![]() |
Studentenverzekering
Ik ga volgend jaar op kamers, en ik vraag me af hoe jullie (degenen die studeren) verzekerd zijn. Hebben jullie zo'n studentenpakket verzekeringen? Ben je dan echt goedkoper uit of zijn dat maar lokkertjes?
Ben benieuwd :) |
Ziektekosten ben ik nog met mijn vader meeverzekerd (ga binnenkort in het ziekenfonds), inboedelverzekering hebben we bij de postbank (volgens mij een studentenverzekering) en dat is echt goedkoop (maar een paar euro per maand).
|
studentenverzekeringen zijn best goedkoop:
inboedel, wa en ongevallen voor 27e p/j bij de vssd. Ligt er aan waar je gaat studeren, maar bij de postbank is het standaard 34e p/j d8 ik |
Ziektekostenverzekering ben ik nog met mijn moeder mee verzekerd. Inboedelverzekering zit al in mijn huur inbegrepen. Ik heb eigenlijk geen idee of ik verder nog verzekerd ben.
|
Particuliere ziektekostenverzekering voor studenten is ongeveer 40/50 euro per maand.
|
Citaat:
|
Studenten-ziektenkosten zijn erg goedkoop. Het kan wel eens 2 of 3 keer zo goedkoop zijn. Logisch ook, aangezien studenten de laagste risicogroep zijn in dat opzicht.
|
Ziektekosten nog bij mijn pa verzekerd.
Let wel op dat als je op kamers gaat je niet meer WA verzekerd bent!! Ik heb een WA/Inboedel verzekering bij de ABN Amro voor zo'n 30 euro per jaar :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb nu ook een ABN-rekening, die wordt automatisch in een studentenrekening omgezet. Ik heb inderdaad gezien dat je daar WA/Inboedel/Ongevallen voor 33 euro per jaar kunt verzekeren.
Dan moet ik nog gaan vergelijken welke ziektenkostenverzekeraar het beste is. :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Overigens is een WA-verzekering niet altijd verplicht natuurlijk. Hij verzekert tegen (vermogensschade ten gevolge van) wettelijke aansprakelijkheid, maar hij is niet wettelijk verplicht. Het Nederlandse recht kent niet zoveel vormen van verplichte verzekering, de aansprakelijkheidsverzekering voor motorrijtuigen (WAM-verzekering) is de bekendste. |
Merk op dat een aansprakelijkheidsverzekering niet nodig is in de volgende gevallen (mits je ouders een AVP hebben):
- Je bent uitwonend en studeert - Je bent uitwonend en NIET getrouwd zelfde geldt voor de rechtsbijstandverzekering. Zonde als je daarvoor premie gaat betalen. |
Ja, nogal logisch dat je eerst gaat kijken of je misschien als medeverzekerde onder een andere polis kunt worden aangemerkt.
|
Citaat:
|
Citaat:
Het is ook geen dure verzekering, dus waarom zou je het laten? Ik lees het nu trouwens terug en ik suggereerde inderdaad dat WA ook verplicht is, dat bedoelde ik dus niet :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:49. |