![]() |
Alleen
Mijn wangen gloeien, tranen vloeien
Teveel woorden Teveel daden Alles is gedaan nu jij bent gegaan Mijn handen trillen en ik wil gillen Alleen zonder jou Alleen in de stilte Je woorden doen pijn, kan niet meer met jou zijn Weer in het duister, hoor alleen gefluister Niemand helpt Niemand ziet Wat eens was een lied, doet nu alleen nog verdriet Gesnik verdrijft de silte, maar niet jouw kilte Nooit meer een eind Nooit meer een begin Je hebt je gewroken en mij gebroken Je had een verleden, dat ik had vermeden voor altijd gebonden voor altijd gevangen Eens konden we praten nu heb je me verlaten Voor het eerst in het nederlands gedicht ;) Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. |
Wat eens was een lied, doet nu alleen nog verdriet
De rijm hier vind ik veel te gedwongen, de zinsconstructie van het deel voor de komma versterkt dat nog eens. Verder vind ik de rijm in de eerste zin van elke strofe erg leuk, het maakt het vlot leesbaar. Wel een typfoutje; silte --> stilte. Weer wat minder vind ik de rest van de strofen; de tweede en derde regel lijken qua inhoud telkens heel erg op elkaar, en de derde ook, waardoor er niet echt een verhaallijn inkomt; de inhoud herhaalt zichzelf imo wat teveel. Ik zou proberen er wat meer een thema, een rode draad in te verwerken. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:29. |