![]() |
Na 4vwo => hbo?
Vraagje;
Kan je, na het afronden van 4vwo (en dus toelating hebben tot 5vwo), aan een hbo-opleiding beginnen? Ik weet dat het vroeger wel kon, maar of het nu nog steeds kan...? Alvast bedankt! |
Nee, je hebt dan namelijk nog geen exames afgelegd.
|
Citaat:
Misschien kan je decaan je er meer over vertellen. |
Citaat:
Er zijn een paar opleidingen die hbo-niveau zijn, maar niet officieel hbo heten. Die laten mensen toe met een overgangsbewijs van 5 naar 6 vwo, maar op normale hbo-opleidingen mag dit niet. De opleidingen waar ik het over heb, zijn o.a. radiodiagnostisch laborant en operatie-assistent. Het Albeda College in Rotterdam biedt zulke opleidingen aan, het zijn allemaal opleidingen waarbij je vier dagen werkt en een dag naar school moet. |
Nee, als ik het goed heb kun je dan wel naar het MBO.
|
Mocht je zelfs je vwo net op 1 vak na niet halen, zelfs dan word je niet toegelaten op een hbo. In iedergeval, je hebt nergens recht op, misschien dat je met veel praten wel binnen komt.
Met mbo is dat geloof ik anders, je kunt dan gewoon iedere opleiding kiezen die je wilt. |
gelukkig kan dat bijna nooit nee...
|
kan niet. vroeger ook niet.. na vwo5 ook niet
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
nee, dat kan niet
een vroegere vriendin van mij is blijven zitten in 4 vwo, daarna 4 vwo wel gehaald, met veel moeite over van de 5e naar de 6e en later is ze in 6 vwo weer gezakt eind 5e wist ze zeker wat voor vervolgopleiding ze wou doen,en dat was een opleiding op hbo-niveau...maar ze moest toch eerst d'r vwo-diploma halen.... |
Damn.. erg jammer. Mijn vader is namelijk in 5vwo wel naar het hbo gegaan, maar dan hebben we het over 35 jaar geleden ofzo.
Ik heb namelijk een beetje genoeg van de middelbare school. |
ik zit een beetje met hetzelfde probleem. Ik heb 5vwo afgerond maar wegens nare omstandigheden ben ik verhuisd naar de andere kant van het land en kan dus geen examen afleggen. Ik wil graag HBO journalistiek doen. Wat zijn de mogelijkheden? Welke route/traject moet ik volgen om op het HBO te kunnen komen? Alvast bedankt:)
|
HAVO of VWO-examen doen. Er is geen andere weg.
misschien de 21+ test |
Citaat:
|
21+? Beetje lastig als je 17 jaar bent..
Ik ga morgen met mijn decaan praten, kijken of er toch geen andere weg is. Ik zit trouwens nu nog in 4vwo, maar ik ben sowieso van plan om dit jaar af te maken.. |
Geloof me, simpelweg het VWO afmaken is de makkelijkste én de snelste manier.
|
Citaat:
|
Idd en dan heb je teminste een diploma.
|
bij ons op school begin je pas in v5 met de echte profielvakken, dus bijv. ec, terwijl je aan t eind van havo5 al 2 jaar ec achter de rug hebt.
|
Citaat:
Citaat:
|
Iemand met diploma 5 havo heeft zelfs nog meer kennis van bepaalde dingen dan iemand met 4vwo :nono: En ik spreek uit ervaring :o Dus grote onzin.
En ga nou niet beginnen over intelligentie oid. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Verder heeft het volgens mij ook nooit gemogen. |
idd, pas als je je examen hebt
|
waarom wil je dat?
|
Citaat:
En zo naief is dat niet; een vriend van mij doet lerarenopleiding AK, ik heb eens een essay van hem nagekeken op spelfouten; zoveel week dat niet af van de aardrijkskunde die in mijn 4/5 vwo boek staat. |
nopes.
je moet een havo of vwo diploma hebben om naar het HBO te gaan. |
Citaat:
Ik doe pabo en moet ook wel verslagen schrijven op het niveau van de kinderen. Het is maar een verslag wat jij hebt gezien, die zal vast niet representatief zijn voor de rest van de opleiding. Bovendien zouden sommigen dan op 16-jarige leeftijd al op het HBO komen. Op die leeftijd ben je nog helemaal niet toe aan een HBO-opleiding. |
Citaat:
Ik heb het niet over de spelfouten, maar over het niveau aardrijkskunde. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:41. |