Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [ADSL-modem] Welke? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1114763)

D@mien 26-02-2005 20:28

[ADSL-modem] Welke?
 
Mijn modem is heel hard op weg om dood te gaan, en ik moet dus gaan zoeken naar een nieuwe....ik vraag me alleen af wat de beste modem voor mij is...
Ik heb nu een 'Alcatel Speed Touch Home', en ik ben daar tevreden mee...(behalve dat ie me dr nu om de 5 minuten uitgooit etc. etc. )
Ik zoek geen router+modem, aangezein we dr al een goede router achter hebben hangen...
verder moet dat ding geen firewall of andere onzin hebben...het moet gewoon een modem zijn die doet wat ie moet doen...
El Cheapo dingen heb ik liever ook niet...ik betaal liever een paar tientjes meer voor een modem die een paar jaar meegaat dan zo'n goedkoop ding die ik volgend jaar weer moet vervangen..
weet iemand een modem die aan die criteria voldoet?
Ik heb weinig verstand van merken van dat soort hardware, maar ik heb vernomen dat sitecom maar beter te vermijden is en dat Belkin wel een degelijk merk is...maar of dat ook zo is...dat weet ik dus niet..

oja: het moet een wired-modem zijn...

Hakuna 27-02-2005 03:25

Citaat:

D@mien schreef op 26-02-2005 @ 21:28 :

Ik heb nu een 'Alcatel Speed Touch Home', en ik ben daar tevreden mee...(behalve dat ie me dr nu om de 5 minuten uitgooit etc. etc. )


Hoe kan zo'n modem nou kapot gaan??? :confused: Ik heb waarschijnlijk de zelfde als jou (Ook Alcatel Speedtouch) Maar ik heb er geen problemen mee, bovendien zitten er geen knopjes op dat modem waar je aan zou kunnen klooien. :eek:

Ik denk dat het probleem niet bij jou modem ligt, maar bij de modemsoftware. Probeer de software opnieuw te instaleren (wel eerst de oude verwijderen). Hierna de PC opnieuw opstarten, en als alles goed werkt moet de ADSL internetverbinding zelfs na velen uren nog intact blijven. :)

Enlightenment 27-02-2005 03:49

ADSL modem bij een kennis van me (Copperjet) is ook stukgegaan. Gelukkig wel 5 jaar garantie. :)

Wel vreemd dat dat soort dingen stuk gaan. :|

D@mien 27-02-2005 11:54

Op dat ding van ons stond geen garantie meer..die was eind 2001 verlopen....

De KPN-figuur had gisteren de lijn doorgemeten, en hij zei dt alles er daar goed uitzag...en dat het zeer waarschijnlijk de modem is die problemen geeft...kep wel de firmware geupgrade, maar dat hielp niets...(het 'line sync' lichtje bleef knipperen..)
dus ga ik maar kijken of ik erges een goede modem kan halen...en als et niets uitmaakt dan breng ik em terug en ga ik de KPN schoppen...

M@rco 27-02-2005 14:22

Citaat:

Enlightenment schreef op 27-02-2005 @ 04:49 :
Wel vreemd dat dat soort dingen stuk gaan. :|
Tja... elektronica :)

D@mien 27-02-2005 15:16

kep nu een speedtouch 510 modem gekocht(die je standaard bij een ADSL pakket krijgt tegenwoordig geloof ik..) maar ik krijg hem niet aan de praat als ik er een router achter hang...en ik weet niet of dit aan de router instellingen kan liggen of dat et aan de modem ligt....
iemand een idee?

D@mien 27-02-2005 20:55

hmz...nieuwe modem is ook niet stabiel...ligt dus niet aan et modem...KPN maar weer es pesten...

Chilli Dude 27-02-2005 23:10

lol ik heb precies t zelfde gehad hier en hun beweerden dat t aan ons modem lag, dus wij voor de zekerheid nieuwe gehaald, (want anders moet je dokken als ze langskomen en het is je eigen fout) en het lag gewoon aan de kut kpn met gare lijnen...

dus als ik jouw was gewoon flink bellen net zolang tot ze goed komen doormeten

D@mien 27-02-2005 23:36

Citaat:

Chilli Dude schreef op 28-02-2005 @ 00:10 :
lol ik heb precies t zelfde gehad hier en hun beweerden dat t aan ons modem lag, dus wij voor de zekerheid nieuwe gehaald, (want anders moet je dokken als ze langskomen en het is je eigen fout) en het lag gewoon aan de kut kpn met gare lijnen...

dus als ik jouw was gewoon flink bellen net zolang tot ze goed komen doormeten

ze hadden et doorgemeten..volgens die monteur was de lijn prima..maar misschien heeft die sukkel de verkeerde lijn gemeten :P

Hakuna 28-02-2005 00:29

Citaat:

D@mien schreef op 28-02-2005 @ 00:36 :
ze hadden et doorgemeten..volgens die monteur was de lijn prima..maar misschien heeft die sukkel de verkeerde lijn gemeten :P
Of heeft de sukkel... D@mien zijn modem niet goed geinstaleerd. :rolleyes:

Dit is mijn Alcatel Speedtouch modem, en doet 10 tot 14 uur per dag zijn werk uitstekend. :cool:

http://upload.talk2.nl/files/887769101_0133.JPG

Rechts bovenaan kun je de twee lampjes zien die aangeven dat het modem correct werkt. (kleine foto heb ik zonder flitslicht gemaakt).

