![]() |
[gez] oefenruimte omg. nijmegen
iemand? en niet tijdens 'kantoortijden' zeg maar...
|
Is arnhem ook goed? Moeje Jacobiberg eens proberen, zit ik ook. Is goedkoop, maar niet zulke goeie kwaliteit...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Een drumstel met kapotte vellen, toms die rusten op de basedrum.
Versterkers die eruit zien alsof ze gemaakt zijn van onderdelen uit Tsjernobyl. |
:D.
Dat gaat me te ver. |
Citaat:
ben je er geweest? |
Citaat:
Verder is het er ook nooit schoon, stinkt altijd naar sigaretten en dr wordt nooit gestofzuigt / schoongemaakt... Maar ik vind het het allemaal wel waard hoor, voor dat geld. Meestal betaal je 70 euri ofzo en veel beter is het dan ook niet denk ik...eerst betaalden we 80 per maand in bemmel en dan moest je zelf bekkens meenemen en werkte de zangversterking niet...ik zeg: ga naar jacobiberg! |
oh the joy of having a rehearsal space at home.
|
Ik heb sinds kort ook een eigen "ruimte". Zeecontainer. Dacht dat het crappy zou klinken, galmde een beetje toen ie leeg was, maar nu er tapijt in ligt en we bezig zijn met bekleding van de wanden etc. klinkt het prima. Siked over :)
|
ja die dingen werken als n tiet. laat je er apparatuur achter? k vraag me af hoe dat zit qua verzekering
|
Alleen m'n 4x12". M'n top neem ik mee voorlopig. Staat wel een tama kit en een bascombo verder, maar dat is niet mijn pakkie an.
Container staat bij de loods van m'n pa. Goede sloten erop en flink wat auto's ervoor en binnekort een hekwerk om heel het terrein. De locals zijn nog wat vervelend, maar fuck it dat komt wel goed. |
The natives are restless.
|
The natives are fuckin refo's die ons weg willen hebben :P
|
Citaat:
Ach zolang je onder een bepaald decibel blijft qua omgevingsgeluid en je repeteerd op "normale" tijden dan kunnen ze je al weinig maken |
Weet je toevallig wat die decibellimiet is? hehe. Ja we oefenen infeite gewoon de hele zaterdagmiddag.
|
Citaat:
|
hmm, volgens mij gaat hier de wet geluidshinder op:
http://www.geluidnieuws.nl/2004/maart2004/wgh2.html check ook nationale stichting geluidshinder: http://www.nsg.nl/ daar zijn ook wat documenten te bestellen over hoe en wat. Voor isoleren krijg je subsidie dus het is niet heel duur om wat van die rollen isolatiewol te halen. In mijn geval hebben we wat oudjes in de buurt die zeuren, maar die hebben alleen maar anonieme brieven gestuurd "namens de hele buurt" en belden ooit een keer boos op en waren niet voor rede vatbaar. Ik zou iig mischien wat isoleren en die brochures bestellen want dan laat je al blijk van goodwill zien, mocht de pliesie komen kijken. |
Ah thanks :)
Een aantal pliesie agenten zijn klant bij m'n pa dus da's ook weer handig hahaha. |
Citaat:
|
Citaat:
|
in t postkantoorgebouw bij t statino kan je ook oefenen. misschien kan je gewoon bij muziekwinkels t vragen, die mensen kennen vaak zoveel mensen dat ze vast wel wat weten
|
Citaat:
|
nope, zegt me niets...maar als je dat wilt vragen graag!!
|
Citaat:
Misschien kende je de band omdat ze toen waarschijnlijk op Skate-event kwamen, maar ging toch niet door volgens mij. |
ohja, dat geval ken ik wel hehe...
|
Citaat:
|
wanneer oefent de drummer dan?
|
Citaat:
Ik heb trouwens wel bekkens thuis, want ik heb ook een oefendrumstel waar ik niets meer mee doe (kopen iemand :)?)...maar die bekkens zijn minstens zo crap als in de oefenruimte. Owja, we hebben gisteren weer geoefend in de jacobiberg en we konden de hi-hat niet vastzetten, dus die stond op zn laagste stand...totdat we een paperclip vonden en hiermee de draaiknop konden vastzetten (y). Maar echt, het is je geld verder waard! |
Fuck oefenruimtes die hun shit niet voor elkaar hebben.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind de bereikbaarheid van de jacobiberg niet zo poepig hoor, gewoon lijn 3 pakken vanaf station en stap je uit bij het tankstation...5 minuten bergje op lopen (ook een reden waarom we alleen instrumenten meenemen en niet nog meer zooi ;)) en je bent er... |
wij betalen 10 euro voor 3 uur en de versterkers en drumstel zijn echt erg goed. we hebben het getroffen.
|
Je gaat je toch irriteren aan slechte shit en tenzij je in een of andere rammelpunkband speelt is het gewoon niet cool om op crap te spelen.
Ik ben maar wat blij dat ik op m'n eigen shit speel nu. |
Citaat:
Ik ben als bassist best tevreden met de oefenruimte...ik heb een goeie versterker, alleen het drumstel is klote soms...maar als we iemand halen, dan wordt het meestal wel gefixt |
Definieer goede versterker.
|
|
ik moet nog een oefenruimte tegenkomen met een fatsoenlijke drumkit
|
Dat is vaak het grootste struikelblok inderdaad. We zijn al een band met minimale eisen aan een kit(qua toms en bekkens), maar zelfs dan staat er nog te weinig, hangt alles los, ben je een uur bezig met dat ding afstellen.
Gitaarversterkers zijn ook een ramp. Kapotte woofers, Versterker die jaja "uit het boostkanaal" springt, klinkt als een blender enz enz enz. Het is een lijdensweg geweest.... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Koopvaart repetitie ruimtes op de energie weg, 47 euro per maand. |
Citaat:
Ik heb niet veel ervaring met oefenruimtes (ken dr maar 2), maar waar ik nu zit is wel de beste die ik ken...en omdat we geen bekkens hebben ook erg handig...en goedkoop enzo...en we zijn niet zo heel veel eisend, of, dat waren we...dat worden we nu wel... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Wij niets, incl. 2 gitaar versterkers, bass versterker, zang versterker, drumstel, mengpaneel en pauken.
|
At Last in Westervoort.
De Kultuurkapel in Arnhem. |
Citaat:
|
what about the box in boxmeer?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:53. |