![]() |
Max temp. AMD Athlon XP 1700+
:confused:
|
Gooi hem in een vuurtje, dan wordt hij 100 graden :|
Ligt een beetje aan je cooler maar veel warmer dan 45 stressed mag het toch echt niet worden. Even ter vergelijk, mijn XP 2000+ met cooler is 34 graden idle en 38 stressed, mijn kast staat welliswaar open. |
zo heh!! mijne wordt ronde de 50 C. WTF... das nie goed right ??!?!
|
Citaat:
|
http://www.geocities.com/amd_info/
Absolute maximum is 90 C stressed. Daarna is die gaar (letterlijk en figuurlijk) :D |
lol...mijn oude thunderbird was constant heleboel graadjes... 59 om precies te zijn :)
mijn nieuwe 1900+ is rond de 35 graden.. maar soms ook 39... maar mijn nieuwe koeler is dan ook wel bijna 2 keer zo groot als mm'n oude |
Citaat:
|
Niet dat dat niet goed zou werken, maar het hoeft helemaal niet zo warm. En XP-tje hoeft gewoon niet boven de 45 graden uit te komen als je goed koelt. 50 kan ook nog, maar als het warmer wordt is er toch iets mis met de airflow lijkt mij.
|
Citaat:
Temperatuur bepaalt tot op zekere hoogte niet de stabiliteit. Wanneer je PC begint te crashen, en je kunt niet achterhalen waarom, pas dán zou ik eens gaan kijken naar de temperatuur van het zooitje. Wat ik hiermee bedoel is; zolang je PC goed functioneert is er niets aan de hand met je temperatuur. |
Die Athlon's kunnen aardig wat hebben. Op kantoor liep een Athlon 1.2 Ghz voortdurend op 88 graden stressed getakt op 1 Ghz.
Ik vroeg me al een tijdje af waarom die PC niet op 1.2Ghz draaide .. fijn, nu is die werkplek vrij, keek ik vorige week eens in die kast naar wat er mis was, bleek dat mijn pa bij die PC eveneens de cooler niet goed gemonteerd had :eek: Toen ik in de BIOS 88 graden zag staan, schrok ik nogal :D Oftewel: bij 50 - 60 graden is er nog lang niets aan de hand. Hij draait inmiddels btw op 52 graden stressed en de 1.2Ghz. Bij de volgende PC die mijn vader assembleert, *moet* ik erbij blijven :D |
Citaat:
Als de temp niet boven de 45 graden HOEFT uit te komen, waarom zou je dan genoegen nemen met 60. Het valt waarschijnlijk zelfs al op te lossen door te zorgen door de kabels is fatsoenlijk op te bergen in die kast. Als alleen je processor al 60 graden is, dan wil ik de temperatuur van de kast niet zien. Want een PC gaat wel degelijk trager lopen van een hogere temperatuur, ook voordat je crashes gaat zien. |
Citaat:
Je hebt wel gelijk wanneer je zegt dat je door kabels wegwerken redelijk wat temperatuur weg kunt nemen, als je fans hebt, that is. |
Citaat:
Zo van 70 graden niet, 70,1 graden vastloper. |
Citaat:
Wanneer de temperatuur in de case zélf te heet wordt, moet het nóg heel gek lopen wil 't zó warm worden dat je systeem gaat crashen. Een normale huis-, tuin- en keukengebruiker zal dat nooit ervaren. Een overclocker die niet weet waar-ie mee bezig is wél. Jongen, zelf heb ik nou toch ook een casetemp van rond de 60 graden, en een CPU-temp van 62 graden? Mijn systeem crashed nog steeds niet hoor! |
Ik heb nu ook een XP1700+ hier :)
Draait op 47 graden na 1 uur gebruik .. koel genoeg voor mij. De case zal bij mij misschien ietwat warm worden, maar van invloed op de stabiliteit lijkt me dat niet te zijn.. |
Citaat:
|
1800+ hier en 49 C idle - 54 stressed met een Zalman 6000Cu koeler erop.. geen casefans.. prima toch? Loopt prima
|
******** -> een uur aangestaan hebben zegt niets, hij geeft toch alleen maar de temperatuur die de cpu op het moment heeft dat jij de temperatuur bekijkt, je moet de cpu stressen met een programma als Prime95 en ondertussen temperatuur aflezen met bijvoorbeeld MBM.
|
waarom (en dit zal wel aan mij liggen hoor) zijn al die temps hier zo hoog en doet iedereen er zo moeilijk over !???
OKe, je bent een ALDI of Albert Heijn Computermensje, wat verrot jou de tempratuur nou !??? Doe een beetje internet, koop een legaal spelletje en laat hem rustig slapen! Dan hebben we de wannabee overclocker -----> Veels te warm, doet maar wat heeft 'ie is gelezen op een site, wordt warm, computer eigenlijk van paps en weet zich geen raad meer en schijt in zijn broek. Ook heb je ze ertussen zitten die echt weten wat ze doen, de profs die ok helemaal niet bang zijn, want die weten ECHT wat ze doen. Hebben ervaring, weten dingen van de hardware, dus laat die maar gaan ..... Dan heb je mensen zoals Ik: Veel luisteren, opletten, vooral veel vragen en niet zelf alles verkloten, je kast modden zonder er stoer ovder te doen, een paar casefannetjes kopen, eff testen en lekker laten gaan, want het loopt ! En als het me niet meer snel genoeg is, dan koop ik wel wat snellers, ik ga niet kloten, maar ik wil eerst weten wat ik doe en wat ik kan doen. Dus vooral: Mensen, als je het niet gebruikt, speel je samen met de familie Lingo of Get the Picture op je pc van CompaQ of HP, speel lekker en maak gebruik van je garantie. De andere mensen, ga zo door ;) Enne, dit is dus echt niet lullig bedioeld, maar wel makkelijk voor een scheidingslijn! En, ik ben al;les behalve heilig, want ik heb al 2 computers verneukt (hele oude welliswaar, maar toch) voordat ik het een beetje begon te leren, en nu, vooral softwarematig, kan ik steeds meer. Vraag liever inplaats van opscheppen, enne.... wat voor jou werkt is voor een ander helemaal nix, wen er maar aan, kost je anders veels te veel moeite iedereen te overtuigen, ben je namelijk wel eff bezig. Specs: HD -----> 35 C PROC -----> Pent III 733 ongeveer 35 C Kast -------> 23 C 5 casefans en twee voor mijn grafische kaart en CPU ! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:00. |