![]() |
bewijs stelling pythagoras
Voor wiskunde moeten we bewijzen zoeken voor de stelling van Pythagoras. We hebben dit bewijs gevonden:
http://www.arsetmathesis.nl/arthesis/bewijs_ann.htm Van dit bewijs snappen we stap 3 en 4 niet. Kan iemand ons helpen ajb?? Bedankt |
|
Citaat:
|
Citaat:
is denk ik de zelfde bewijs |
Heb je deze al?
Neem een rechthoekige driehoek ABC, met bijbehorende hoeken A, B en C en lijnstukken AB, BC en AC, waarin AC het schuine stuk is. Dan geldt AC = AB/(cos A) ACē = ABē/(cosē A) ACē = ABē/(1-sinē A) ACē = ABē/(1-BCē/ACē) ACē = BCē + ABē (net even afgeleid) PS: de cosinusregel kun je op analoge wijze afleiden. |
hallo w.....l,
als je M naar N verschuift blijft het paarse oppv. gelijk (h = gelijk) |
Wat doen die japanse tekens tussen dat ene bewijs :s Of ligt dat aan mijn computer :P
Ik weet niet of je in het bezit bent van Moderne Wiskunde B2 deel 1, want in de Instap van hoofdstuk M7 staan er een heleboel. Sorry ik heb nou ff geen zin en tijd om er een te geven, kan ik heel zo'n plaatje gaan beschrijven :o |
Er zijn een hoop bewijzen van de stelling van Pythagoras... Maar kijk hier even... en download 'pythagoras.exe'... is een klein bestand en is eigelijk hetzelfde als de animatie genoemd door iemand hierboven alleen dan in het Nederlands...
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:23. |