Maargoed ik heb in de zomer een tweedehands iiyama vison master pro 410 gekocht voor 50 euro. Perfecte staat, werk d'r nog altijd met plezier mee. Dus tweedehands zou dan evt ook een optie zijn. Uberhaupt is het imho zonde om nu nog een nieuwe CRT te kopen. Nu ik het d'r toch over heb, kijk eens op de vraag/aanbod op tweakers.net .. met een beetje geluk kun je een heel redelijk game systeem kopen voor dat geld, tweedehands, dat wel. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Want een X800XL heeft ongeveer dubbele performance van een 6600 GT. Op vraag en aanbod van tweakers.net staat vaker een krachtig systeem, maar dan met een FX5500 Ultra of een 9600Pro helaas. |
Ik zit met hetzelfde probleem, dus ik post het hier maar (geen nieuw topic waard)
Gebruik:
Het budget is maximaal 1000 euro. Het mag bij een internetshop besteld worden waar je het kan afhalen. Het in elkaarzetten doe ik zelf. thanks in advance! |
Citaat:
|
Citaat:
Geloof me nou maar je wilt echt 1 GB. Het is zooooooo veel fijner. |
Ik heb een beetje lopen kijken, en ik heb het volgende:
Citaat:
|
Citaat:
opzich is onboard sound van je moederbord ook wel goed dus audio kaart hoeft niet persee... :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb inderdaad nog eens na lopen denken, en SLI valt af. Ik heb dan meer geld om het ultieme systeem in elkaar te knutselen. Wat raden jullie dan aan als SLI afvalt?
|
ik ben zelf erg tevreden over mijn Asus A8V Deluxe :)
|
Citaat:
Kan je best doen, al gebruik je nu nog maar een Pci-Express slot. |
Uiteinderlijk is het dit geworden:
Citaat:
|
(y)
Twee dingen: 1. Waarom een SLI bord als je geen SLI neemt? Zodat je later nog een videokaart erbij kunt zetten? 2. Die diskettedrive... :( |
Ga voor de Msi K8N Neo 4 Platinum, wel geen sli, maar een zeer mooi bordje.
En met 2e 3d kaart erbij zetten, je moet precies dezelfde hebben, als club 3d dan een nieuwe revisie uitbrengt heb je een probleem. |
Temeer reden om dat hele SLI te schrappen. Tegen die tijd dat je er een bij wilt zetten zijn er al veel snellere kaarten uit, en wil je geen 200 euro uitgeven voor 35% meer performance en daarnaast flink wat meer warmteontwikkeling en geluidsproductie.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:39. |