![]() |
Papa, toe, niet meer!Neeeee!!!!!
Wat vind je? Mogen vaders en moeders hun kinderen een corrigerende tik geven als ze weer eens de regels hebben overtreden?Of moet je hun fouten met de mantel der liefde bedekken en alles door de vingers zien om er later achter te komen dat je kinderen verwende klootzakken zijn?
Of moet je zo hard en zo vaak slaan, dat ze de rest van hun korte leven aan een ademhalingsapparaat doorbrengen? |
ademhalingsapparaat (Y)
|
Sommige kinderen zijn gewoon rot, die moet je gewoon zo af en toe een tik geven. Toch vind ik het goed dat het verboden wordt, omdat de stap van een tik naar echt hard slaan voor sommige mensen erg klein is en zo kan men het denk ik beter aanpakken:)
|
Ik ben voor de zogenaamde corrigerende tik. Maar niet verder natuurlijk :nono: Niet bijvoorbeeld de corrigerende doodschop, of een corrigerende botbreuk...
|
Je stelt het wel weer heel zwart/wit hoor, hasselt :nono:
|
Ik ben tegen slaan, want dat is vaak een teken van onmacht en helpt niet. Maar ik vind het onzin om het te verbieden.
|
Citaat:
Wist je trouwens dat vrouwen evenvaak hun mannen mishandelen als mannen hun vrouwen? En nee, daar heb ik geen link of iets van, maar dat werd in een presentatie Nederlands verteld:o |
de gulden middenweg...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar goed, ik zou liever niet meppen (corrigerende tik vind ik goedpraterij. Je mept, je slaat, je ramt, maar een corrigerende tik? Dat is voor mensen die onzerker zijn *puke*). Maar daarnaast wil ik ze wel opvoeden met respect en disipline. Ik ga niet elke fout mar goed knuffelen en kussen, er hangt overal een consequentie aan. En dat moeten ze maar leren. |
Wat een geweldige topic-titel!
:D |
Citaat:
|
Ja. Laat ouders hun kinderen een corrigerende tik geven.
Dit is trouwens meer iets voor N&A. |
Citaat:
als in "auw auw pappa dat doet pijn" enzo :D |
slaan (y)
|
Als je je kinderen goed opvoedt hoef je geen corrigerende tikken uit te delen. Als jij als ouder zijnde gewoon duidelijk 'gezag' uitstraalt en laat weten dat je niet van 'slecht' gedrag gedient bent, dan zullen je kinderen zich ook niet misdragen. Als je je kinderen echter met jou laat spotten, en ze zijn de baas over jou, dan worden ze vervelend en gaan ze kijken tot hoever ze kunnen gaan. Dit kan zo erg uit de hand lopen dat ze onhandelbaar worden. Maar dat hebben ze dan wel te danken aan de opvoeding.
Ik denk dat je met een goede opvoeding geen corrigerende tikken nodig hebt, dus van mij mogen ze het verbieden. |
Citaat:
Ouders zoeken het probleem altijd bij het kind, terwijl het meestal hun eigen gedrag is dat ervoor zorgt dat een kind zo doet. Ik ben tegen je kind slaan; ook tegen een corrigerende tik. Je toont daarmee enkel je onmacht en je maakt de situatie met je kind er echt niet beter op. |
Citaat:
|
Ik ben tegen de corrigerende tik. Verbieden heeft echter even veel effect als verbieden te ademen.
|
Citaat:
|
Kinderen moet je niet slaan zorg ervoor dat jij de touwtjes in handen hebt en dat ze geen aandacht te kort komen dan gaan ze niet kloten. Een corrigerende tik is nergens voor nodig net als bij honden moet jij zorgen dat de baas bent onderhandel dus niet en maak duidelijk dat jij de baas bent, als ze niet luisteren negeer je ze en geef je ze straf dat is effectiever op langer termijn.
|
Citaat:
|
Citaat:
Waarom zouden ouders hun kinderen geen corrigerende tik mogen geven? |
Citaat:
|
Citaat:
Maar leg jij mij eens uit hoe je een kind, dat je herhaaldelijk hebt gewaarschuwd iets niet te doen, en dat vervolgens dat iets wel doet. Hoe je dat kind duidelijk maakt het niet te doen zonder een tik? |
Citaat:
|
Ok. Jullie hebben wel een punt.
|
Citaat:
Verder moet je duidelijk laten zien wie beslissingen maakt door middel van je houding en door geen overbodige discussies aan te gaan. |
Citaat:
|
Citaat:
Het kind weet dat, als het een scène opzet, het zijn zin zal krijgen. Hoe pak je dat aan, opdat dergelijke situaties zich niet meer voor zouden doen? |
Ik ben voor de corrigerende tik. Maar echt alleen in geval van nood.
