![]() |
[Php]Criminals activate mail
Ik heb een criminals game, en er wordt geen activatiemail gestuurd. Heb de signup.php wat gelezen , maar heb ook nog nooit eerder een e-mail iets ingesteld. Moet dat met Pop3 ofzo? Weet ook niet of ik het daar wel instellen moet... in de signup.php.. Weet iemand raad met dit soort problemen?
|
Is het spel niet op de server geblokkeerd?
(Webhosters houden niet van dat spel, zacht uitgedrukt) |
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Geblokeerd omdat het zeer slecht in elkaar is gezet en daardoor voor een hoge serverload veroorzaakt.
Hiervan kunnen andere klanten hinder ondervinden.... Je kunt er verder wel vanuit gaan dat de server sendmail oid heeft draaien en dus zou het moeten werken. Wat krijg je overigens als fout melding? Of komt het niet aan? Dan zou je nog het probleem bij de spamfilter of de trage host kunnen zoeken. |
Als ik nu op aanmelden drukt laadt ie alleen maar door, staat niet van mail verzonden ofzo, dat je moet activeren
En als de provider een heeft, waar vul ik dan zoiets in in de criminals game... er is geen bestandje van mail ofzo... moet ik iets toevoegen bij signup.php ofso? |
Citaat:
Vraag je hoster hier eens naar :) |
Wat is sendmail? Is dat een phpbestand?
|
Citaat:
|
Kan ik die niet downloaden ofzo dan? Freeware?\
|
Hehe, nee..
Ik ga er vanuit dat het niet jou eigen server is.. Dan kun je er niet zomaar vanalles op installeren :D:D |
*_* wel me eigen server ;)
Ik moet de php.ini instellen voor de smtp mail. Heb dus chello, en mail.chello.nl is de smtp van chello, die moet ik toch gebruiken kunnen? Ik had het zo , maar t werkte niet ; [mail function] ; For Win32 only. SMTP = mail.chello.nl ; For Win32 only. sendmail_from = memail@chello.nl? Daarnaast heb ik op de server ook een argosoft mailservertje op gezet, toen had ik t zo ; [mail function] ; For Win32 only. SMTP = localhost ; For Win32 only. sendmail_from = adres die ik aangemaakt had in smtpserver Ook dat had geen effect.... Kreeg deze foutmelding met het registeren op de game ; Warning: Failed to connect to mailserver, verify your "SMTP" setting in php.ini in c:\phpdev\www\criminals\signup.php on line 44 |
Ik denk niet dat Chello zomaar toelaat dat je hun server gebruikt voor het versturen...
(Maar misschien ook wel doordat je je in hun netwerk bevind) Als je een eigen mailserver gebruikt moet je dus zorgen dat je zelf zonder authenticatie mail kunt versturen. Maar ook dat niemand van buitenaf zomaar mail kan versturen (anders krijg je last van spammers). En je moet dus kijken of Chello niet verbied/blokkeerd dat je een mailserver draait. |
in cmd heb ik getypt telnet smtp.chello.nl 25 gedaan en de respons is;
220 amsfep20-int.chello.nl ESMTP server (InterMail vM.6.01.04.01 201-2131-118-10 1-20041129) Als ik me eigen smtp gebruik moet t toch zijn ; [mail function] ; For Win32 only. SMTP = localhost ; For Win32 only. sendmail_from = ingevoerdemail@mailserver.bla doen? |
Ja, maar je moet weten dat je eigen mailserver mails kan versturen naar butien.
(Dus dat chello de poorten niet blokkeert) En dan moet SMTP werken als je dus alles goed hebt ingesteld in je mailserver. (Open relay, maar dan alleen voor localhost) |
Code:
220 amsfep16-int.chello.nl ESMTP server (InterMail vM.6.01.03.04 201-2131-111-10 misschien een firewall die 't blokkeerd? Je past het juiste bestand aan? (lijkt me sterk dat je de verkeerde hebt, maar 't zou kunnen) |
n0pe geen firewall, heb een router en de poort staat open... ook firewall van de server staat open. En pas php.ini aan :) Bij het registreren gaat ie nu trouwens heeeeel lang laden.... en komt niks na ... blijft op signup hangen. http://www.criminal-game.nl.tt staat hij op..
|
niemand? :rolleyes:
|
Citaat:
Schrijf een test script om een mail te sturen en kijk wat er gebeurt... Ga geen server opzetten als je niet weet waar je mee bezig ben... |
Heb een test.php gemaakt, maar hij stuurt geen mail...
|
Citaat:
|
<? $eigenadres = 'rinse_devalk@hotmail.com';
mail($eigenadres, 'blaat', 'blaatblaat'); ?> |
Heeft niemand hier chello? en die een smtp server daarbij gebruikt dan?
|
Citaat:
krijg je een error bij het versturen van het meeltje met je test.php? Geeft de mail() function TRUE terug? |
In de test.php staat dus dit;
<? $eigenadres = 'rinse_devalk@hotmail.com'; mail($eigenadres, 'blaat', 'blaatblaat'); ?> Meer ook niet, en ik krijg helemaal nix als ik test.php open, hij laad en laad maar, maar word niks gegeven. Heb je het zo staan dan? [mail function] ; For Win32 only. SMTP = mail.chello.nl ; For Win32 only. sendmail_from = bijv; webmaster@flippje.nl |
Twerkt nu wel :S wazig hoor.. :) maar ok... zomaar in eens :S nu heb ik een probleem dat als ik inloggen druk, niet ingelogd ben :|
|
Wat is Criminals?
|
Citaat:
En hoogstwaarschijnlijk aan het path in je php.ini |
Citaat:
|
De cookies , hoe kan ik dat instellen :s Om het werkend te krijgen
|
Iets van save_path of temp ofzo..
Weet het even niet uit mijn hoofd.. |
... rustig plz :p moet ik een map Temp aanmaken, en in php.ini de cookies daar instoppen? :|
|
Citaat:
|
Gedaan, in Tmp komen sess_231k2312jh3 codes :p maar t werkt nog niet, er staat je bent ingelogd , maar wil niet
|
Als ik www.crim-game.tk doe, dan doet hij t niet, en als ik t ip van de server doe , dan doet ie t wel :s
|
Citaat:
.tk is gewoon gaar :) Als je er geld mee wilt vredienen raad ik je aan gewoon een com/net/org/nl/etc domein te nemen en die echt aan je servre te linken.. |
ja wel t beste, maar ben n00b :p dus snap er nog niet veel van, maar iedereen kan ook op me phpmyadmin komen, dat kan ik toch in de httpd.conf veranderen? Welke regel was dat :confused:
|
Je kunt dat in je httpd.conf wijzigen, of in een .htaccess of gewoon je phpMyAdmin config zetten.
En voor een domeinnaam mag je best een 'n00b' zijn. Want het enigste wat je zelf eigenlijk hoeft te doen is te betalen, de rest doet de hoster voor je.. |
Hij werkt, bedankt...
http://criminals.game-host.org/yellow/ Bij die dyndns krijg ik wel eens een mail, dat na 30 dagen me acc. verlopen is, wat valt er nouw te veranderen aan zo iets :S |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:13. |