![]() |
Aangeboden: Muziek Kenner
Welkom.
Wil jij weten of je band hot or not is?! Vraag dan nu om mijn advies!!! Ik zal objectief en technischerwijs een zeer accuraat oordeel over je 'geklooi in de garage' vormen. |
:D
maar nee dank je, ik weet zo ook wel dat mn bandje leuk is |
weet je het wel echt zeker ?!
|
(y)
|
Citaat:
|
Mijn jeugdliefde en vandaag de dag nogsteeds een obsessie: System of a Down!
|
|
Citaat:
Ok: die bassist, is ronduit slecht, sorry. Het is te herhalend ingevuld (ik bedoel, je kan echt wel wat meer variaties brengen. Lijkt alsof bassist veel problemen heeft met accurate snelheid!) Blazer kan ermee door, toch wel liever meer variatie in toongeluid want het gaat irriteren. De drum zouden wel wat aggresiever mogen worden vertoond. En dat seventies gitaar spel bij bij 4.30 minuut stemt niet overeen met de bas. Ik ga niet verder. Nee, deze formatie werkt niet. Wellicht een snellere bassist, de drummer agresiever opstellen, en de saxofoonist laten stoppen met roken. |
Citaat:
Voor de rest is de bassist allesbehalve slecht, alleen behoorlijk de weg kwijt in (het begin) van dit nummer. Een bassist hoort mijns inziens ook niet elke keer iets anders te spelen, maar een solide basis te leggen voor een nummer. Dat doet ie tijdens de solo's in principe perfect. En 70's gitaarspel? Die connotatie ontgaat mij. Verder is het niet mijn gewoonte om kritiek te gaan ontkrachten, maar als je jezelf zo opstelt als muziekkenner vind ik dit een tamelijk matig commentaar, om de rollen maar even om te draaien. |
ik ontkracht niks, ik zeg wat ik hoor.
ik als bassist hoor echt wel dat dat een bagger bassist is hoor :nono: als iemand een strakke basis let houdt dat ook in: in het begin van het nummer. |
opname kwaliteit heeft niks te maken met slechte timing
|
Citaat:
Als iemand even iets kwijt is betekent dat niet dat hij slecht is, dat gebeurt ook de besten wel eens. Elke andere versie van dit nummer zou hem wel correct spelend laten horen. En sorry, hij is gewoon niet slecht. Niet geniaal (speelt 3 jaar), maar erg muzikaal en goed op weg. Wat is er zo slecht aan dan? Laat eens wat van jou horen dan. |
Citaat:
je komt er niet echt goed vanaf als zgn. muziekkenner en beoordeler (Y) |
Oké.
Ken je de band "Tool"? Die jongens van Tool begrijpen er allemaal heel weinig van. Ja ze zijn zeker absoluut stuk voor stuk goede (technische) artiesten maar het totaal beeld? IK vind het bagger. En waarom ik het bagger vind? Omdat muziek een een uiting van gevoel is en niet van " hoe laten wij horen hoe technisch wij zijn " triest gepingel. Nu, zullen de meeste van jullie lachen en denken: haha, een muziekkenner die niet van Tool houdt, huhuh poser!!!! Helaas werkt jullie innerlijke gegrinnik averechts. Tool is gewoon slecht, en bedoelt voor mensen die echte muziek niet langer bevredigend vinden, maar overthetop gezeik willen horen. Zo ook jouw band. |
En ja, ik heb Tool en APC live gezien om ze een kans te geven. Ik heb zelfs Aenima en Laterralus, dus kom niet met : je kent ze niet, gezeik.
|
Citaat:
|
Doe es niet zo vervelend.
Om maar wat te noemen, 'agressievere drums' is geen objectieve standaard voor kwaliteit. Misschien vind jij dat beter in het nummer passen maar dat kan ook komen omdat je een slechte smaak hebt. Zo ook je voorbeeld van Tool. |
Een zwakke drummer is over het algemeen een zwakke sfeer
|
Citaat:
Volgens mij heb je gewoon problemen met muziek die niet standaard in 4/4 is ;) |
;)
misschien stiekem wel ik bedoel, ga dan hardcore luisteren |
Citaat:
|
Wat mijn probleem met Tool is: die gitarist weet niet wanneer hij stil moet zijn.
Over het algemeen weet geen 1 gitarist dat. :nono: :nono: :nono: |
tja over waarheden valt niet te twisten :)
|
zoals de waarheid dat spinvis kut is
zeker weten dat als een lid van spinvis zijn nummers hier door mij zou laten beoordelen dat ik ook gezegd had dat het kut was en toch vinde mensen ze goed ik bedoel: je maakt toch alleen de muziek als je zelf denkt dat ze goed is? |
Citaat:
|
Citaat:
|
ik heb er zeker 'kaas' van gegeten, maar lieve schat, het is gewoon net niet.
en dat spinvis 1 iemand is doet er niet toe, het blijft kut. |
CharismaticBass, je bent een vrouw, dus hoe kun je in godsnaam dan een muziekkenner zijn?
|
:rolleyes:
|
Citaat:
|
echte mannenhumor huhuhuh
|
CB, ik bewonder je goede inzicht in muziek
en dat is niet eens sarcastisch bedoelt |
Citaat:
En een muziekkenner die van Primus houdt, jaja |
god zegene de aarde met mannenhumor
|
ik zou zeggen beoordeel mijn nederige productie
|
Citaat:
het voelt zelfs emo aan (y) |
je bedoelt droomhel neem ik aan he
|
De bas is is idd niet altijd even strak in dat nummer (en te eentonig ja) maar om het nu meteen rotslecht te noemen....
En de blazer mag blijven roken. (y) |
Citaat:
|
Citaat:
Hetzelfde gaat overigens ook op bij Primus. Een stel goeie muzikanten hoor en ze hebben een aantal geniale platen, maar ook oh zo veel wat alleen maar verzand onuitgewerkte jams zonder dat het maar uberhaupt op een nummer lijkt. En Larry Lalonde had gewoon bij Possessed moeten blijven. :p |
er zet hier iemand zichzelf voor aap.
|
Citaat:
|
Citaat:
hoiiii :rolleyes: |
Citaat:
|
Citaat:
ja het enige technische aan tool is drummer. voor de rest zijn het gewoon gitaar en bas patronen die echt niet technisch interessant zijn. tenzij jij grote problemen hebt met meer dan 4 tellen in een maat. |
Citaat:
ik vind persoonlijkst het allerergste aan tool de zanger. en nee, ik heb geen problemen met meer dan4/4 hoor :) |
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Zeg charismaticbass, zomaar uit interesse naar jou toe, op basis waarvan geef jij deze oordelen??
Puur op basis van ervaring? Of zit er nog een bepaald kennisniveau achter dmv opleiding?? :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:55. |