Ik heb zelf toen ik klein was ook wel eens een tik gehad, maar ik kan ze op m'n beide handen tellen. En 't was alleen als ik écht strontvervelend was, dat waarschuwen gewoon niet meer hielp. Het was niet hard, deed ook niet echt pijn, meer de schrik. Ik zie vaak ouders die hun kind zo 'psychologisch' mogelijk op willen voeden. Net alsof ze allemaal aan de halvamel zitten, 'foei!'. Werkt voor geen meter (n). Kijk, als het niet nodig is natuurlijk niet. Maar heel soms zit een kind zo te jennen (n) |
Citaat:
Hadden een keer een klant en dat kind was ook zo aan 't jengelen. Ging jankend op de grond liggen om z'n zin te krijgen. Moeder stapte er gewoon over heen en negeerde het. Toen was 't snel afgelopen. |
Citaat:
Dat betekent dat je misschien een paar keer inderdaad zo'n scène zal hebben in de supermarkt. Je geeft zelf al aan dat kinderen hun zin krijgen; dat moet dus ophouden. Laat het kind maar huilen, schreeuwen en brullen. Ja, je schaamt je dan even als ouder, maar het heeft op den duur wel effect. En wanneer een kind van huis uit al de boodschap meekrijgt dat krijsen niet werkt, dan zal het dat in een winkel ook niet gaan doen. Dus thuis al beginnen met de aanpak is nog effectiever :) |
Citaat:
Misschien hielp het wel; het gedrag van m'n broer hielp op dat moment op. Maar de angst die daarmee ontstond was geen verbetering van de situatie. |
Zijn jullie pedagogen :o
|
Citaat:
Ik ben iemand die niet van kinderen houd, vanochtend reed zo'n wezen nog zo op mijn fiets in(n) Maar ik ben ook iemand die vind dat geweld niet goed is. Nog best lastig om die twee standpunten in elkaar op te laten gaan:p |
een tik op de hand uitdelen op zijn tijd mag best. Maar corrigeren doe je niet met excessief geweld.
Volgens mij komt geweld tegen kinderen altijd voort uit frustratie van de ouder. Maar zoek een andere weg om die te uiten, zeg ik dan. Een echte ouder kan zijn kind geen pijn doen. Overigens zijn het lang niet alleen de pappas die slaan, zoals in de headline staat. De mammies kunnen er ook wat van en hebben er gemiddeld gezien, meer tijd voor. Dat blijkt ook uit onderzoeken. |
nee, dat mag niet
|
Citaat:
Ik ben overigens tegen de corrigerende tik. Ik vind het een teken van zwakte van de wanhopige ouder. Zo'n kind gaat er echt niet door begrijpen wat ie fout doet, maar leert dat door middel van de ontstaande 'angst voor de gevolgen'. Dat vind ik verkeerd. Als je een kind normaal opvoedt en bijv. negeert bij aandachttrekkerij of stout gedrag, is dat een normalere wijze om het kind bij te brengen dat het iets verkeerd doet. Maarja, kinderen zijn sowieso kut. |
Zolang het maar niet structueel gebeurd. Het kan nu eenmaal gebeuren dat je als ouder een keer je geduld verliest.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
verder lijtk het me duidelijk dat een kind van 7 niet altijd voor rede vat baar is en je een goed gesprek mee kan aangaan stevig beetpakken of een tuk zi dan gewoon goede oplossingen zeker als je ziet wat sommige van die anti=slaan ouders aanrichten |
Citaat:
|
Citaat:
|
Slaan totdat het gehoorzame puppies zijn. (y)
Wat sommige commies/hippies ook mogen denken, soms ZOEKEN kinderen gewoon de grens op. Wanneer ze dat doen is "de discussie aangaan" niet mogelijk en dan moet je ze een ouderwetse tik geven. Natuurlijk is je kind het ziekenhuis inmeppen het andere uiterste. Maar een klap zodat het weet wat z'n plek is moet kunnen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:17. |