![]() |
Liefde is;
Liefde is:
2 prikkelende snorren in elkaar. Alles vast, haar in haar. Liefde. |
prachtig, geen woorden voor!!
|
Wow.. :eek:
|
Prachtig. <3
|
mooooooooooi
|
Dit (naar mijn mening mooie) gedicht, verwoorde goed hoe een kus tussen mij & mijn lief aanvoelde :)
|
...DoP
|
Ik vind het erg mooi geschreven,
ga zo door zou ik als advies willen geven |
Citaat:
Letteren ---> Dansen op Papier. |
Daarnaast vind ik het gebruik van cijfers lang zo mooi niet als het gebruik van letters.
|
Citaat:
|
Dan vraag ik me af hoe verbijsterd jullie zullen staan bij het lezen van de gedichten die hier zijn te vinden. Dat zijn de dingen die mij sprakeloos maken met hun pracht.
|
ik moet er gewoon van huilen, zo mooi vind ik het!!
|
En ik blijf me afvragen waar die eerste 3 reacties op slaan.
Citaat:
|
Citaat:
|
En waarom heb jij een snor?
:confused: |
Citaat:
|
Nou ja, het hoeft natuurlijk niet over henzelf te gaan.
|
Citaat:
Citaat:
|
Oo, dat had ik niet gezien.
Nu ja, sommige vrouwen hebben een snor, al dan niet gebleekt. Het is inderdaad wat vreemd. |
Maar op de foto's in het fotoboek heeft ze geen snor :confused:
|
Jij bent eens even grondig op onderzoek uitgeweest? :o
En je hebt nog gelijk ook. |
Ik kan hieruit concluderen dat tussen het moment waarop de laatste foto in het fotoboek is gemaakt en het moment van de kus waar ze naar verwijst, desbetreffende persoon haar snor heeft laten staan
Elementary, my dear Watson, elementary :o ontopic: het doet me denken aan die Liefde is... strips die in de krant staan |
Misschien voelde de kus tussen de één en partner (mannelijk, evt. snor) 't zelfde als de kus tussen de ander en partner (mannelijk, evt. snor) en omdat ze vriendinnen zijn, besloten ze hierover een gedicht te schrijven.
Om hun vriendschap te vereeuwigen :o |
zelfs dat verklaart de verstrengeling tussen de twee snorren niet, of ik interpreteer jouw uitleg verkeerd
tss, drie :o achter elkaar, nu zelfs vier! |
Hoe dan ook, hun liefde zit wel snor. Ok flauw :o.
Zeg sir Sketch Holmes, is er wellicht nog een betekenis van het woord snor? Wij mogen niets over het hoofd zien. |
Citaat:
Ik zou voor 'haar in haar' niet voor snorren gaan, maar dat kan ook aan mij liggen. Ik zou eerder schrijven: Liefde is: twee plukkende lokken in elkaar Alles vast, haar in haar. Liefde. Juist omdat 'snorren' een woord is waarvan ik denk 'ieuw' - misschien is dat persoonlijk - en dat de lezer daarom de boodschap mist. Dat lijkt me niet de bedoeling, vandaar deze suggestie :o. |
Het woord snor vertoont zich in vele gedaanten.
Niet alleen is het een pluk haar die zich placht te bevinden onder de neus, maar het is tevens een vogelsoort, die helaas niet veel voorkomt in Nederland. Een snor kan eveneens duiden op de snorharen van een dier, waaruit we kunnen opmaken dat de dichter(s) zichzelf en hun partner wellicht hebben vergeleken met dieren. Snorren als werkwoord benaamt voor het maken van een brommend geluid, dit treft men wel eens aan bij twee elkaar kussende personen. Ook is het het zich snel voortbewegen met een gonzend geluid. In relatief zeldzame gevallen wordt met snorren bedoeld het zonder vergunning verrichten van taxidiensten. Zo blijkt maar weder eens dat er achter een ogenschijnlijk zo eenvoudig motief, in dit geval het gedicht, een hele diepgewortelde complexiteit ligt. :o |
Ik vind xineof's haar idee wel een verbetering. Snorren is inderdaad een vies woord, dan moet ik aan dat ene boek van Roald Dahl denken waar zo een man het ontbijt van drie maanden in zijn snor heeft hangen.
Hihi 7x :o . Edit: het mocht niet zo zijn. Edit: 8 keer. |
Maar met xineofs verbetering gaat de dubbelzinnigheid van het woord prikkelend verloren :o
|
Dubbelzinigheid van het woord prikkelend? :o
|
prikkelen als in prikken, maar ook prikkelen als in stimuleren en als in opwinden
triple-zinnigheid! edit: :o |
Misschien kan het dan zijn :o :
Liefde is; 2 prikkelende lokken in elkaar Alles vast, haar in haar. Liefde. |
ja, dat is inderdaad wel beter. :o Maar mijn mooie uitleg van snor dan? :(
|
Je uitleg was werkelijk prachtig! :o. Daar zou nog een knap stukje poëzie uit voort kunnen komen ..
|
Ja! Ware het niet dat 'snor' een beetje een gevoel van ieuw (copyright xineof 2005) oproept, naast ook de associaties met het boek De Griezels van Roald Dahl. :o
|
Waar, erg waar, maar denk eens aan de prachtige alliteratie die er - nu de vele betekenissen van het woord snor wetend - gevormd zou kunnen worden: De snor snort de snorren van de snor :o .
|
Citaat:
De kat krabt de krullen van de trap! |
wie zegt dat het gaat om een mannelijke snor? Misschien gaat het om een anatomisch zo'n 1 meter lager gelegen snor :evil:
okay dat zei ik niet... edit: de visualisaties, visualisaties! |
Citaat:
|
Omg Halogeen, wordt dan fb bij seksualiteit! :o
Misschien was het een carnavalsliefde? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja, jaaa.
('liefde is' is stom) |
Trixie & ik zoenen.
En hebben beide een snor. Snorren zijn liefde. |
Citaat:
zachtjes snorren want als trixie en ook ik zoenen voel ik beiden een spoor van liefde in mijn snor © by =zwart wit= probeer het eens origineel ;). |
Citaat:
En het rijmt. Want WIJ houden van elkaar als een Fred & Thea dat behoren te doen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:05. |