![]() |
gevoel van niks
ik heb dit geschreven,... het is iets wat zomaar in me op kwam.. zouden jullie ernaar willen kijken? k hoor graag jullie commentaar!
liefs Maria Gevoel van Niks 28-02-2005 Als ik voor mij uitstaar Zie ik niks Ik voel tranen in mijn ogen Ik voel de pijn Kon ik maar bij je zijn Het gevoel van vallen Vallen in een afgrond Ik voel de tranen Ik voel de pijn Ik weet niks Ik doe niks Ik wil niks Ik ben leeg |
Ik vind het wat cliché; het gevoel is heel 'primair' verwoord. Daarmee bedoel ik dat je je gevoel het meest voor de hand liggend hebt beschreven, zonder dat de lezer eigenlijk te weten komt hoe het nu precies zit. Verwerk er eens wat kleine dingen in die specifiek zijn voor het gevoel van de ik-persoon, probeer het eens wat anders te verwoorden. Want qua ritme en vorm vind ik het zeker wel de moeite waard (y).
|
Zoals onze literatuurdocent zo mooi zei: Als je zegt ik voel pijn, weet iedereen dat ik pijn voel, maar niemand weet wat ik voel. (dus pijn is te algemeen, niet duidelijk genoeg)
@ xineof: 'primair verwoord', die ga ik onthouden, en gebruiken, als je het niet erg vindt :D |
Citaat:
:D. Wel copyright xineof he ^^. |
Je verwoordt dingen inderdaad wat primair (c) xineof 2005. Misschien zou je kunnen beschrijven hoe die pijn dan bijvoorbeeld voelt? De eerste strofe loopt het fijnst.
|
Citaat:
|
het moet ook niet gekker worden op DoP :D
|
Pff @ de copyright :D
Soms vind ik de simpelheid wel mooi Ik weet niks Ik doe niks Ik wil niks Ik ben leeg vind ik eigenlijk best wel wat hebben. Maar dan zou het begin van je gedicht weer anders moeten zijn. |
probeer de lezer een gevoel dan ook daadwerkelijk een gevoel van niks te geven.
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:50. |