Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Het filmsyndroom (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1115110)

Multilot 27-02-2005 12:53

Het filmsyndroom

Ik noem het maar even zo, omdat ik geen andere naam kan bedenken. Misschien is het 'Disneysyndroom' ook wel een leuke naam. Goed ik zal het even uitleggen.

Ik vind het heerlijk om romantische films te kijken, of van die prinsessenfilms van disney. Het verhaal is vaak net als in die flutromannetjes: Prins en prinses ontmoeten elkaar, worden verliefd, raken op de een of andere manier verwijderd van elkaar en komen uiteindelijk toch weer bij elkaar. Die relaties lijken allemaal zo perfect en als ik ernaar kijk, krijg ik altijd van die kriebels in m'n buik: Dat wil ik ook!!
Als ik weer eens een vriendje heb, gaat het vrij snel uit vaak omdat ik me aan kleine dingetjes loop te ergeren. Ik heb het idee dat ik opzoek ben naar Mr. Perfect, zoals je die ook in films ziet.

Mijn vraag: Herkennen mensen dit 'probleem', bestaat mr. of mrs. perfect volgens jullie, of heb ik gewoon teveel disneyfilms gezien?

Het is niet zo dat ik er momenteel echt mee zit, ik vroeg het me gewoon af...

Kazet Nagorra 27-02-2005 12:57

Vrijwel alle vrouwen hebben dit 'probleem', dus maak je geen zorgen.

Sparkle. 27-02-2005 12:58

Ach, in bepaalde periodes/van bepaalde gebeurtenissen of films, krijg ik zo nu en dan ook een sterke behoefte om DE perfecte partner te vinden/krijgen.

Na zo'n film kom je in een "oh wat zou het toch fijn zijn om verliefd te zijn" bui :o
Maar zoals jij ook al zei, wanneer ik dan iemand vind, ga ik me erg snel ergeren aan die kleine, pietluttige dingetjes.
Ik houd het er maar op, dat ik nog te losbandig ben voor relaties.
Over een tijdje zul jij (en ik ;) ) wel klaar zijn voor een echte relatie.

Ik geloof niet zo zeer in een Mr. Right, ik geloof wel dat er meerdere personen zijn, die in een bepaalde periode van je leven perfect/goed bij je passen.

Qimm 27-02-2005 13:17

Geen last van

Vice 27-02-2005 13:41

Ik heb er ook geen last van.

Gewoon niet naar dat soort films kijken. ;)

Nonaj 27-02-2005 14:01

Ja, ik herken het, maar ik ga er niet vanuit dat de perfecte man bestaat, en dat het dus alleen iets is uit films. Als je op zoek gaat naar Mr. Perfect kun je volgens mij wel tot Sint Juttemis blijven zoeken :s

Koffie_kus 27-02-2005 14:35

We zoeken toch allemaal naar Liefde? De een is wat kieskeuriger dan de ander.

zeep007 27-02-2005 14:40

ik heb Mr. Perfect! :D

Smobbo 27-02-2005 14:52

Mrs. Perfect heb ik al gevonden, dus ik kan weer met een gerust hart Disney-films kijken :D (Y)

Luna 27-02-2005 15:22

Citaat:

Mephostophilis schreef op 27-02-2005 @ 13:57 :
waar baseer jij dat op?

Ik heb er totaal geen last van.

Iduna 27-02-2005 15:59

Ik houd ook erg van die films. Romantische, onwerkelijke, zoetsappige verhalen waarin 2 personages ondanks alle ellende toch bij elkaar komen.:o Net heb ik zelfs Bridget Jones' Diary weer gekeken. Maar ik heb geen last van dat 'syndroom'.

Dromen over je eigen 'Prince Charming' is natuurlijk leuk en fijn en kan ook geen kwaad. Ik denk wel dat elk vriend(inne)tje een 'prins' of 'prinses' kan zijn, maar dan moet je je niet ergeren aan kleine dingetjes. Je moet maar zo denken 'die prinsen in het verhaal zijn echt niet zo perfect'.:p

Blijf vooral die films kijken, want ze zijn zo lief. :)

yapo 27-02-2005 16:07

er zijn altijd wel dingetjes waaraan je je stoort, maar bedenk dat het pas ware liefde is als je die dingetjes van elkaar kunt accepteren :)

Sherco 27-02-2005 16:46

Die films zijn inderdaad helemaal geweldig, geven je een helemaal fijn blij gevoel.
Maar wat ze nooit laten zien is hoe het verder gaat met prinsje en prinsesje. Ze krijgen elkaar, delen een romantische eerste zoen, en dan... aftiteling. Het eindigt op het romantische hoogtepunt.
In het echte leven gaat het (gelukkig) verder en kun je je idd wel eens gaan ergeren aan mensen. Maar vergelijk dat niet met elkaar, want als jouw verhaal gestopt was op het romantische hoogtepunt was je ook compleet gelukkig geweest met je prinsje...

