![]() |
Geluid werkt niet meer na fragmentatie
Ik heb laatst de computer gefragmenteerd en windows xp er opnieuw opgezet, omdat ik nogal onder-ge-spyware-d was. alles weer fris en wel, maar nu werkt het geluid niet meer :(
ik krijg de volgende melding bij windows media player bijvoorbeeld: * de audiogegevensstroom kan niet worden afgespeeld: er is geen audiohardware beschikbaar of deze reageert niet bij apparaatbeheer staan 2 gele vraagtekens: bij "multimedia-audiocontroller", en bij "videocontroller(VGA-compitabel)" als ik daar op klik om "het probleem op te lossen", gaat de computer zoeken naar software, maar vindt het niet. ik geloof dat ik zelf ook niet een software cd oid heb van mijn boxen als ik bij configuratiescherm op "geluiden en audioapparaten" klik, dan staat er onder "audio" dat er geen standaard afspeelapparaat voor het afspelen van geluid is. als ik een koptelefoon of andere boxen in de groene uitgang voor audio achterin de computer steek, heeft dat hetzelfde effect als bij de boxen die er nu inzitten. als er een geluid (van bijv. een foutmelding) afgespeeld moet worden, krijg ik zo'n piepje vanuit de systeemkast te horen. ik heb verder niet veel verstand van de geluidskaart en het systeem enzo, maar heeft iemand tips? dankuzeer alvast :D |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
(hij gebruikt nu standaard de windows drivers, maar hij raad je toch aan om ff de echte stuurprogramma's te downloaden) Citaat:
|
Wauw! heel erg bedankt, alles werkt nu weer perfect!
ik moest inderdaad even een paar nieuwe drivers downloaden :D dusseuhm.. THAAANKS ;) :) :cool: (y) :rolleyes: :D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:15. |