D@mien 28-02-2005 06:48

Citaat:

Cornel schreef op 28-02-2005 @ 01:29 :
Of heeft de sukkel... D@mien zijn modem niet goed geinstaleerd. :rolleyes:

Dit is mijn Alcatel Speedtouch modem, en doet 10 tot 14 uur per dag zijn werk uitstekend. :cool:

[afbeelding]

Rechts bovenaan kun je de twee lampjes zien die aangeven dat het modem correct werkt. (kleine foto heb ik zonder flitslicht gemaakt).

Dat lijkt me knap dat ie na 5 jaar ineens vindt dat ie niet goed geinstalleerd is(kwa aansluiting).....softwarematig kan ik er niet veel aan veranderen...stekkers erin en hij is klaar voor gebruik...

Harrie 28-02-2005 07:59

En toch moet je je sofware eens proberen opnieuw te installeren, had ik ook met de Speedtouch510i, die me ook vaak eraf haalde en min later weer online drukte. Na deze actie kon ik weer normaal internetten.

D@mien 28-02-2005 08:23

Citaat:

Harrie schreef op 28-02-2005 @ 08:59 :
En toch moet je je sofware eens proberen opnieuw te installeren, had ik ook met de Speedtouch510i, die me ook vaak eraf haalde en min later weer online drukte. Na deze actie kon ik weer normaal internetten.
Als 2 verschillende modems dezelfde klacht hebben lijkt et me stug dat et daar aan ligt....

Hakuna 28-02-2005 11:36

Citaat:

D@mien schreef op 28-02-2005 @ 07:48 :
Dat lijkt me knap dat ie na 5 jaar ineens vindt dat ie niet goed geinstalleerd is(kwa aansluiting).....softwarematig kan ik er niet veel aan veranderen...stekkers erin en hij is klaar voor gebruik...
Ik heb wel deze ervaring dat ik na een jaar problemen kreeg, waarbij ik dan telkens de melding kreeg (na een half uur, of zelfs al na 5 minuten) dat de koppeling met Planet internet mislukt was, en kon aan de lampjes van het modem zien dat er problemen waren met de verbinding, na lang twijfelen heb ik toch besloten de modemsoftware te verwijderen, en opnieuw te instaleren. En ja hoor... Verbinding bleeft gewoon werken. :) :) :) :)

twain4me 28-02-2005 18:50

Citaat:

D@mien schreef op 27-02-2005 @ 12:54 :
Op dat ding van ons stond geen garantie meer..die was eind 2001 verlopen....

De KPN-figuur had gisteren de lijn doorgemeten, en hij zei dt alles er daar goed uitzag...en dat het zeer waarschijnlijk de modem is die problemen geeft...kep wel de firmware geupgrade, maar dat hielp niets...(het 'line sync' lichtje bleef knipperen..)
dus ga ik maar kijken of ik erges een goede modem kan halen...en als et niets uitmaakt dan breng ik em terug en ga ik de KPN schoppen...

mja Kpn stuurtje weer met een kluitje in het riet, waneer je met veel pijn en moeite dan bij de provider bent aangekomen sturen ze je weer terug naar kpn.... heel gezellig allemaal...

ik zou even de modem van een buurman lenen, testen en daarna meteen je provider een schop geven..... Kpn is zelde schuldig aan fouten met adsl... het is eigelijk altijd de provider, ookal geven ze dat niet snel toe.

of je moet natuurlijk ook kpn als provider hebben ;)

D@mien 07-03-2005 19:43

Citaat:

twain4me schreef op 28-02-2005 @ 19:50 :
mja Kpn stuurtje weer met een kluitje in het riet, waneer je met veel pijn en moeite dan bij de provider bent aangekomen sturen ze je weer terug naar kpn.... heel gezellig allemaal...

ik zou even de modem van een buurman lenen, testen en daarna meteen je provider een schop geven..... Kpn is zelde schuldig aan fouten met adsl... het is eigelijk altijd de provider, ookal geven ze dat niet snel toe.

of je moet natuurlijk ook kpn als provider hebben ;)

deze keer was de fout wel bij de KPN :p
de modem daar was niet goed meer....die kon de hoeveelheid gebruikers niet aan oid...die hebben ze dus vervangen met een nieuwere modem, en nu draait et weer :)

grensgeval 07-03-2005 20:00

Citaat:

Cornel schreef op 28-02-2005 @ 01:29 :
Of heeft de sukkel... D@mien zijn modem niet goed geinstaleerd. :rolleyes:

Dit is mijn Alcatel Speedtouch modem, en doet 10 tot 14 uur per dag zijn werk uitstekend. :cool:

[afbeelding]

Rechts bovenaan kun je de twee lampjes zien die aangeven dat het modem correct werkt. (kleine foto heb ik zonder flitslicht gemaakt).

24/7 doet ie het perfect :) echt een geweldig ding, doet pcies wat ik wil dat ie doet

Hakuna 08-03-2005 01:11

Citaat:

grensgeval schreef op 07-03-2005 @ 21:00 :
24/7 doet ie het perfect :) echt een geweldig ding, doet pcies wat ik wil dat ie doet
Zeg ik toch...Gamma, oh sorry Alcatel Speedtouch. :D

Chilli Dude 08-03-2005 07:10

hihi mijn papa werkt bij alcatel


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:27.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.