idontcare 27-02-2005 17:49

Disney films <3

Ik heb dat soms ook wel hoor, als ik een film heb gezien. maar gelukkig heb ik ook situaties meegemaakt waarin het net leek alsof ik inderdaad in die film zat :d

Multilot 27-02-2005 17:58

heb vandaag de kleine zeemeermin gezien, vandaar:)

Na het zien van die films heb ik ook altijd het gevoel dat ik nog nooit verliefd ben geweest

(misschien is dat ook wel zo)

Andijvie 27-02-2005 18:01

Helemaal geen last van. Ik vind die Disney-mannen juist verschrikkelijk. 't Lijkt zo perfect, maar tegelijkertijd zijn beide personen zo verschrikkelijk saai. Alsof alleen het perfect-zijn bestaat en de oppervlakkigheid.

Ik geniet van imperfectie, alsof het perfectie is misschien zelfs. Ik vind het echt fijn dat mijn vriend van die ergelijke kleine dingetjes heeft. Dat maakt hem zoveel menselijker dan al die Disney-prinsen. Die ergelijke kleine dingetjes vind ik ook helemaal niet ergelijk meer. (Heb ik dus wel een beetje ergelijk gevonden.) Ik weet wie er achter zit en dat maakt zoveel goed :)

Toet0r 27-02-2005 18:02

Bij mij is het meer zo dat ik af en toe naar van dat soort romantische films kijk en denk van 'oooh deed ik dat ook maar eens met mn vriendje.'
Maar dat is waarschijnlijk omdat hij gewoon niet romantisch is en ik gewoon graag zwijmel ;)

DrunkenMagician 27-02-2005 18:35

Citaat:

zeep007 schreef op 27-02-2005 @ 15:40 :
ik heb Mr. Perfect! :D
voor zover ik weet ben ik nog altijd vrijgezel hoor ;)

Phenobarbidoll 27-02-2005 19:31

ik vind die prinsen uit disneyfilms anders heel verschrikkelijk eigenlijk :p

Sade 27-02-2005 19:46

Citaat:

Multilot schreef op 27-02-2005 @ 13:53 :
Mijn vraag: Herkennen mensen dit 'probleem', bestaat mr. of mrs. perfect volgens jullie, of heb ik gewoon teveel disneyfilms gezien?

Ja, dit herken ik wel, ik heb er ook last van. Ik denk dat de Mister Perfect die jij voor ogen hebt wel bestaat, zolang je tenminste niet afknapt op kleine dingetjes die er niet toe doen.

Qimm 27-02-2005 20:04

Citaat:

Phenobarbidoll schreef op 27-02-2005 @ 19:31 :
ik vind die prinsen uit disneyfilms anders heel verschrikkelijk eigenlijk :p
Jah, van die walgelijke, perfecte, goodytwoshoes (of hoe je dat ook schrijft)

Ik wil helemaal niet eens iemand die perfect is, dan ga ik me daar aan ergeren.

Anneka 27-02-2005 20:44

Als vriendje zoek ik eigenlijk geen droomprins, als hij maar lief en leuk is en ik mezelf kan zijn. Maar ik herken wel iets uit je verhaal.
Bijvoorbeeld een eerste kus of een eerste keer. Wordt het in films schitterend mooi afgebeeld. Iedereen kan bij zn eerste kus gelijk zoenen (ik bakte er niets van:\). En de eerste keer is altijd helemaal geweldig. Daar is het denk ik wel anders in ja.

bracelance 27-02-2005 21:29

vrouwenkwaal...

Multilot 27-02-2005 21:32

Citaat:

Andijvie schreef op 27-02-2005 @ 19:01 :
Helemaal geen last van. Ik vind die Disney-mannen juist verschrikkelijk. 't Lijkt zo perfect, maar tegelijkertijd zijn beide personen zo verschrikkelijk saai. Alsof alleen het perfect-zijn bestaat en de oppervlakkigheid.

Ik geniet van imperfectie, alsof het perfectie is misschien zelfs. Ik vind het echt fijn dat mijn vriend van die ergelijke kleine dingetjes heeft. Dat maakt hem zoveel menselijker dan al die Disney-prinsen. Die ergelijke kleine dingetjes vind ik ook helemaal niet ergelijk meer. (Heb ik dus wel een beetje ergelijk gevonden.) Ik weet wie er achter zit en dat maakt zoveel goed :)

Zo heb ik het nog nooit bekeken. Ik zal er eens op gaan letten:)

Leuk om eens de andere kant te horen!

leucomelas 28-02-2005 07:51

wij romantiseren teveel :S

zeep007 28-02-2005 14:17

Citaat:

DrunkenMagician schreef op 27-02-2005 @ 19:35 :
voor zover ik weet ben ik nog altijd vrijgezel hoor ;)
waarom ben je dan nog vrijgezel! :eek:

-Will- 28-02-2005 14:59

Ik geloof niet in miss right, ik geloof in miss right-now.

