![]() |
Intake hotelschool
Het is misschien een beetje domme vraag hoor, en ik weet ook niet zo goed waar ik dit in moet zetten maar toch. Ik moet 8 maart een intake gesprek doen voor hogeschool saxion (hoger hotelonderwijs) en nu wil ik me eigenlijk een beetje voorbereiden. Ik denk dat er vragen komen van: waarom wil je naar deze school enzo. Iemand die een aantal vragen en antwoorden kan bedenken. Misschien beetje stom or maar ik ben nogal verlegen enzo van mezelf. Dus alvast bedankt!
|
>> s&s
|
Citaat:
ontopic: Waarom wil je naar deze school? Wat wil je na deze school doen? Wat is je toekomst perspectief? Heb je al horeca ervaring? Waarom denk je dat jij geschikt bent voor deze opleiding? Over welke kwaliteiten beschik je waardoor wij moeten denken jou moeten we aannemen? enz. |
Citaat:
Voor de rest met je positief zijn over jezelf. Dus ook niet zeggen dat je verlegen bent. Noem je positieve punten, benadruk ze echt. Wees enthousiast! Dat steekt andere mensen aan en waarschijnlijk ook wel de mensen bij wie jij een intake-gesprek hebt. Dan herinneren ze jou als die 'leuke meid die zo enthousiast was'. Dat geeft toch wel een positief beeld en zo dus een pluspuntje. En je moet het écht willen en dat dus tijdens zo'n gesprek ook echt duidelijk maken. Ik weet bijv. van de gesprekken tijdens de auditie van mijn dansschool dat ze de mensen die twijfelden of het bijv. maar 1 jaartje wilden doen hebben afgewezen. |
ook selectie gedaan voor hotelschool in apeldoorn ( maar ben afgewezen ) pm me maar..
|
Thnx voor de reacties al mensen. Ik ben niet super verlegen or, want als ik me op mijn gemak voel praat ik echt wel makkelijker. Maar toch het is altijd spannend. Ik denk ook dat je juist leert op deze school om met mensen om te gaan. Meer reacties welkom :D
|
een vriendin van me is toegelaten.. en zij vertelde me dit:
eerst krijg je van die groepsopdrachten, daar moet je proberen niet extreem te gaan doen zoals snel de leiding nemen etc. gewoon normaal doen, en samenwerken (goh! groepsopdracht ;)) je krijgt een test over je kennis, wie de lamp heeft uitgevonden etc (jaja dat is edison) of dat je liever in een lab werkt of een boek schrijft. op deze vragen moet je gewoon eerlijk antwoord geven, zoals JIJ dat vind.. verder krijg je nog een test over jezelf, of je verlegen of spontaan bent etc. ook daarin moet je gewoon eerlijk zijn.. dan als laatste krijg je een interview (bij die vriendin moest het in het engels) en daar vragen ze aan je of je contacten in het buitenland hebt, waarom je dit wilt, wat je precies wilt gaan doen, wat je nu doet, of je werkervaringen hebt in de horeca etc. daarnaast, vertelde zij me dat je echt in nette kleren moest komen en niet in dagelijkse kleding.. (net is bijvoorbeeld zwarte broek met een net bloesje oid) succes :) |
Ik vraag me altijd af waarom mensen die niet van zichzelf weten waarom ze naar de hotelschool willen en die motivatie van anderen op een forum nodig hebben aan zo'n opleiding beginnen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:52. |