-Will- 28-02-2005 15:00

Citaat:

Andijvie schreef op 27-02-2005 @ 19:01 :

Mooi gezegd. En ook helemaal waar.

Ik heb nu een vriendin die nogal van drinken en feesten houdt, en ik kan er eigenlijk alleen maar geamuseerd om lachen - ze doet lekker d'r eigen ding, en op een gegeven moment stoot ze d'r hoofd wel en ben ik er voor d'r.

Avalon_Mae 28-02-2005 17:57

Ja, ik heb er ook last van. :| Ik dacht eerst altijd, als ik maar iemand vind waar ik écht verliefd op ben, dan komt het allemaal goed. Maar nu ben/was ik dus verliefd, en ik heb al bijna direct weer twijfels. Is hij het wel? Ik erger me gewoon te snel denk ik. Word een beetje gek van mezelf op het moment. (n)

DaisyDeadPetals 01-03-2005 12:26

Citaat:

Multilot schreef op 27-02-2005 @ 18:58 :
heb vandaag de kleine zeemeermin gezien, vandaar:)
In het echte sprookje wordt hij verliefd op een ander en gaat zij dood.

zeep007 01-03-2005 14:10

Citaat:

DaisyDeadPetals schreef op 01-03-2005 @ 13:26 :
dat is pas liefde :D

mrsjones 01-03-2005 18:35

Pffff weet zo wat je bedoelt. Ik denk niet dat het bestaat of wel? Heb het nog niet meegemaakt :)

Carrie: I'm looking for love. Real love. Ridiculous, inconvenient, consuming, can't-live-without-each-other love.

Krummeltje 01-03-2005 18:47

Citaat:

Mephostophilis schreef op 27-02-2005 @ 13:57 :
Ja, en alle mannen willen een vrouw die bier voor ze haalt en altijd seks wil. :rolleyes:
Generaliseer toch niet zo, joh :)

Luna 01-03-2005 19:10

Citaat:

-Will- schreef op 28-02-2005 @ 16:00 :
ze doet lekker d'r eigen ding, en op een gegeven moment stoot ze d'r hoofd wel en ben ik er voor d'r.
Dat klinkt een beetje neerbuigend in some way.:/

Warsocket 01-03-2005 19:50

Citaat:

Krummeltje schreef op 01-03-2005 @ 19:47 :
Ja, en alle mannen willen een vrouw die bier voor ze haalt en altijd seks wil. :rolleyes:
Generaliseer toch niet zo, joh :)

ik denk dat vrijwel alle mannen er geen probleem mee zouden hebben als hun miesje bier voor hu haalt

iig als mijn vriendin bier voor me zou halen zou ik het haar niet kwalijk nemen :p

Multilot 01-03-2005 21:32

Citaat:

Jup, en daarom is het ook het disney-sydroom en gelukkig niet het Andersen-sydroom:)

Krummeltje 01-03-2005 21:48

Citaat:

Warsocket schreef op 01-03-2005 @ 20:50 :
ik denk dat vrijwel alle mannen er geen probleem mee zouden hebben als hun miesje bier voor hu haalt

iig als mijn vriendin bier voor me zou halen zou ik het haar niet kwalijk nemen :p

Ja, maar jammer dat vrouwen niet zo zijn :P

Multilot 01-03-2005 22:01

Citaat:

Krummeltje schreef op 01-03-2005 @ 22:48 :
Ja, maar jammer dat vrouwen niet zo zijn :P
Och, als hij de volgende dan haalt:)

-Will- 01-03-2005 22:26

Citaat:

Luna schreef op 01-03-2005 @ 20:10 :
Dat klinkt een beetje neerbuigend in some way.:/
Dat is het niet. Ik heb gewoon geaccepteerd dat ik andere mensen niet moet gaan vertellen wat goed en slecht voor ze is - ze moeten er toch echt zelf achter komen.

Anaïs 01-03-2005 22:30

Citaat:

omg how shocking ... Dan toch maar de disney-versie!

Lorelei 01-03-2005 22:52

Heheh, dat gevoel van: dat wil ik ook!! ken ik natuurlijk wel. Maar ik heb er geen last van als het dan niet gebeurt. :) Ik ga er ook niet vanuit dat het gaat gebeuren. Dat maakt het een stuk makkelijker (y)

-Will- 01-03-2005 22:58

Citaat:

Multilot schreef op 27-02-2005 @ 13:53 :
Ik vind het heerlijk om romantische films te kijken, of van die prinsessenfilms van disney. Het verhaal is vaak net als in die flutromannetjes: Prins en prinses ontmoeten elkaar, worden verliefd, raken op de een of andere manier verwijderd van elkaar en komen uiteindelijk toch weer bij elkaar. Die relaties lijken allemaal zo perfect en als ik ernaar kijk, krijg ik altijd van die kriebels in m'n buik: Dat wil ik ook!!

Kan ik me nou totaal niet in vinden. Het is allemaal zo geforceerd en zo groots en zo meeslepend...er staat altijd veel op het spel. Precies wat ik niet wil in een relatie. Samen kunnen relaxen en het gezellig maken, je op je gemak voelen bij elkaar is waar ik voor ga.

Dat betekent niet dat ik niet elke week een paar keer uit de band spring :P

annetjuh 02-03-2005 19:19

ja, eerlijk gezegd wel. Ik WIL ook iemand waarmee ik de ene dag de hele dag fijn in z'n armen kan liggen en niets zeggen en niets doen. Terwijl ik de andere dag vanalles met hem kan doen van bungee jumpen tot geweldige gepassioneerde sex.
Maar helaas die mannen bestaan niet.

m3tr01dm1nd3d 02-03-2005 19:59

elke disneyfilm is er eentje te veel

maar ik ken het, na het zien van amélie vond ik 2 maanden lang bijna geen enkel meisje leuk(of ze waren te makkelijk, of juist te afstandelijk etc etc). Nu de lente(en vooral na de film flirt) komt heb ik weer het omgekeerde, nu zie ik in bijna elke vrouw een super lieve mooie vrouw :eek:

maar ik dat mijn amélie en jou disney syndroom erg handig is als je zelfstandig bent aangelegd en een relatie niet noodzakelijk vindt. Kun je echt niet zonder relatie(zijn er genoeg :confused: ) dan kun je met dit syndroom wel erg ongelukkig worden :o

m3tr01dm1nd3d 02-03-2005 20:02

Citaat:

annetjuh schreef op 02-03-2005 @ 20:19 :
ja, eerlijk gezegd wel. Ik WIL ook iemand waarmee ik de ene dag de hele dag fijn in z'n armen kan liggen en niets zeggen en niets doen. Terwijl ik de andere dag vanalles met hem kan doen van bungee jumpen tot geweldige gepassioneerde sex.
Maar helaas die mannen bestaan niet.

denk wel dat ie bestaat, maar ik denk dat je het risico niet wil lopen te wachten met de kans(groot) em nooit tegen te komen :o

annetjuh 02-03-2005 21:04

Citaat:

metroidminded schreef op 02-03-2005 @ 21:02 :
denk wel dat ie bestaat, maar ik denk dat je het risico niet wil lopen te wachten met de kans(groot) em nooit tegen te komen :o
Dat heb ik dus ook al op zij gezet.
Het is of hij is lief en aardig en superr slecht in bed.
Of hij is een goddest in bed maar verder stelt het niet zo veel voor.

Warsocket 02-03-2005 21:45

Citaat:

Multilot schreef op 01-03-2005 @ 23:01 :
Och, als hij de volgende dan haalt:)
Zo sportief zou ik dan ook wel zijn :p

Luna 02-03-2005 22:28

Citaat:

-Will- schreef op 01-03-2005 @ 23:26 :
Dat is het niet. Ik heb gewoon geaccepteerd dat ik andere mensen niet moet gaan vertellen wat goed en slecht voor ze is - ze moeten er toch echt zelf achter komen.
(Y) oke, dan had ik het verkeerd geïntepreteerd.

ot: ik pas zelf niet in het sprookjesbeeld dus waarom zou ik iemand zoeken die daar wel in moet passen?
Daarbij zijn disneyfilms maar oppervlakkig en hoef ik geen oppervlakkige relatie.

igfy 02-03-2005 23:38

Heb afgelopen weekend good will hunting gezien.... daar wordt dus in uitgelegd dat echte liefde is dat je kan leven met elkaars imperfectheden en ondanks alle minpuntjes toch van elkaar kan houden.. Daar was ik het eigenlijk wel mee eens

m3tr01dm1nd3d 03-03-2005 08:52

Citaat:

annetjuh schreef op 02-03-2005 @ 22:04 :
Dat heb ik dus ook al op zij gezet.
Het is of hij is lief en aardig en superr slecht in bed.
Of hij is een goddest in bed maar verder stelt het niet zo veel voor.

haha, dat ken ik

en aan de gulden middenweg heb je ook net niets :bloos:
ben persoonlijk dan toch voorstander van de eerste, maar dan zonder dat superr, dat gaat wel iets te ver :o

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:48.